Gå til innhold

Hva slags kjøkkenvask?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

21

• Mirabell

3

• Søssa

3

• Lotte :o)

3

Mest aktive i denne tråden

Den er lekker! Husker du hva den kostet? Uten avfallskvern.

Det vet jeg ikke. Jeg satte inn nytt kjøkken og den var en del av hele pakka. Kvitteringene har jeg kastet. Jeg fikk den også _planlimt_ fra leveraandøren, dvs. at det ikke er noen kant i mellom benken og vasken. Kan også få den underlimt, men det synes jeg ikke er noe pent.

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202064896' post='3797349]

Heltre = arbeidssomt. Ikkemitt førstevalg, m.a.o. ;o)

Kjæresten har laminat = dritstygt! Han ser imidlertid ingen grunn til å skifte plate så lenge den gamle funker. :o(

Steinplater liker jeg ikke. Derfor heltre bøk. Liker ikke eik.

Det vet jeg ikke. Jeg satte inn nytt kjøkken og den var en del av hele pakka. Kvitteringene har jeg kastet. Jeg fikk den også _planlimt_ fra leveraandøren, dvs. at det ikke er noen kant i mellom benken og vasken. Kan også få den underlimt, men det synes jeg ikke er noe pent.

Underlimt er ikke noe fint nei, her blir det den vanlige varianten - hull i plata og så ligger vasken oppå med silikonkant (som må skiftes i hytt og pine...).

Kjæresten har laminat = dritstygt! Han ser imidlertid ingen grunn til å skifte plate så lenge den gamle funker. :o(

Steinplater liker jeg ikke. Derfor heltre bøk. Liker ikke eik.

Kjæresten har laminat = dritstygt!

'' ''

Tviler ikke. Når det er sagt, er utvalget stort. :)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202065355' post='3797360]

Kjæresten har laminat = dritstygt!

'' ''

Tviler ikke. Når det er sagt, er utvalget stort. :)

Joda, utvalget av laminat er stort, men jeg vil nå ha heltre. :o)

Laminat fra 1987 er grusomt. Intet mindre. Resten av kjøkkenet er i heltre og han er såååå opptatt av kvaliteten på skapene og skrogene så jeg fatter ikke at han ikke ser hvor grusom benkeplata er!

Men den innebygde komfyren som er 20 år takker forhåpentligvis for seg snart og da får jeg prøve å presse på for å skifte ut hele benkeplata samtidig. Komfyrtoppen har nemlig en noget ustandard størrelse tror jeg. *Hehe*

Gjest Elextra

Joda, utvalget av laminat er stort, men jeg vil nå ha heltre. :o)

Laminat fra 1987 er grusomt. Intet mindre. Resten av kjøkkenet er i heltre og han er såååå opptatt av kvaliteten på skapene og skrogene så jeg fatter ikke at han ikke ser hvor grusom benkeplata er!

Men den innebygde komfyren som er 20 år takker forhåpentligvis for seg snart og da får jeg prøve å presse på for å skifte ut hele benkeplata samtidig. Komfyrtoppen har nemlig en noget ustandard størrelse tror jeg. *Hehe*

''Joda, utvalget av laminat er stort, men jeg vil nå ha heltre''

Finnes jo mye annet enn laminat og heltre, da (sten, corian, silestone m.m.). Men skjønner jo at du skal ha heltre for å matche det som finnes fra før.

Sånn vil jeg ha!

Det må da være utrolig praktisk:)

Alt for institusjonspreget for meg. Dessuten synes jeg ikke det er noe pent når vasken er underlimt som på det bildet, hadde fått for meg at den ville ramle ned når som helst. :o)

Annonse

Gjest Elextra

Alt for institusjonspreget for meg. Dessuten synes jeg ikke det er noe pent når vasken er underlimt som på det bildet, hadde fått for meg at den ville ramle ned når som helst. :o)

Liker du ikke det!? Synes underlimt er både pent og ikke minst praktisk, jeg. Bare å sope skitt og vann rett i vasken, og ingen kanter der skitten samles.

Har ikke peiling på forskjellene ved liming, synes bare den så veldig praktisk ut. Om vasken ser institusjonspreget ut så gjør da vel det ingenting så lenge ikke resten av hjemmet også er det.

Liker du ikke det!? Synes underlimt er både pent og ikke minst praktisk, jeg. Bare å sope skitt og vann rett i vasken, og ingen kanter der skitten samles.

Nei, jeg synes ikke det er noe fint. :o) Men jeg er helt enig i at kant rundt varsken er upraktisk, derfor har jeg heldekkende servant på badet.

''Joda, utvalget av laminat er stort, men jeg vil nå ha heltre''

Finnes jo mye annet enn laminat og heltre, da (sten, corian, silestone m.m.). Men skjønner jo at du skal ha heltre for å matche det som finnes fra før.

Corean er jo bare griselekkert da! Om jeg skulle skifte nå ville jeg fått lagd både vask og benk i corean i ett stykke. Så nettopp en baderomsinnredning som var lagd i ett stykke - presist og lekkert!

:)

Corean er jo bare griselekkert da! Om jeg skulle skifte nå ville jeg fått lagd både vask og benk i corean i ett stykke. Så nettopp en baderomsinnredning som var lagd i ett stykke - presist og lekkert!

Har helstøpt servant og plate på badet og liker det godt der, men akkurat på mitt kjøkken vil jeg ha tre-benkeplate med nedfelt servant som vanlig. :o)

Har helstøpt servant og plate på badet og liker det godt der, men akkurat på mitt kjøkken vil jeg ha tre-benkeplate med nedfelt servant som vanlig. :o)

Skjønner. Liker du porselen da? En venninne har treplate og dobbel porselenvask på kjøkkenet - slettes ikke dumt.

(Men ps- ps - platen hennes ble veldig fort stygg rundt vasken altså, og hun angrer at hun la det... Du må være superflink til å behandle den Lillemus!)

Skjønner. Liker du porselen da? En venninne har treplate og dobbel porselenvask på kjøkkenet - slettes ikke dumt.

(Men ps- ps - platen hennes ble veldig fort stygg rundt vasken altså, og hun angrer at hun la det... Du må være superflink til å behandle den Lillemus!)

Ettersom jeg vil ha rillebrett så blir det metallservant. :o) Og da skåner jeg jo benkeplaten en god del også. Å olje benkeplata en gang i året må jeg jo uansett ettersom jeg har heltre plate fra før. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...