Gå til innhold

Dåpsgave

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg skal i dåp til sønnen til ei venninne, Tenker å gi penger, men hvor mye er vanlig å gi?

Skrevet

Gi en flaske vin som du knytter en rosett med kort på, det er hyggeligere.

candyqueen_83
Skrevet

Gi en flaske vin som du knytter en rosett med kort på, det er hyggeligere.

Du er like morsom som vanlig

Skrevet

200 - 300 kr kanskje?

Jeg var i dåp på søndag, kjøpte sølv smykke og bok med bibel historier.I tillegg gav jeg et baby teppe.

Men jeg var fadder da.

candyqueen_83
Skrevet

200 - 300 kr kanskje?

Jeg var i dåp på søndag, kjøpte sølv smykke og bok med bibel historier.I tillegg gav jeg et baby teppe.

Men jeg var fadder da.

Jeg tenkte på rundt 300 kr, men visste ikke om det var aaaaltfor lite :o)

Skrevet

Jeg har hatt fire dåpsbarn og ingen av dem har fått penger i gave. Synes du bør finne på noe mer personlig enn penger til dåpsbarnet. En barnesangbok, eventyrbok, fotball.... nesten hva som helst annet ...

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg synes alltid det er vanskelig å gi penger, men smågaver er jo også fine alternativer.

Hva med en eventyrbok, et fint bilde til å henge på barnerommet, smykke e.l.

Skrevet

Min bestevenninne var gudmor på poden og han fikk slipsnål og barnebibel fra henne. Til snuppa ga hun et lite gullkors, helt nydelig! Koseligere enn penger synes nå jeg. Finnes masse forskjellige små smykker til en rimelig penge.

Skrevet

Du er like morsom som vanlig

Det er ikke noe galt i å gi vin til slike anledninger, det er ganske normalt. Ops, ja det stemmer, dette er jo Nisse-Norge.

Gjest Elextra
Skrevet

Enig med de andre at penger er kjedelig gave.

Er jo svært mye man kan gi, som et barn kan ha glede av, om kanskje ikke første året. Om du ikke vil gi "klassisk" gave som sølvskje o.l., hva med en fin eventyrbok eller lignende? Et bilde, men kanskje vanskelig å finne til et par hundre? Et teppe?

Skrevet

Da ville jeg satt inn 3-400kr på en bankbok :) Så kan pengene rente seg og være til glede når barnet blir stort :)

candyqueen_83
Skrevet

Enig med de andre at penger er kjedelig gave.

Er jo svært mye man kan gi, som et barn kan ha glede av, om kanskje ikke første året. Om du ikke vil gi "klassisk" gave som sølvskje o.l., hva med en fin eventyrbok eller lignende? Et bilde, men kanskje vanskelig å finne til et par hundre? Et teppe?

Venninnen min synes penger er veldig greit egentlig. Syns det er dumt å få fem album, to dåpsattestholdere, fire sparebøsser liksom.

candyqueen_83
Skrevet

Min bestevenninne var gudmor på poden og han fikk slipsnål og barnebibel fra henne. Til snuppa ga hun et lite gullkors, helt nydelig! Koseligere enn penger synes nå jeg. Finnes masse forskjellige små smykker til en rimelig penge.

Smykker til en gutt?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har hatt fire dåpsbarn og ingen av dem har fått penger i gave. Synes du bør finne på noe mer personlig enn penger til dåpsbarnet. En barnesangbok, eventyrbok, fotball.... nesten hva som helst annet ...

Venninna mi synes også penger er greit å få så ungen får glede av dem senere. Det blir nok penger, så det jeg egenntlig spurte om var beløp.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da ville jeg satt inn 3-400kr på en bankbok :) Så kan pengene rente seg og være til glede når barnet blir stort :)

''Da ville jeg satt inn 3-400kr på en bankbok :)''

Man får jo ikke opprette bankbok for barn lenger uten et voldsomt styr. Er ikke noe "hvem som helst" kan gjøre.

Gjest trolline
Skrevet

vet at du tenkte penger...400-500

MEN ,hva med ett medlemskap i Borettslag? Anseniteten gjelder nå ...fra fødsel. Kommer godt med...til senere. bare ett forslag.

Skrevet

''Da ville jeg satt inn 3-400kr på en bankbok :)''

Man får jo ikke opprette bankbok for barn lenger uten et voldsomt styr. Er ikke noe "hvem som helst" kan gjøre.

Ok det var jeg ikke klar over. Min far gav min sønn en slik konto, men det er jo snart 17år siden :) Tingene forandrer seg nok ja.

candyqueen_83
Skrevet

MEN ,hva med ett medlemskap i Borettslag? Anseniteten gjelder nå ...fra fødsel. Kommer godt med...til senere. bare ett forslag.

Det er vel sånn typisk foreldre/besteforeldregave? Jeg er ikke fadder eller noe.

Gjest Elextra
Skrevet

Venninnen min synes penger er veldig greit egentlig. Syns det er dumt å få fem album, to dåpsattestholdere, fire sparebøsser liksom.

Ok, da er jo ingen ting å lure på?

Selv synes jeg det er hyggelig med de dåpsgavene jeg fremdeles har fra min egen dåp.

Gjest Elextra
Skrevet

Om du gir et slikt medlemskap i gave, håper jeg du også innbetaler medlemskontigenten hvert år fremover, og ikke forutsetter at foreldrene gjør det. Om man er f.eks. fadder er jo det en strålende idé.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...