double Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 ''Men hva synes dere om dette? Om dere var meg, ville dere tenkt noe som helst?'' Jeg synes ikke det er noe å henge seg opp i, og ville heller ikke reflektert noe over det.. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1202062336' post='3797307] Jeg synes det er trist at folk er så uhøflige, når noen viser omtanke - det være seg brev/kort, en oppmerksomhet eller gave. Som avsender vet man ei heller om det man sendte er kommet fram?!. Det du gjorde hadde i alle fall jeg satt pris på, og jeg ville ringt og takket Vedkommende som var mottaker mangler et par antenner. Dette er noe vi som foreldre også bør ta til ettertanke. Det er viktig å lære barna vår opp til å si "takk". Det er 100 ganger bedre med et "takk!", enn komplett stillhet. Synes jeg. Ja det er jeg enig i! Ogsaa det aa oppdra barna vaar til aa bli takknemlige. Naar det gjelder vedkommende jeg skrev om, saa tror jeg det handler om aa ikke vise overfor meg, at h*n ble glad, fordi det er den erfaringen jeg sitter med... Jeg skal ikke vaere bastant paa dette, men jeg tror det er slik...Og det er ikke annet enn trist. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 I og med at denne personen er slik du beskriver ville jeg hatt andre forventninger til han enn til andre. Jeg ville ikke blitt like skuffet siden jeg mest sannsynlig hadde vært forberedt. Jeg kjenner et par sånne selv.. Ja, jeg trenger nok aa innforstaa meg med dette, at vedkommende er bare saann.... Trist at enkelte er slik! 0 Siter
double Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Ja, jeg trenger nok aa innforstaa meg med dette, at vedkommende er bare saann.... Trist at enkelte er slik! ''Trist at enkelte er slik!'' Hvorfor er det trist? Og hvem er det trist for? 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 ''Trist at enkelte er slik!'' Hvorfor er det trist? Og hvem er det trist for? Det er trist at enkelte ikke vet aa sette pris paa de smaa gleder i livet, som mange proever aa gi dem. Og om de kanskje setter pris paa det, saa skal de i allefall ikke vise det. DET er trist! 0 Siter
double Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det er trist at enkelte ikke vet aa sette pris paa de smaa gleder i livet, som mange proever aa gi dem. Og om de kanskje setter pris paa det, saa skal de i allefall ikke vise det. DET er trist! Det er altså du som synes det er trist? Fordi du ikke får den bekreftelsen du trenger på at du har gjort en fin ting? Så det går på din selvfølelse? 0 Siter
bustebeisa Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Heia Hmm... Lest en del av svarene. Og på en måte er jeg jo enig med de fleste. Hadde jeg fått en oppmerksomhet i en eller annen form, ville jeg prøvd å fortelle giveren at oppmerksomheten kom frem og at jeg satte pris på det. Jeg har også vært veldig opptatt av at jentene mine skal takke når de får noe, og være generelt hyggelige og oppdragne. Men... av og til har jeg stilt både meg selv og andre spørsmålet rundt det med å hjelpe andre og godhet... Gjør vi det av godhet mot de andre, eller gjør vi det egentlig av egoisme? Om ikke direkte egoisme, men likevel et ønske om at de andre skal se det man gjør? Det spørsmålet dukket opp da jeg leste hovedinnlegget ditt? :-) Ikke for å dømme at du spør og følte som du gjorde, men egentlig nysgjerrig i dag... :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Vel, det er noe med dette aa glede andre, saa blir du selv glad:-) Den foelelsen jeg sitter igjen med, er at vedkommende _ikke ville_ si noe om gaven, fordi jeg ikke skal ha foelelsen av aa ha gjort noe bra for h*n...! Denne foelelsen kommer av tidligere opplevelser vedr. vedkommende... Men da er personen sikkert sjalu på akkurat dette, at du klarer å være så snill. Se positivt på det. Kanskje det holder med noen gode ord til personen neste gang..... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det er trist at enkelte ikke vet aa sette pris paa de smaa gleder i livet, som mange proever aa gi dem. Og om de kanskje setter pris paa det, saa skal de i allefall ikke vise det. DET er trist! ''Det er trist at enkelte ikke vet aa sette pris paa de smaa gleder i livet, som mange proever aa gi dem.'' Vi mennesker har da heldigvis forskjellige formeninger om hva som er de små gleder i livet. Kan jo være at vedkommende har helt andre kriterier for dette enn deg. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Heia Hmm... Lest en del av svarene. Og på en måte er jeg jo enig med de fleste. Hadde jeg fått en oppmerksomhet i en eller annen form, ville jeg prøvd å fortelle giveren at oppmerksomheten kom frem og at jeg satte pris på det. Jeg har også vært veldig opptatt av at jentene mine skal takke når de får noe, og være generelt hyggelige og oppdragne. Men... av og til har jeg stilt både meg selv og andre spørsmålet rundt det med å hjelpe andre og godhet... Gjør vi det av godhet mot de andre, eller gjør vi det egentlig av egoisme? Om ikke direkte egoisme, men likevel et ønske om at de andre skal se det man gjør? Det spørsmålet dukket opp da jeg leste hovedinnlegget ditt? :-) Ikke for å dømme at du spør og følte som du gjorde, men egentlig nysgjerrig i dag... :-) Jeg vet at jeg gjorde dette for aa glede, oppmuntre h*n. Ikke for aa oppmuntre meg selv. Men naar jeg sitter med en foelelse av at det jeg gjorde ikke var saa viktig, saa kommer nok den egoistiske delen med at jeg ble skuffet. - "det betydde liksom ingenting". Hadde vedkommende blitt glad, saa ville jeg blitt glad for aa glede vedkommende. Noen sier jo at sorg ogsaa er egoisme, feks. tap av et familiemedlem. Men likevel er det fullt naturlig og normalt aa foele sorg over tap. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 ''Det er trist at enkelte ikke vet aa sette pris paa de smaa gleder i livet, som mange proever aa gi dem.'' Vi mennesker har da heldigvis forskjellige formeninger om hva som er de små gleder i livet. Kan jo være at vedkommende har helt andre kriterier for dette enn deg. Jepp! men naar en person proever aa gi deg noe, en gave eller en annen oppmuntring, saa synes jeg det er vanlig hoeflighet aa vise takknemlighet, selv om gaven eller hva det naa skulle vaere, ikke falt i smak. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg vet at jeg gjorde dette for aa glede, oppmuntre h*n. Ikke for aa oppmuntre meg selv. Men naar jeg sitter med en foelelse av at det jeg gjorde ikke var saa viktig, saa kommer nok den egoistiske delen med at jeg ble skuffet. - "det betydde liksom ingenting". Hadde vedkommende blitt glad, saa ville jeg blitt glad for aa glede vedkommende. Noen sier jo at sorg ogsaa er egoisme, feks. tap av et familiemedlem. Men likevel er det fullt naturlig og normalt aa foele sorg over tap. Men det er en glede å oppmuntre andre, sant? Gleden blir så ekstra stor når vi får en positiv tilbakemelding ) 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det er altså du som synes det er trist? Fordi du ikke får den bekreftelsen du trenger på at du har gjort en fin ting? Så det går på din selvfølelse? Jeg lurer litt paa hvorfor du gjentar dette, double? Hva synes du om dem som ikke kan vise takknemlighet/glede/ sette pris paa, naar andre proever aa oppmuntre? 0 Siter
bustebeisa Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Men det er en glede å oppmuntre andre, sant? Gleden blir så ekstra stor når vi får en positiv tilbakemelding ) Enig med deg. :-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg vet at jeg gjorde dette for aa glede, oppmuntre h*n. Ikke for aa oppmuntre meg selv. Men naar jeg sitter med en foelelse av at det jeg gjorde ikke var saa viktig, saa kommer nok den egoistiske delen med at jeg ble skuffet. - "det betydde liksom ingenting". Hadde vedkommende blitt glad, saa ville jeg blitt glad for aa glede vedkommende. Noen sier jo at sorg ogsaa er egoisme, feks. tap av et familiemedlem. Men likevel er det fullt naturlig og normalt aa foele sorg over tap. Det meste vi gjør i hverdagen er ren egoisme. Og når jeg prøver å være god mot andre, så blir jeg jo også mest glad når de takker. Men jeg vet også at mennesker forskjellige. Og jeg vil fortsette å hjelpe andre, eller prøve gi andre oppmerksomhet, selv om de ikke takker. For jeg føler det sier en del om den som gir for å få takk, eller som slutter å gi fordi man ikke får den tilbakemeldingen man ønsker. :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jepp! men naar en person proever aa gi deg noe, en gave eller en annen oppmuntring, saa synes jeg det er vanlig hoeflighet aa vise takknemlighet, selv om gaven eller hva det naa skulle vaere, ikke falt i smak. Ja, jeg er jo ikke uenig i akkurat _det_. Men folk både gjør og ikke gjør så mye forskjellig at jeg ikke syns det er verdt å bruke my energi på. :-) 0 Siter
double Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Jeg lurer litt paa hvorfor du gjentar dette, double? Hva synes du om dem som ikke kan vise takknemlighet/glede/ sette pris paa, naar andre proever aa oppmuntre? ''Hva synes du om dem som ikke kan vise takknemlighet/glede/ sette pris paa, naar andre proever aa oppmuntre?'' At noen ikke kan vise takknemlighet og/eller glede betyr ikke at de ikke kan føler det. Det er f.eks mye som gjør meg både glad og takknemlig, men jeg har store problemer med å vise det. Det er ikke for å være slem eller uhøflig, men det er en vanske jeg har som som gjør det problematisk å blottlegge følelser. Derfor henger jeg meg heller ikke opp i den type ting, men tenker at det sikkert ligger noe bak som man ikke vet om. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Noen er sløve med å takke, kan være irriterende, men ingen ting å ta på vei over. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 *Roedmer* :-) Han liker ikke sjokoladekaka mi da- han liker ikke sjokolade i det hele tatt. Ja jeg veit, han er snaal! hehe:-) Det jeg kan si om deg kaare, er at jeg foeler du er en veldig snill, god og omtenksom mann. Du er ogsaa sjarmerende, som tar godt vare paa dama si ( naar du er i forhold) Det er det inntrykket jeg har etter aa ha moett deg her paa dol :-) Naa lurer jeg paa om jeg brukte min 6 sans...hmm... *Lurer: Hvorfor er du singel?* Bukker og takker for dine komplimenter! jeg har vært single i 5 år etter en opprivende skilsmisse med et utstrakt utroskap fra min ex kone! Har tatt vare på min datter i alle årene siden og ville ikke involvere meg i et nytt forhold da mammaen har hatt flere menn siden vi brøt opp! Jeg har selvfølgelig datet kvinner og har et rikt liv men den rette har ikke dukket opp enda! Er kanskje litt brent fordi jeg har 2 stejenter også som jeg elsker og legger mye følelser i et forhold! Så jeg skal nok være temmelig sikker før jeg engasjerer meg på nytt ja! Men veldig hyggelig at du kunne" lese" meg slik for du har veldig rett i dine antagelser! Du er meget klok og sensitiv flott jente Angela 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 ''Hva synes du om dem som ikke kan vise takknemlighet/glede/ sette pris paa, naar andre proever aa oppmuntre?'' At noen ikke kan vise takknemlighet og/eller glede betyr ikke at de ikke kan føler det. Det er f.eks mye som gjør meg både glad og takknemlig, men jeg har store problemer med å vise det. Det er ikke for å være slem eller uhøflig, men det er en vanske jeg har som som gjør det problematisk å blottlegge følelser. Derfor henger jeg meg heller ikke opp i den type ting, men tenker at det sikkert ligger noe bak som man ikke vet om. Takk for et saa aerlig svar! Det gav meg en liten pekepinn det du skrev, at ikke alle er like flinke til aa vise foelelser, som takknemlighet feks. Fordi de kan ha foelelsesmessige vansker med dette... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.