Gå til innhold

Jeg er kanskje litt haarsaar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for et saa aerlig svar!

Det gav meg en liten pekepinn det du skrev, at ikke alle er like flinke til aa vise foelelser, som takknemlighet feks. Fordi de kan ha foelelsesmessige vansker med dette...

Jeg er litt slik, Angela :)

Jeg takker selvfølgelig om jeg får en gave der og da, men det er ikke sikkert jeg viser akkurat hvor glad jeg egentlig blir. Fordi jeg er en litt avmålt og "blasert" person i forhold til entusiasme. Ikke fordi jeg ikke er veldig takknemlig :)

Andre ganger, om mamma sender noe hun har strikket eller noe slikt, så kan den telefonen jeg skulle ta for å takke forsvinne i andre gjøremål. En dårlig unnskyldning, men jeg er litt "her og nå". Da er det fint med forståelsesfulle givere som ringer og spør om pakken falt i smak, slik at jeg husker på å takke :)

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

16

• double

10

• Kåre Kruttlapp

7

• bustebeisa

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg er litt slik, Angela :)

Jeg takker selvfølgelig om jeg får en gave der og da, men det er ikke sikkert jeg viser akkurat hvor glad jeg egentlig blir. Fordi jeg er en litt avmålt og "blasert" person i forhold til entusiasme. Ikke fordi jeg ikke er veldig takknemlig :)

Andre ganger, om mamma sender noe hun har strikket eller noe slikt, så kan den telefonen jeg skulle ta for å takke forsvinne i andre gjøremål. En dårlig unnskyldning, men jeg er litt "her og nå". Da er det fint med forståelsesfulle givere som ringer og spør om pakken falt i smak, slik at jeg husker på å takke :)

Ja folk er forskjellige :-)

Dessuten finnes det ingen grense for naar man skal si takk.

I denne situasjonen, saa tror jeg det handler om tidligere erfaringer med vedkommende, som jeg har... Jeg vet jo at h*n ikke er saa entusiastisk, men det handler ogsaa om visse forhold som ikke er positive- mellom mottaker og meg...

Saa naar dette skjedde, ( og det er jo ingen grunn til aa gjoere et stort nummer ut av det) saa ble jeg skuffa, men kanskje ogsaa litt irritert... Jeg _tror_ det handler om at mottaker ikke vil vise overfor meg, at h*n ble glad, hvis du skjoenner hva jeg mener? Jeg har tidligere foelt at h*n har usikkerhet overfor meg, men det gjoer meg bare forbannet....Hehe...

Det finnes flere svar her...Og ikke er jeg sikker paa mine antagelser heller. Jeg er bare foelsom av meg.

Skrevet

Det er vanlig høftlighet å takke for gaver.

Når det er sagt, så liker jeg dårlig å få ting av folk dersom det blir tydelig at det er et stort poeng for dem at jeg må like gaven. En venninne av meg blir sur dersom ting hun har gitt ikke står fremme...

Skrevet

''Regner med at å blottlegge følelser ikke er standard befrep for å takke for noe som helst.''

Du synes det er en naturlig ting at giver føler en hel masse når han/hun ikke får et takk, mes det er unaturlig at mottaker har følelser rundt det å motta gave/oppmerksomhet?

Akkurat nå snakket vi vel om å takke for maten. Du sier at du ikke gidder å blottlegge følelsene dine bare for å takke for maten, men det er da vel ingen som blottlegger følelsene sine kun ved å takke for maten etter middag? Det var et eksempel på en ting man alltid takker for, at man _skal_ takke, ellers er man bare et patetisk lite fjols.

Får man noe, enten middag, hjelp, gave, så takker man for dette med det samme. Å si at man glemme det fordi man lever i øyeblikket blir for dumt, og vitner om jævlig dårlige antenner.

Gjest Havelar
Skrevet

Jeg ville ikke ha tenkt noe som helst. Folk er forskjellige, og jeg har noen venner som er kjempeflinke med å gi en liten oppmerksomhet ved diverse nødvendige og unødvendige anledninger, og andre som aldri sier takk eller gjør noe tilbake. Når det gjelder de siste, er det mest ubetenksomhet tror jeg, + at de faktisk ikke BLIR så takknemlige. Og det er en grei sak syns jeg, så lenge det dreier seg om en blomst eller et kort.

Jeg syns det er slitsomt med folk som takker for sms'er, og som forventer et takk for enhver e-post eller hilsen. Gjør som du vil, gi bort gaver og oppmerksomheter fordi DU ønsker å gi det, ikke for å få et takk. Hvis det er takk og oppmerksomhet tilbake du ønsker, la vær å gi til de du ikke kan forvente takk fra.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg ville ikke ha tenkt noe som helst. Folk er forskjellige, og jeg har noen venner som er kjempeflinke med å gi en liten oppmerksomhet ved diverse nødvendige og unødvendige anledninger, og andre som aldri sier takk eller gjør noe tilbake. Når det gjelder de siste, er det mest ubetenksomhet tror jeg, + at de faktisk ikke BLIR så takknemlige. Og det er en grei sak syns jeg, så lenge det dreier seg om en blomst eller et kort.

Jeg syns det er slitsomt med folk som takker for sms'er, og som forventer et takk for enhver e-post eller hilsen. Gjør som du vil, gi bort gaver og oppmerksomheter fordi DU ønsker å gi det, ikke for å få et takk. Hvis det er takk og oppmerksomhet tilbake du ønsker, la vær å gi til de du ikke kan forvente takk fra.

I dette tilfellet, trodde jeg gaven hadde kommet paa avveie. Og jeg forventa kanskje en sms eller noe, i det minste som et svar paa at gaven var mottat.Naar den da var mottat, og tida gikk, saa syntes jeg det var rart at jeg ikke hadde hoert noe.

Men det er ikke slik at jeg mener det var noe aa rope "halleluja" for, og hive seg over telefonen med en gang.

Ja, folk er forskjellige!

Skrevet

Det er trist at enkelte ikke vet aa sette pris paa de smaa gleder i livet, som mange proever aa gi dem. Og om de kanskje setter pris paa det, saa skal de i allefall ikke vise det. DET er trist!

Du skriver at vedkommende har opplevd noe trist. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er så ille at han da ikke takker for gaven med en gang? Antakelig hadde han andre ting å tenke på.

Gjest Angela26
Skrevet

Du skriver at vedkommende har opplevd noe trist. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor det er så ille at han da ikke takker for gaven med en gang? Antakelig hadde han andre ting å tenke på.

Ja det kan du ha rett i!

Skrevet

Akkurat nå snakket vi vel om å takke for maten. Du sier at du ikke gidder å blottlegge følelsene dine bare for å takke for maten, men det er da vel ingen som blottlegger følelsene sine kun ved å takke for maten etter middag? Det var et eksempel på en ting man alltid takker for, at man _skal_ takke, ellers er man bare et patetisk lite fjols.

Får man noe, enten middag, hjelp, gave, så takker man for dette med det samme. Å si at man glemme det fordi man lever i øyeblikket blir for dumt, og vitner om jævlig dårlige antenner.

''Akkurat nå snakket vi vel om å takke for maten.''

Det var du som skrev om å takke for maten. Det var ikke det hovedinnlegget handlet om, og heller ikke det jeg baserte mine svar på.

''Du sier at du ikke gidder å blottlegge følelsene dine bare for å takke for maten, men det er da vel ingen som blottlegger følelsene sine kun ved å takke for maten etter middag?''

Nå gjør du deg dum med vilje. Jeg skrev at det ikke ligger noe følelsesmessig i det å takke for maten, så det er ikke noe problem.

''Det var et eksempel på en ting man alltid takker for, at man _skal_ takke, ellers er man bare et patetisk lite fjols.''

Takk..

''Får man noe, enten middag, hjelp, gave, så takker man for dette med det samme. Å si at man glemme det fordi man lever i øyeblikket blir for dumt, og vitner om jævlig dårlige antenner.''

Hvor skrev jeg noe om å glemme å takke??

Skrevet

Jeg har vært i en situasjon det siste året der vi som familie har fått mye hyggelige hilsninger og oppmerksomhet. Jeg setter pris på all denne omsorgen og at folk bryr seg om oss og vil vise det. Dessverre har jeg ikke hatt krefter til å gi alle en tilbakemelding som jeg gjerne skulle ønsket. Slett ikke alle har fått en takk, slett ikke alle har fått en hilsning tilbake. Det har jeg rett og slett ikke orket. Når jeg har snakket med folk og takket dem, slenges det gjerne på en hilsning om at "det går etter forholdene bra" - og det gjør det jo - men likevel er det forhold som gjør at jeg ikke orker alt jeg gjerne skulle orket...

Vet jo ingenting om hvordan din venns situasjon - men det kan jo hende at h*n rett og slett ikke orket å sende en takk omgående, men hadde tenkt å takke når h*n møtte deg?

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg har vært i en situasjon det siste året der vi som familie har fått mye hyggelige hilsninger og oppmerksomhet. Jeg setter pris på all denne omsorgen og at folk bryr seg om oss og vil vise det. Dessverre har jeg ikke hatt krefter til å gi alle en tilbakemelding som jeg gjerne skulle ønsket. Slett ikke alle har fått en takk, slett ikke alle har fått en hilsning tilbake. Det har jeg rett og slett ikke orket. Når jeg har snakket med folk og takket dem, slenges det gjerne på en hilsning om at "det går etter forholdene bra" - og det gjør det jo - men likevel er det forhold som gjør at jeg ikke orker alt jeg gjerne skulle orket...

Vet jo ingenting om hvordan din venns situasjon - men det kan jo hende at h*n rett og slett ikke orket å sende en takk omgående, men hadde tenkt å takke når h*n møtte deg?

Jo, det er mulig det er slik det henger sammen. Jeg ser litt annerledes paa dette i dag. Som jeg har nevnt i noen andre innlegg her, saa tror jeg det henger sammen med at jeg og denne personen har noen erfaringer tidligere, som ikke er saa positive... Og at jeg da kanskje overreagerer.

Jeg husker da mamma doede, og jeg fikk mye oppmerksomhet i forbindelse med dette. Jeg tror heller ikke jeg takket alle... Det var rett og slett for mye stress, og jeg var i sorg.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Det har ikke vaert bare enkelt for deg skjoenner jeg...

Men der ute, finnes det ei som fortjener din kjaerlighet og tillitt, og henne vil du moete én dag! Hun vil ogsaa stimulere deg mentalt sett ;-) Jeg tror du trenger ei som gjoer det, som fascinerer deg :-)

Helt riktig Angelavennen! Jeg er så klar på hva slags egenskaper jeg selv bestitter og hva min tilkommende skal\bør ha av egenskaper.Jeg finner ikke "et praktisk" forhold interessant engang fordi jeg meget godt klarer meg som single og så er det veldig inspirerende å treffe nye mennesker les:kvinner."smiler"

Det er nok av de som ønsker seg en "krykke" i hverdagen og til pynt men jeg er ingen "krykke" og heller ikke en "pausefisk"for noen.Jeg dater og danser når anledningen byr seg og lever et godt singelliv enn så lenge.Har man hatt forhold tilsammen i 16 år uavbrutt så er 5 år single ingenting å snakke om."ler"

Og som du sier plutselig står "hun" der og da er jeg klar som et egg.Med dine flotte antenner så er jeg sikker på at du er enig med meg.

Skrevet

''Akkurat nå snakket vi vel om å takke for maten.''

Det var du som skrev om å takke for maten. Det var ikke det hovedinnlegget handlet om, og heller ikke det jeg baserte mine svar på.

''Du sier at du ikke gidder å blottlegge følelsene dine bare for å takke for maten, men det er da vel ingen som blottlegger følelsene sine kun ved å takke for maten etter middag?''

Nå gjør du deg dum med vilje. Jeg skrev at det ikke ligger noe følelsesmessig i det å takke for maten, så det er ikke noe problem.

''Det var et eksempel på en ting man alltid takker for, at man _skal_ takke, ellers er man bare et patetisk lite fjols.''

Takk..

''Får man noe, enten middag, hjelp, gave, så takker man for dette med det samme. Å si at man glemme det fordi man lever i øyeblikket blir for dumt, og vitner om jævlig dårlige antenner.''

Hvor skrev jeg noe om å glemme å takke??

Uff, det er som å snakke til en geit. Greit nok.

Skrevet

Lurer på hvem som er geita..

Skrevet

Lurer på hvem som er geita..

Klart du lurer på det, du er ikke akkurat videre smart.

Skrevet

Nå kan jeg fortelle deg at geiter faktisk er jævlig smarte! ;0)

Jeg har selv hatt en geit, og den var som en hund.

Renslig var den også.

Gitt fritt ut og inn av huset på sommeren, la seg i god stolen, og der lå den å koste seg!

Skrevet

Nå kan jeg fortelle deg at geiter faktisk er jævlig smarte! ;0)

Jeg har selv hatt en geit, og den var som en hund.

Renslig var den også.

Gitt fritt ut og inn av huset på sommeren, la seg i god stolen, og der lå den å koste seg!

Oi, det må ha vært koselig. Nesten som de gjør med de minigrisene.

Skrevet

Klart du lurer på det, du er ikke akkurat videre smart.

*gjesp*

Skrevet

Oi, det må ha vært koselig. Nesten som de gjør med de minigrisene.

Kjempe koslig!

Gikk på tur med den også, I bånd sammen med hundene!

Også var hun med på bil turer.

:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...