Gjest Ut på tur Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Hei ! Jeg ble nyretransplantert på Rikshospitalet juni 1999. Nå skal jeg reise til Australia på ferie i mars. Behøver jeg å ta noen vaksine ? Hva med medisiner , trenger jeg å ha med meg noe skriv på hva slags medisiner jeg bruker ?Med tanke på tollen. Kan jeg ta medisiner som vanlig , det er 10 timer i tidsforskjell. Er det ellers noen forbehold jeg må ta mens jeg er i Australia ? Wenche 0 Siter
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Hei, Jeg tror ikke du behøver å ta noe spesielle vaksiner for Australiaturen. Spesielt ikke hvis du skal på en vanlig, hovedsakelug by-tur. Men sellv om du skal ut i bushen er det svært lite av spesielle sykdommer du risikerer. Vær obs på eventuelle insekter, som mugg og flått, men det er ikke noe vaksine du skal tenke på. Jeg kjenner ikke til at medikamenter blir undersøkt ved ut/innreise til Australia. Men det skader ikke å ha med en slags dokumentasjon på dedm. Du kan trygt fortsette medikasjon på samme måte du bruker hjemme. God tur! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.