Gå til innhold

pålegg i barndommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiste Banos! :0)

Ellers det samme som jeg spiser i dag..Leverpostei og ost...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• Lillemus

6

• villbringebær

5

• Kåre Kruttlapp

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nøtte spiste vi mye av ja. Sjokade og Sunda også. Banos husker søstrene mine, Rødtopp likeså. :o)

Sunda ja!

Det hadde jeg glemt.. :0)

Skrevet

Nøtte spiste vi mye av ja. Sjokade og Sunda også. Banos husker søstrene mine, Rødtopp likeså. :o)

Jeg likte banos jeg, men ingen av ungene mine vil ha det. Sjokade og nugatti derimot.... :) Rødtopp har gått meg hus forbi.

Skrevet

Sunda ja!

Det hadde jeg glemt.. :0)

Sunda har jeg også hatt :) Det er ikke så fryktelig lenge siden jeg hadde en boks :)

Skrevet

Åååå, jeg spiste mye Nøtte i barndommen. Det var yndlingspålegget :-))

Gjest Elextra
Skrevet

Husker godt da vi var venninner på tur - én måtte ha Sjokade, én måtte ha Nøtte og jeg måtte ha Nugatti. Dermed kjøpte vi alle tre :-).

Ellers ble det jo mye av det samme som spises i dag, leverpostei, salami o.l.

Skrevet

Åååå, jeg spiste mye Nøtte i barndommen. Det var yndlingspålegget :-))

*det lukter godt, og smaker godt*

Skrevet

Var det noe som het Rødtopp, mon tro? Så var det en tube med noe sjokoladegreier inni. Jeg husker nugattiboksene hadde noe talggreier på bunnen, så det var om å gjøre å unngå det når boksen ble skrapet.

Rødtopp, ja:) Det spiste jeg alltid hos mormor. Min mor kjøpte aldri usunt pålegg, men mormor hadde alltid noe snadder på lur.

Skrevet

*det lukter godt, og smaker godt*

Ja, jeg tror jeg må kjøpe en boks i disse slanketider ;-)

Skrevet

Husker godt da vi var venninner på tur - én måtte ha Sjokade, én måtte ha Nøtte og jeg måtte ha Nugatti. Dermed kjøpte vi alle tre :-).

Ellers ble det jo mye av det samme som spises i dag, leverpostei, salami o.l.

jeg tror nok de fleste av oss hadde usunne favoritter :) Servelat var liksom skolepålegget mitt, ellers var det endel av de boksene med div pålegg :)

Skrevet

Sunda har jeg også hatt :) Det er ikke så fryktelig lenge siden jeg hadde en boks :)

Ettersom jeg husker, er det ikke fryktelig søtt og klissete?

Skrevet

Nå kom jeg på en ting, katsup og sukker!!

Det var mitt yndlings pålegg..Spiser det avogtil enda..Hi,hi..

Min fetter hadde nugatti med majones..Faktisk ganske godt!

Skrevet

Ettersom jeg husker, er det ikke fryktelig søtt og klissete?

joda, honning nesten, men våtere.

Skrevet

Nå kom jeg på en ting, katsup og sukker!!

Det var mitt yndlings pålegg..Spiser det avogtil enda..Hi,hi..

Min fetter hadde nugatti med majones..Faktisk ganske godt!

''katsup og sukker''

Mener du ketsjup? Hehe for en kombinasjon :)

Skrevet

''katsup og sukker''

Mener du ketsjup? Hehe for en kombinasjon :)

ketsjup jeg mente ja! :0)

Veldig godt ass..He,he..

Skrevet

Ananas-hapå var så utrolig godt!! Hvorfor selger de ikke det i dag? Ellers var det endel banos og nøtte....resten av påleggene finnes jo i dag da. Ikke så lenge siden jeg var unge:D

Ellers gikk det mye i bestemors rørte bringebærsyltetøy...*savne*

Skrevet

Matpakka mi hadde som regel fårepølse med agurk eller hvitost med rød paprika. Hjemme ble det litt hjemmelaget jordbærsyltetøy også. Andre ting som jeg kan huske var fleskepølse, kaviar, kokt egg i skiver, honning, mør - og brunost, selvfølgelig. Hjemmebakt brød, bestandig.

Venninna mi hadde enten Sjokade eller salami, på kjøpekneip - det var ting som vi aldri hadde så det ble nesten litt eksotisk for oss begge når vi spiste hos den andre.

*nostalgisk*

Skrevet

Jeg brute dessverre ofte sukker som pålegg. Spiste også brunost (helst med sukker under) og syltetøy. Har glemt hva jeg pleide ha på nista.

Først da jeg flyttet på hybel, stiftet jeg bekjentskap med HaPå og Nøtte.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg spiste en del ristet broed med nugatti, da spiste jeg gjerne 5-6 skiver og helte i meg en liter melk i slengen. Ellers var det vel slike type paalegg som finnes ennaa.

Skrevet

Matpakka mi hadde som regel fårepølse med agurk eller hvitost med rød paprika. Hjemme ble det litt hjemmelaget jordbærsyltetøy også. Andre ting som jeg kan huske var fleskepølse, kaviar, kokt egg i skiver, honning, mør - og brunost, selvfølgelig. Hjemmebakt brød, bestandig.

Venninna mi hadde enten Sjokade eller salami, på kjøpekneip - det var ting som vi aldri hadde så det ble nesten litt eksotisk for oss begge når vi spiste hos den andre.

*nostalgisk*

Hehe, det var alltid godt med mat hos andre ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...