Gå til innhold

Nyretransplantert

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur
Skrevet

Hei ! Jeg ble nyretransplantert på Rikshospitalet juni 1999. Nå skal jeg reise til Australia på ferie i mars. Behøver jeg å ta noen vaksine ? Hva med medisiner , trenger jeg å ha med meg noe skriv på hva slags medisiner jeg bruker ?Med tanke på tollen. Kan jeg ta medisiner som vanlig , det er 10 timer i tidsforskjell. Er det ellers noen forbehold jeg må ta mens jeg er i Australia ? Wenche

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Hei,

Jeg tror ikke du behøver å ta noe spesielle vaksiner for Australiaturen. Spesielt ikke hvis du skal på en vanlig, hovedsakelug by-tur. Men sellv om du skal ut i bushen er det svært lite av spesielle sykdommer du risikerer. Vær obs på eventuelle insekter, som mugg og flått, men det er ikke noe vaksine du skal tenke på. Jeg kjenner ikke til at medikamenter blir undersøkt ved ut/innreise til Australia. Men det skader ikke å ha med en slags dokumentasjon på dedm. Du kan trygt fortsette medikasjon på samme måte du bruker hjemme. God tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...