Gå til innhold

Bilder som ikke er fikset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke at folk ikke kan redigere bildene sine før de legger dem ut. Når jeg ser i andres album, er det stadig vekk bilder av folk med røde øyne o.l. Det er jo bare å fikse dette i et bildeprogram, markere øynene, fjerne det røde, og vips - så har du et kjempefint bilde der folk faktisk ser hvilken øyenfarge du har!

Slurvinger.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er bare _så_ enig med deg! Utrolig irriterende, og som du sier så skal det små grep til for å forbedre det.

Skrevet

Jeg tar mengder av bilder, men redigerer ikke slike ting. Tror ikke engang jeg har noe program for å gjøre det.

MEN jeg er flink til å fremkalle bilder og sette dem i album:-)

Skrevet

Enig!!

Fatter heller ikke at folk ikke beskjærer bilder med unødvendig mye bakgrunn/fjas/ugunstige detaljer som rot o.l.

Men alle har tydeligvis ikke øye for slikt.

Skrevet

Enig!!

Fatter heller ikke at folk ikke beskjærer bilder med unødvendig mye bakgrunn/fjas/ugunstige detaljer som rot o.l.

Men alle har tydeligvis ikke øye for slikt.

Det er mange som ikke har "øye for slikt", men selv om man har det selv, må man bare akseptere at vi mennesker er forskjellige. Akkurat som noen ikke skjønner hvorfor det er så innmari gøy at voksne folk løper rundt etter en ball de nesten aldri får i mål likevel, og attpåtil drives det menneskehandel rundt denne aktiviteten.

Vi er altså forskjellige. Og har forskjellige interesser, ferdigheter og synspunkter.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Det er mye dårlige bilder der ute og det er ikke store redigeringene som skal til. Men jeg tipper det har litt med interesse å gjøre også, det er ikke alle som bryr seg så fryktelig mye om slike ting.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er mange som ikke har "øye for slikt", men selv om man har det selv, må man bare akseptere at vi mennesker er forskjellige. Akkurat som noen ikke skjønner hvorfor det er så innmari gøy at voksne folk løper rundt etter en ball de nesten aldri får i mål likevel, og attpåtil drives det menneskehandel rundt denne aktiviteten.

Vi er altså forskjellige. Og har forskjellige interesser, ferdigheter og synspunkter.

Godt svar :)

Skrevet

Også er det dumt med krig og fred og sånn.

Skrevet

Jeg er bare _så_ enig med deg! Utrolig irriterende, og som du sier så skal det små grep til for å forbedre det.

Ja, er jo bare å markere selve øyeeplet på bildet, klikke på fjerne rødhet eller hva pokker som står der, og vips så har man et hundre gangere penere bilde.

Skrevet

Også er det dumt med krig og fred og sånn.

Riktig! *kaster på det blonde håret*

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Og har forskjellige interesser, ferdigheter og synspunkter.''

Når det gjelder synspunkter, så har jeg enda til gode å høre noen si at det er flott med røde øyne på bilder. De fleste jeg kjenner klager faktisk på bildene de har tatt som har røde øyne selv om de ikke har ferdigheter eller interesse av å finne ut hvordan de kan fikse det. Det er i grunnen overkill å kjøpe seg et digitalt kamera hvis man ikke har den minste idé om at det faktisk går an å fikse litt på de bildene som lett kan bli bedre, eller har null interesse av å bruke digitalt fordi det nettopp gir bedre muligheter til finere bilder enn filmbaserte kameraer.

Skrevet

Riktig! *kaster på det blonde håret*

Klart du har blondt hår.

Skrevet

''Og har forskjellige interesser, ferdigheter og synspunkter.''

Når det gjelder synspunkter, så har jeg enda til gode å høre noen si at det er flott med røde øyne på bilder. De fleste jeg kjenner klager faktisk på bildene de har tatt som har røde øyne selv om de ikke har ferdigheter eller interesse av å finne ut hvordan de kan fikse det. Det er i grunnen overkill å kjøpe seg et digitalt kamera hvis man ikke har den minste idé om at det faktisk går an å fikse litt på de bildene som lett kan bli bedre, eller har null interesse av å bruke digitalt fordi det nettopp gir bedre muligheter til finere bilder enn filmbaserte kameraer.

''selv om de ikke har ferdigheter eller interesse av å finne ut hvordan de kan fikse det''

Poenget er jo at de rett og slett ikke har interesse av det. Man prioriterer!

Mange fordeler med digi uansett, jeg fatter ikke at folk bruker film lenger, hvis de ikke er spes interessert i gammeldagse teknikker og driver med kunstfoto.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...