Gå til innhold

Testet positivt :-)

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-
Skrevet

Jeg er gravid :-).Etter å ha prøvd i 2,5 år føles det godt.Men det som jeg lurer på om det er normalt å bli kvalm så tidlig?.Jeg hadde mens sist 28/12 så jeg er vel 5 uker på vei.Kan ikke huske at jeg ble kvalm så tidlig sist jeg var gravid(2001).Når bør jeg kontakte lege?

Gjest gratulerer!!!
Skrevet

Ja, jeg tror det er helt normalt å være kvalm så tidlig.

Kontakt legen med en gang, her jeg bor (Oslo) er det stor rift om fødeplassene på sykehusene, og en kollega som søkte fødeplass i sin uke 8, fikk plass langt utenfor byen.. Så her bør man gå til legen rett etter positiv test..

Dette vet legen / legekontoret, så ring og hør hvor tidlig du må ha time der du bor.

Gjest kate-74-
Skrevet

Ja, jeg tror det er helt normalt å være kvalm så tidlig.

Kontakt legen med en gang, her jeg bor (Oslo) er det stor rift om fødeplassene på sykehusene, og en kollega som søkte fødeplass i sin uke 8, fikk plass langt utenfor byen.. Så her bør man gå til legen rett etter positiv test..

Dette vet legen / legekontoret, så ring og hør hvor tidlig du må ha time der du bor.

Tusen takk :-)

Det rareste er at denne måneden er den eneste gangen på flere år at vi ikke har prøvd å bli gravide.Begge jobbet mye og begge har hatt influensa så jeg tror at vi bare har hatt sex 2 ganger sist måned.Men det klaffet da :-)

Skrevet

Gratulerer så mye!! :0)

Du kan jo ringe legen ganske fort, kan jo ta litt tid før du før time.

Jeg var vel på første kontroll da jeg var ca 8 uker på vei.

AneM1365380603
Skrevet

Gratulerer :) Jeg har pleid å få time hos legen rundt uke 10.

Skrevet

Gratulerer :) Så gøy at det klaffet. Jeg ser du svarer en under her at dere ikke har tenkt så mye på graviditet nå, det er nok grunnen :) Lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer. Jeg merket det på magen nesten med en gang. Føltes veldig øm. Men jeg var nesten ikke kvalm, så om dette er normalt vet jeg ikke. Men det spiller kanskje liten rolle i den store sammenhengen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...