Gå til innhold

pålegg i barndommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på butikken. I dag fant jeg igjen et pålegg jeg hadde en del som barn, ikke sunt men godt! Nøtte heter det :) Så rart hva lukten av den gjør med minner :)

Husker du noe spesielt pålegg du spiste i barndommen?

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• Lillemus

6

• villbringebær

5

• Kåre Kruttlapp

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, Nøtte er barndommens pålegg ja! Det skal være visst. Synes Nugatti og Sjokade har endret seg slik på smak ift va de smakte før, mnes Nøtte er den samme gamle! =)

Kaviar,leverpostei og Nøtte er de påleggene som jeg har sterkest minner til. Kaviar og leverpostei var barnehage-pålegget og jeg spiste det mye i perioder husker jeg. =)

Det er rart hvordan smak og lukt kan trigge slike minner.

Skrevet

Hei

Barndommens pålegg – det var fleskepølse, servelat og et sjokoladepålegg fra Nidar som jeg tror bare het «Ekte Sjokoladepålegg»

villbringebær
Skrevet

Å ja! :) Jeg husker ananas-hapå og sjokolade-hapå! Hvor ble de av, lurer jeg på??

Gjest annlovinda
Skrevet

De to påleggsortene jeg husker best fra min barndom er nok banos og fleskepølse.

Jeg liker ingen av de i dag.

Gjest annlovinda
Skrevet

Å ja! :) Jeg husker ananas-hapå og sjokolade-hapå! Hvor ble de av, lurer jeg på??

Åja, de husker jeg også når du nevner de.

Ananashapåen var ikke noe god, men sjokolade hapåen likte jeg godt.

Skrevet

Det finnes jo en hapå, men jeg tør ikke si om den heter sjokoladehapå :) (*for et navn*!)

Skrevet

De to påleggsortene jeg husker best fra min barndom er nok banos og fleskepølse.

Jeg liker ingen av de i dag.

Banos har jeg hatt i hus.Jeg måtte jo la ungene mine smake på det som også var mitt bardomspålegg :) Fleskepølse har jeg enda tilgode å smake på!

Gjest annlovinda
Skrevet

Det finnes jo en hapå, men jeg tør ikke si om den heter sjokoladehapå :) (*for et navn*!)

Nei, den hapåen som finnes nå er den 'vanlige'.

AneM1365380603
Skrevet

Var det noe som het Rødtopp, mon tro? Så var det en tube med noe sjokoladegreier inni. Jeg husker nugattiboksene hadde noe talggreier på bunnen, så det var om å gjøre å unngå det når boksen ble skrapet.

Skrevet

Mormors jordbær-, bringebær- eller solbærsyltetøy. Spiste nok lite annet, jeg. :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Banos har jeg hatt i hus.Jeg måtte jo la ungene mine smake på det som også var mitt bardomspålegg :) Fleskepølse har jeg enda tilgode å smake på!

Har prøvd banos på begge mine unger jeg også, men ingen av de likte det.

Eldstemann liker fleskepølse da, men sjelden vi har det i hus. Veldig sjelden.

Skrevet

Hei

Barndommens pålegg – det var fleskepølse, servelat og et sjokoladepålegg fra Nidar som jeg tror bare het «Ekte Sjokoladepålegg»

Servelat :) Det var skolepålegget mitt, sammen med det jeg kaller barnas leverpostei. (den heter ikke det) Den gule boksen.

Skrevet

Var det noe som het Rødtopp, mon tro? Så var det en tube med noe sjokoladegreier inni. Jeg husker nugattiboksene hadde noe talggreier på bunnen, så det var om å gjøre å unngå det når boksen ble skrapet.

Rødtopp, hm, det har jeg aldri hørt om :)

Skrevet

Mormors jordbær-, bringebær- eller solbærsyltetøy. Spiste nok lite annet, jeg. :)

Altså din mormors? Det er vel noe som heter bestemors hjemmelagde syltetøy nå :)

AneM1365380603
Skrevet

Rødtopp, hm, det har jeg aldri hørt om :)

Jo, tror det heter det. Det var en blå boks med røde ruter og bilde av et barnefjes. Det sies at jeg en gang krevde å få topphue på brødskiva da jeg var et par år. Jeg mente rødtopp :)

Skrevet

Jo, tror det heter det. Det var en blå boks med røde ruter og bilde av et barnefjes. Det sies at jeg en gang krevde å få topphue på brødskiva da jeg var et par år. Jeg mente rødtopp :)

haha, morsomt :)

Skrevet

Altså din mormors? Det er vel noe som heter bestemors hjemmelagde syltetøy nå :)

Det var min mormor som laga syltetøyet, ja. :)

villbringebær
Skrevet

Nei den brune hapåen som fins i dag heter bare hapå ;-) He,he, ja litt av et navn! Og den er en sånn karamellaktig på smak, ganske god den og! Men jeg savner sjokolade-hapåen, den var mørk og smakte sjokolade da vet du :)

Skrevet

Nøtte spiste vi mye av ja. Sjokade og Sunda også. Banos husker søstrene mine, Rødtopp likeså. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...