Gå til innhold

Soveromsbelysning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av alle dumme spørsmål en kan stille, velger jeg dette:

Hva slags belysning har dere på soverommet?

Selv har jeg en enkel taklampe, og en liten lampe på hver side av sengen. Det gir for dårlig leselys, nå vil jeg enten ha større lamper på hver side, eller leselys over sengen.

Skrevet

Du kan jo få satt inn belysning det går an å dempe, så kan du ha masse lys når du trenger det.

Skrevet

Vi har en stål kuppel i taket, som gir et svakt lys.

Så har vi spotter montert i selve sengegavlen. Veldig greit med mer lys når man skal lese.. :0)

Skrevet

Vi har en liten vegglampe på hver siden av sengen. Vi har også taklampe som er tre spotter vi kan vri til dit vi vil. Veldig greit :)

Skrevet

Jeg har en plafond (?) i taket og en spot over midten av hodeenden av sengen.

Hos min kjære har vi en lampei taket og så en liten spot med dimmer på hver side. Disse to irriterer meg hver eneste kveld for de er satt så høyt oppe og så langt fra sengen at ingen av oss når dem uten å måtte ha minst halve overkroppen ut av dyna. Men flytter han dem? Nah...

Skrevet

Det du egentlig sier er at du begynner å bli gammel, hehe.

Du vet at en 40 åring trenger dobbelt så mye lys som en 20 åring for å se like godt og en 60 åring trenger 3 ganger så mye lys.-)

Du får sette opp noen skikkelig lyskastere:-)

Gjest Elextra
Skrevet

6 downlights/spotter i taket, en stålampe og to nattlamper ved sengen.

Skrevet

Vi har en 3-spot i taket som hovedlys, pga av at vi har masse klesskap på soverommet.

Til lesing og sudoku på sengekanten, har jeg en stående leselampe, som jeg kan vende og bøye etter behov.

Til kategorien "andre sengeaktiviteter", har vi romantisk belysning i form av telys som står på hylla over hodeenden av senga ;D

Skrevet

Det du egentlig sier er at du begynner å bli gammel, hehe.

Du vet at en 40 åring trenger dobbelt så mye lys som en 20 åring for å se like godt og en 60 åring trenger 3 ganger så mye lys.-)

Du får sette opp noen skikkelig lyskastere:-)

Arbeidslampe? ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202205935' post='3798369]

Arbeidslampe? ;o)

Hehe, ja det var et godt tips.

Skrevet

Jeg har en plafond (?) i taket og en spot over midten av hodeenden av sengen.

Hos min kjære har vi en lampei taket og så en liten spot med dimmer på hver side. Disse to irriterer meg hver eneste kveld for de er satt så høyt oppe og så langt fra sengen at ingen av oss når dem uten å måtte ha minst halve overkroppen ut av dyna. Men flytter han dem? Nah...

''så langt fra sengen at ingen av oss når dem uten å måtte ha minst halve overkroppen ut av dyna. Men flytter han dem? Nah...''

Hehe, det er grusomt noen ganger det å må opp av den gode dyna ;)

Skrevet

''så langt fra sengen at ingen av oss når dem uten å måtte ha minst halve overkroppen ut av dyna. Men flytter han dem? Nah...''

Hehe, det er grusomt noen ganger det å må opp av den gode dyna ;)

Når det er bare noen få plussgrader inne på soverommet så er det helt unødvendig at lysbryteren er så langt borte ja! Nå er jeg imidlertid blitt så lei at når jeg legger meg først (det gjør jeg stort sett) så slår jeg på lyset på hans side av sengen så han må slå av lyset og ikke jeg. ;o)

Skrevet

Når det er bare noen få plussgrader inne på soverommet så er det helt unødvendig at lysbryteren er så langt borte ja! Nå er jeg imidlertid blitt så lei at når jeg legger meg først (det gjør jeg stort sett) så slår jeg på lyset på hans side av sengen så han må slå av lyset og ikke jeg. ;o)

*smart*

Skrevet

Voksent.

Skrevet

Voksent.

Når han legger seg etter meg så slukker han lyset med det samme han legger seg ned i sengen, ergo trenger han ikke da å krype halvveis ut av den varme dyna igjen etter en stund for å slå lyset av.

Skrevet

Lysekronegreie i taket, og ei lampe på nattbordet mitt. :)

Gjest Sånn er det hos oss
Skrevet

Vi har en taklampe og en liten lampe på hvert sengebord.

Greit nok, til evnt. lesing på senga er lyset bra nok. (bruker som regel bare sengebordslampa mi da) Til sengeaktiviteter med gubben så er det lys nok.(da står taklampa på)

Litt kjedelig egentlig.

Kunne tenkt meg litt mer snertene lamper med litt mer spennende lys, men, men.

Skrevet

Vanlig taklampe i taket (!), og to gammeldagse spotter (mignon lampe) over senga.

candyqueen_83
Skrevet

Vi har en taklampe og en liten lampe på hvert sengebord.

Greit nok, til evnt. lesing på senga er lyset bra nok. (bruker som regel bare sengebordslampa mi da) Til sengeaktiviteter med gubben så er det lys nok.(da står taklampa på)

Litt kjedelig egentlig.

Kunne tenkt meg litt mer snertene lamper med litt mer spennende lys, men, men.

Taklampa står på? Hørtes ikke særlig romantisk ut :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...