Gå til innhold

Jeg er kanskje litt haarsaar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du sier jo at personen er litt spesiell og ikke liker å skryte av andre osv. Kan du egentlig forvente deg noe mer da?

I tillegg har h*n opplevd noe trist, og i slike situasjoner er ikke alle istand til å tenke på andre enn seg selv.

Vær fornøyd med det du har gjort og vit at h*n langt innerst inne ble gald for det du gjorde!

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

16

• double

10

• Kåre Kruttlapp

7

• bustebeisa

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det meste vi gjør i hverdagen er ren egoisme.

Og når jeg prøver å være god mot andre, så blir jeg jo også mest glad når de takker. Men jeg vet også at mennesker forskjellige. Og jeg vil fortsette å hjelpe andre, eller prøve gi andre oppmerksomhet, selv om de ikke takker. For jeg føler det sier en del om den som gir for å få takk, eller som slutter å gi fordi man ikke får den tilbakemeldingen man ønsker. :-)

Det er det desidert dummeste og mest latterlige svaret jeg har lest her på DOL på lenge. Skulle faen meg tro du var tilbakestående.

Skrevet

Jeg forstår godt hva du mener. Du gjorde noe av godhet, og det er helt naturlig å forlange at det blir satt pris på. Alle andre tåpelige svar om at vår egen godhet er en følelse av egoisme, det skal du jammen ikke ense engang, det er bare pisspreik, rett og slett pisspreik med stor P.

Håper du fortsetter å være den du er, Angela, ikke bry deg om dåsemikler som tror at godhet er noe som helst annet enn opprinnelighet.

Skrevet

Men det er en glede å oppmuntre andre, sant? Gleden blir så ekstra stor når vi får en positiv tilbakemelding :o)

Enig med deg. Det er klart man venter å få tilbakemelding uten å måtte mase når man har gjort noe bra for andre.

Skrevet

''Trist at enkelte er slik!''

Hvorfor er det trist? Og hvem er det trist for?

Det er trist for selve livet, at noen folk er så tankeløse utakknemlige.

Skrevet

Det er altså du som synes det er trist? Fordi du ikke får den bekreftelsen du trenger på at du har gjort en fin ting? Så det går på din selvfølelse?

Hva faen er galt med hue ditt egentlig?

Skrevet

Jeg lurer litt paa hvorfor du gjentar dette, double?

Hva synes du om dem som ikke kan vise takknemlighet/glede/ sette pris paa, naar andre proever aa oppmuntre?

Han eler hun gjentar dette, fordi han eller hun er en slik person du beskriver i innlegget ditt selv.

Skrevet

Takk for et saa aerlig svar!

Det gav meg en liten pekepinn det du skrev, at ikke alle er like flinke til aa vise foelelser, som takknemlighet feks. Fordi de kan ha foelelsesmessige vansker med dette...

Vansker eller ei, det er normal høflighet uansett hva slags følelser man har eller ikke. Man takker for eksempel for maten, selv om man ikke orker.

Skrevet

Jeg syntes du reagerte helt riktig jeg Angela. Selv erfarte jeg å gi en fødselsdagspresang fra min datter og meg til noen vi kjente(et barn på 5 år) og hang presangen på døren.Foranledningen til dette var at min datter og jeg ble gjort oppmerksom på at denne jenta hadde bursdag da vi traff disse i butikken og disse er våre naboer.Jeg tok det som et hint til oss og vi ga en gave.

Men vi hørte ingenting i ettertid og i disse SMS tider så hadde det vært meget enkelt å takke for oppmerksomheten.Jeg sendte en SMS etter noen dager og som du erfarte:jo gavene var "fine" de men ikke noe "ettertenksomhet"siden de ikke ga svar på om gaven faktisk var motatt.Min mening er at noen mennesker har svært dårlig emesjonell IQ og bare forventer men har ikke egenskapen til å takke for en oppmerksomhet man gir dem.

Vi får helle bare unnskylde dem men ikke slutte å være oppmerksom på andres vegne.Og du er er slettes ikke hårsår men reagerte helt naturlig og det du gjorde var veldig koselig og fint gjort synes jeg.

Bra skrevet :-)

Skrevet

Ja du har nok rett i det! Og for aa si det saann, saa frister det ikke noe saerlig aa gjenta noe lignende til vedkommende...

Jeg synes det var daarlig gjort av naboene aa ikke takke for gaven som dere gav dem. Det handler rett og slett om vanlig hoeflighet!

Jeg blir veldig glad naar andre viser oppmerksomhet mot min familie. Her om dagen ringte naboen paa doera. De kom med en stor baerepose med appelsiner som de hadde plukket fra noen traer, som tilhoerer èn i familien deres. Jeg ble saa glad! De hadde plukket ned appelsinene, og tenkt at " dette skal vi gi til naboene vaare" :-)

Jeg synes slike ting gjoer hverdagen mer menignsfullt, ikke bare det med aa faa, men aa gi ogsaa, spesielt naar noen kanskje trenger en oppmuntring ogsaa!

Kjempehyggelig gjort av naboene dine. Som du sier, det er tanken på at de har hatt dere i bakhodet når de utførte handlingen som er det viktige her. Kjempesnilt :-)

Gjest sånn er det bare du
Skrevet

Jeg har ikke hørt noe etter at jeg sendte en dåpsgave til noen i mannens familie, og når jeg sender bursdagsgaver eller noe ringer de ikke for å si takk.

Skrevet

Det er det desidert dummeste og mest latterlige svaret jeg har lest her på DOL på lenge. Skulle faen meg tro du var tilbakestående.

og du har kanskje ikke veeeldig velutviklet selvinnsikt?

Jeg er enig med bustebeisa. Det gir MEG stor glede å være snill og hjelpsom mot andre.

Skrevet

og du har kanskje ikke veeeldig velutviklet selvinnsikt?

Jeg er enig med bustebeisa. Det gir MEG stor glede å være snill og hjelpsom mot andre.

Ja, selvfølgelig skal det gi oss god selvfølelse å gjøre noe bra for andre. Alt annet ville vært merkelig.

Skrevet

Vansker eller ei, det er normal høflighet uansett hva slags følelser man har eller ikke. Man takker for eksempel for maten, selv om man ikke orker.

''Vansker eller ei, det er normal høflighet uansett hva slags følelser man har eller ikke. Man takker for eksempel for maten, selv om man ikke orker.''

Å takke for maten har ikke noe å gjøre med å vise følelser..

Skrevet

''Vansker eller ei, det er normal høflighet uansett hva slags følelser man har eller ikke. Man takker for eksempel for maten, selv om man ikke orker.''

Å takke for maten har ikke noe å gjøre med å vise følelser..

Det er normal høflighet, og dessuten viser man følelsen av glede fordi noen har gjort noe for oss.

Skrevet

Det er normal høflighet, og dessuten viser man følelsen av glede fordi noen har gjort noe for oss.

Mulig det er sånn for deg, men for meg ligger det ingen blottlegging av personlige følelser i det å takke for maten..

Skrevet

Mulig det er sånn for deg, men for meg ligger det ingen blottlegging av personlige følelser i det å takke for maten..

Regner med at å blottlegge følelser ikke er standard befrep for å takke for noe som helst.

Skrevet

Regner med at å blottlegge følelser ikke er standard befrep for å takke for noe som helst.

''Regner med at å blottlegge følelser ikke er standard befrep for å takke for noe som helst.''

Du synes det er en naturlig ting at giver føler en hel masse når han/hun ikke får et takk, mes det er unaturlig at mottaker har følelser rundt det å motta gave/oppmerksomhet?

Skrevet

Takk, for at du forteller meg hvor jeg hører hjemme. :-)

Gjest Angela26
Skrevet

Bukker og takker for dine komplimenter! jeg har vært single i 5 år etter en opprivende skilsmisse med et utstrakt utroskap fra min ex kone!

Har tatt vare på min datter i alle årene siden og ville ikke involvere meg i et nytt forhold da mammaen har hatt flere menn siden vi brøt opp! Jeg har selvfølgelig datet kvinner og har et rikt liv men den rette har ikke dukket opp enda!

Er kanskje litt brent fordi jeg har 2 stejenter også som jeg elsker og legger mye følelser i et forhold! Så jeg skal nok være temmelig sikker før jeg engasjerer meg på nytt ja! Men veldig hyggelig at du kunne" lese" meg slik for du har veldig rett i dine antagelser! Du er meget klok og sensitiv flott jente Angela

Det har ikke vaert bare enkelt for deg skjoenner jeg...

Men der ute, finnes det ei som fortjener din kjaerlighet og tillitt, og henne vil du moete én dag! Hun vil ogsaa stimulere deg mentalt sett ;-) Jeg tror du trenger ei som gjoer det, som fascinerer deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...