Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 En bekjent av meg, opplevde noe trist her forleden dag. Jeg tenkte jeg ville oppmuntre vedkommende med noe, saa jeg sendte en gave med kort, der jeg skrev noen ord, noe jeg trodde h*n ville sette pris paa... Jeg hadde ogsaa ringt, og skrevet mail, og foeler jeg gjorde det jeg kunne, mht. til at jeg bor veldig langt unna vedkommende.... Dagene gikk, og jeg hoerte ingenting. Jeg trodde kanskje pakken hadde kommet paa avveie, saa jeg sendte en mail, spurte hvordan det gikk, og om h*n hadde mottat pakken... Det gikk enda noen dager, foer jeg endelig fikk svar. Joda, pakken var mottat, det jeg hadde kjoept, falt i smak, og jeg fikk en takk. H*n skrev ogsaa at alt gikk fint, baade med det ene og det andre. Jeg vet ikke helt jeg, men jeg ble kanskje litt skuffa over at det skulle ta saa lang tid foer jeg hoerte noe som helst... Ikke det at vedkommende skulle hive seg over tlf. eller msn, men jeg ble skuffa over at det tok saa lang tid. Jeg foeler kanskje at det jeg gjorde, ikke var "snilt nok" gjort, eller satt nok pris paa...?? Det hoerer med til historien at denne personen er litt "spesiell"... Skal paa doed og liv ikke si noe positivt til andre, og skal alltid vaere "flat" : Altsaa ikke vise noe entusiasme over ting... Spesielt hvis det omhandler andre... Jeg er nok litt foelsom av meg naar det gjelder slike ting.... Jeg har ikke gjort noe nummer ut av dette, det er det ingen grunn til. Men hva synes dere om dette? Om dere var meg, ville dere tenkt noe som helst? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Siden denne personen er som h*n er så er det ikke noe å bry seg om. ) Du er kjempesnill, Angela og bryr deg om dem rundt deg - trøst deg med at ikke alle er like flinke til å vise at de setter pris på det. *Klem* 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Tja, dersom det var noe fryktelig som var hendt rundt personen så hadde jeg ikke tenkt at jeg kom til å få respons med det første. Men under normale omstendigheter så er det vanlig å takke for oppmerksomheten/oppmuntringen. Denne personen er ikke flink til å rose og takke sier du. Det har nok likevel gjort inntrykk. Jeg skulle gjerne hatt en så omtenksom person som deg i min nærhet. Du er en god person 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Siden denne personen er som h*n er så er det ikke noe å bry seg om. ) Du er kjempesnill, Angela og bryr deg om dem rundt deg - trøst deg med at ikke alle er like flinke til å vise at de setter pris på det. *Klem* Saa gode ord du skriver :-) Det er kanskje ikke noe aa bry seg om nei, men jeg er bare saann... Jeg tror at hvis dette var ei god venninne av meg, saa ville jeg tolket dette annerledes. Men samtidig vil en god venn, ta den korte tiden det trenger, aa sende en sms i det minste. Jeg er en grubler....:-) 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg syntes du reagerte helt riktig jeg Angela. Selv erfarte jeg å gi en fødselsdagspresang fra min datter og meg til noen vi kjente(et barn på 5 år) og hang presangen på døren.Foranledningen til dette var at min datter og jeg ble gjort oppmerksom på at denne jenta hadde bursdag da vi traff disse i butikken og disse er våre naboer.Jeg tok det som et hint til oss og vi ga en gave. Men vi hørte ingenting i ettertid og i disse SMS tider så hadde det vært meget enkelt å takke for oppmerksomheten.Jeg sendte en SMS etter noen dager og som du erfarte:jo gavene var "fine" de men ikke noe "ettertenksomhet"siden de ikke ga svar på om gaven faktisk var motatt.Min mening er at noen mennesker har svært dårlig emesjonell IQ og bare forventer men har ikke egenskapen til å takke for en oppmerksomhet man gir dem. Vi får helle bare unnskylde dem men ikke slutte å være oppmerksom på andres vegne.Og du er er slettes ikke hårsår men reagerte helt naturlig og det du gjorde var veldig koselig og fint gjort synes jeg. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Tja, dersom det var noe fryktelig som var hendt rundt personen så hadde jeg ikke tenkt at jeg kom til å få respons med det første. Men under normale omstendigheter så er det vanlig å takke for oppmerksomheten/oppmuntringen. Denne personen er ikke flink til å rose og takke sier du. Det har nok likevel gjort inntrykk. Jeg skulle gjerne hatt en så omtenksom person som deg i min nærhet. Du er en god person Vel, det er noe med dette aa glede andre, saa blir du selv glad:-) Den foelelsen jeg sitter igjen med, er at vedkommende _ikke ville_ si noe om gaven, fordi jeg ikke skal ha foelelsen av aa ha gjort noe bra for h*n...! Denne foelelsen kommer av tidligere opplevelser vedr. vedkommende... 0 Siter
Mista nikket Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Vel, det er noe med dette aa glede andre, saa blir du selv glad:-) Den foelelsen jeg sitter igjen med, er at vedkommende _ikke ville_ si noe om gaven, fordi jeg ikke skal ha foelelsen av aa ha gjort noe bra for h*n...! Denne foelelsen kommer av tidligere opplevelser vedr. vedkommende... Da kjenner du jo personen så du bør jo egentlig ikke ta det innover deg. Fortsett og vær deg selv;-) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg syntes du reagerte helt riktig jeg Angela. Selv erfarte jeg å gi en fødselsdagspresang fra min datter og meg til noen vi kjente(et barn på 5 år) og hang presangen på døren.Foranledningen til dette var at min datter og jeg ble gjort oppmerksom på at denne jenta hadde bursdag da vi traff disse i butikken og disse er våre naboer.Jeg tok det som et hint til oss og vi ga en gave. Men vi hørte ingenting i ettertid og i disse SMS tider så hadde det vært meget enkelt å takke for oppmerksomheten.Jeg sendte en SMS etter noen dager og som du erfarte:jo gavene var "fine" de men ikke noe "ettertenksomhet"siden de ikke ga svar på om gaven faktisk var motatt.Min mening er at noen mennesker har svært dårlig emesjonell IQ og bare forventer men har ikke egenskapen til å takke for en oppmerksomhet man gir dem. Vi får helle bare unnskylde dem men ikke slutte å være oppmerksom på andres vegne.Og du er er slettes ikke hårsår men reagerte helt naturlig og det du gjorde var veldig koselig og fint gjort synes jeg. Ja du har nok rett i det! Og for aa si det saann, saa frister det ikke noe saerlig aa gjenta noe lignende til vedkommende... Jeg synes det var daarlig gjort av naboene aa ikke takke for gaven som dere gav dem. Det handler rett og slett om vanlig hoeflighet! Jeg blir veldig glad naar andre viser oppmerksomhet mot min familie. Her om dagen ringte naboen paa doera. De kom med en stor baerepose med appelsiner som de hadde plukket fra noen traer, som tilhoerer èn i familien deres. Jeg ble saa glad! De hadde plukket ned appelsinene, og tenkt at " dette skal vi gi til naboene vaare" :-) Jeg synes slike ting gjoer hverdagen mer menignsfullt, ikke bare det med aa faa, men aa gi ogsaa, spesielt naar noen kanskje trenger en oppmuntring ogsaa! 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Da kjenner du jo personen så du bør jo egentlig ikke ta det innover deg. Fortsett og vær deg selv;-) :-) Men naar det gjelder noen man bryr seg om og er glad i, saa vil du gjerne se en forandring naar de viser en negativ side... 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Vel, det er noe med dette aa glede andre, saa blir du selv glad:-) Den foelelsen jeg sitter igjen med, er at vedkommende _ikke ville_ si noe om gaven, fordi jeg ikke skal ha foelelsen av aa ha gjort noe bra for h*n...! Denne foelelsen kommer av tidligere opplevelser vedr. vedkommende... Kjenner du deg igjen i dette: Jeg elsker å gi gaver til spesielle anledninger.Jeg bruker fantasien og synes jeg selv er kreativ og nytenkende.Jeg har en iboende nysgjerrighet og utålmodighet for å helst se at gavene blir pakket opp men får jeg ikke det så venter jeg automatisk på tilbakemelding for jeg gir av glede og omsorg til andre. Kanskje er det derfor jeg også blir skuffet når jeg ikke får tilbakemelding om gaven siden jeg blir extra glad når jeg får gaver og gir tilsvar ganske umddelbart.Men man kan ikke forandre andre mennesker og man blir glad av å gi.Ihvertfall gjør jeg det. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 :-) Men naar det gjelder noen man bryr seg om og er glad i, saa vil du gjerne se en forandring naar de viser en negativ side... Noen mennesker bare er sånn. De er så selvsentrerte og stive at de ikke klarer å forandre seg. Går i det samme sporet samme hva omverdenen sier eller gjør. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Kjenner du deg igjen i dette: Jeg elsker å gi gaver til spesielle anledninger.Jeg bruker fantasien og synes jeg selv er kreativ og nytenkende.Jeg har en iboende nysgjerrighet og utålmodighet for å helst se at gavene blir pakket opp men får jeg ikke det så venter jeg automatisk på tilbakemelding for jeg gir av glede og omsorg til andre. Kanskje er det derfor jeg også blir skuffet når jeg ikke får tilbakemelding om gaven siden jeg blir extra glad når jeg får gaver og gir tilsvar ganske umddelbart.Men man kan ikke forandre andre mennesker og man blir glad av å gi.Ihvertfall gjør jeg det. Hehe:-) Ja, jeg proever etter beste evne aa finne noe som jeg tror andre kan like godt, eller trenge. Saa naar jeg overrekker gaven, er jeg veldig spent og naervoes! Jeg blir nesten som et barn :-) Men hvis gaven ikke faller i smak, saa er det greit om de bytter ogsaa! 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Ja du har nok rett i det! Og for aa si det saann, saa frister det ikke noe saerlig aa gjenta noe lignende til vedkommende... Jeg synes det var daarlig gjort av naboene aa ikke takke for gaven som dere gav dem. Det handler rett og slett om vanlig hoeflighet! Jeg blir veldig glad naar andre viser oppmerksomhet mot min familie. Her om dagen ringte naboen paa doera. De kom med en stor baerepose med appelsiner som de hadde plukket fra noen traer, som tilhoerer èn i familien deres. Jeg ble saa glad! De hadde plukket ned appelsinene, og tenkt at " dette skal vi gi til naboene vaare" :-) Jeg synes slike ting gjoer hverdagen mer menignsfullt, ikke bare det med aa faa, men aa gi ogsaa, spesielt naar noen kanskje trenger en oppmuntring ogsaa! Jeg elsker å gi oppmerksomhet til andre.Og gjør det på en naturlig måte som handler om å bry seg.Jeg blir så glad av slike episoder du forteller fordi deg faktisk handler om vennlighet til medmennesker. .Og jeg blir extra glad når jeg selv får slike ting uppfordret.Jeg kommer ikke til å slutte med å gi fordi det i selv er oppløftende for meg selv og jeg oppdrar min datter selv til å se andre menneskers behov før sine egne.Men vi mennesker er så forskjellig skrudd sammen så enkelte handlinger får vi bare unnskylde 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Hehe:-) Ja, jeg proever etter beste evne aa finne noe som jeg tror andre kan like godt, eller trenge. Saa naar jeg overrekker gaven, er jeg veldig spent og naervoes! Jeg blir nesten som et barn :-) Men hvis gaven ikke faller i smak, saa er det greit om de bytter ogsaa! "smiler" Så du kjente deg igjen? Som et nervøst barn ja. Helt enig.Dette er flott synes jeg selv fordi det skal være en glede i det å gi og om gaven vil byttes så er det helt okey for meg også. Men jeg har noen helt spesielle "gode" venner og de får selektive egenproduserte gaver som "ikke" kan byttes. "ler" Ganske artig at de "må" beholde den.For da kan man spørre i ettertid hvor den har blitt av.Da kan det bli mange "småbrydde" fjes ja! hihi 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg elsker å gi oppmerksomhet til andre.Og gjør det på en naturlig måte som handler om å bry seg.Jeg blir så glad av slike episoder du forteller fordi deg faktisk handler om vennlighet til medmennesker. .Og jeg blir extra glad når jeg selv får slike ting uppfordret.Jeg kommer ikke til å slutte med å gi fordi det i selv er oppløftende for meg selv og jeg oppdrar min datter selv til å se andre menneskers behov før sine egne.Men vi mennesker er så forskjellig skrudd sammen så enkelte handlinger får vi bare unnskylde Vi burde hatt som maal aa gi eller aa si noe til noen hver dag! Det kan vaere et kompliment eller en annen oppmerksomhet. Slikt lever man lenge paa :-) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 "smiler" Så du kjente deg igjen? Som et nervøst barn ja. Helt enig.Dette er flott synes jeg selv fordi det skal være en glede i det å gi og om gaven vil byttes så er det helt okey for meg også. Men jeg har noen helt spesielle "gode" venner og de får selektive egenproduserte gaver som "ikke" kan byttes. "ler" Ganske artig at de "må" beholde den.For da kan man spørre i ettertid hvor den har blitt av.Da kan det bli mange "småbrydde" fjes ja! hihi Hehe :-D Hva lager du da? :-) Jeg er litt pysete paa slike ting, men jeg er sikker paa èn sak : Jeg lager verdens beste sjokoladekake, og har gledet mange med den:-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 I og med at denne personen er slik du beskriver ville jeg hatt andre forventninger til han enn til andre. Jeg ville ikke blitt like skuffet siden jeg mest sannsynlig hadde vært forberedt. Jeg kjenner et par sånne selv.. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg synes det er trist at folk er så uhøflige, når noen viser omtanke - det være seg brev/kort, en oppmerksomhet eller gave. Som avsender vet man ei heller om det man sendte er kommet fram?!. Det du gjorde hadde i alle fall jeg satt pris på, og jeg ville ringt og takket Vedkommende som var mottaker mangler et par antenner. Dette er noe vi som foreldre også bør ta til ettertanke. Det er viktig å lære barna vår opp til å si "takk". Det er 100 ganger bedre med et "takk!", enn komplett stillhet. Synes jeg. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Hehe :-D Hva lager du da? :-) Jeg er litt pysete paa slike ting, men jeg er sikker paa èn sak : Jeg lager verdens beste sjokoladekake, og har gledet mange med den:-) Prøver å være oppfinnsom og det handler vel mer om faste rutiner som til jul og hvis jeg blir invitert til forskjellige evenemanger.Et redigert foto av vedkommende med en fin tekst feks.Eller en morsom pyntegjenstand som skaper humor hos vedkommende. Men en sjokoladekake som du byr på og har laget selv ville jeg smeltet umiddelbart over.Fine egenskaper det der Angela.Fortsett med det.Og et kompliment til deg:Han kjæresten du har han er en heldiggris sett med mine "øyne"Heldig mann som har funnet en slik vakker fin pike som deg. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Prøver å være oppfinnsom og det handler vel mer om faste rutiner som til jul og hvis jeg blir invitert til forskjellige evenemanger.Et redigert foto av vedkommende med en fin tekst feks.Eller en morsom pyntegjenstand som skaper humor hos vedkommende. Men en sjokoladekake som du byr på og har laget selv ville jeg smeltet umiddelbart over.Fine egenskaper det der Angela.Fortsett med det.Og et kompliment til deg:Han kjæresten du har han er en heldiggris sett med mine "øyne"Heldig mann som har funnet en slik vakker fin pike som deg. *Roedmer* :-) Han liker ikke sjokoladekaka mi da- han liker ikke sjokolade i det hele tatt. Ja jeg veit, han er snaal! hehe:-) Det jeg kan si om deg kaare, er at jeg foeler du er en veldig snill, god og omtenksom mann. Du er ogsaa sjarmerende, som tar godt vare paa dama si ( naar du er i forhold) Det er det inntrykket jeg har etter aa ha moett deg her paa dol :-) Naa lurer jeg paa om jeg brukte min 6 sans...hmm... *Lurer: Hvorfor er du singel?* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.