Gå til innhold

pålegg i barndommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ananas-hapå var så utrolig godt!! Hvorfor selger de ikke det i dag? Ellers var det endel banos og nøtte....resten av påleggene finnes jo i dag da. Ikke så lenge siden jeg var unge:D

Ellers gikk det mye i bestemors rørte bringebærsyltetøy...*savne*

Jeg har gått glipp av ananas-hapå :( Det var sikkert godt :)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• Lillemus

6

• villbringebær

5

• Kåre Kruttlapp

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg brute dessverre ofte sukker som pålegg. Spiste også brunost (helst med sukker under) og syltetøy. Har glemt hva jeg pleide ha på nista.

Først da jeg flyttet på hybel, stiftet jeg bekjentskap med HaPå og Nøtte.

Smør og sukker på nybakt hjemmelaget brød...... åh, jeg får vann i munnen!

Skrevet

Jeg spiste en del ristet broed med nugatti, da spiste jeg gjerne 5-6 skiver og helte i meg en liter melk i slengen. Ellers var det vel slike type paalegg som finnes ennaa.

''Jeg spiste en del ristet broed med nugatti, da spiste jeg gjerne 5-6 skiver og helte i meg en liter melk i slengen.''

Haha, du hadde god apetitt, var det loff? ;)

Skrevet

''Jeg spiste en del ristet broed med nugatti, da spiste jeg gjerne 5-6 skiver og helte i meg en liter melk i slengen.''

Haha, du hadde god apetitt, var det loff? ;)

5-6 grovskiver med nugatti kan jeg nok glatt hive nedpå nå også tenker jeg... :o) Men jeg har ikke sjokoladepålegg i huset, da eter jeg det bare opp!

Skrevet

joda, honning nesten, men våtere.

Det _er_ honning, tilsatt sukker og noe annet dritt...

Skrevet

Det finnes jo en hapå, men jeg tør ikke si om den heter sjokoladehapå :) (*for et navn*!)

Det heter Hamar Pålegg, forkortet til HaPå. :o) Fabrikken lå på Hamar.

Skrevet

5-6 grovskiver med nugatti kan jeg nok glatt hive nedpå nå også tenker jeg... :o) Men jeg har ikke sjokoladepålegg i huset, da eter jeg det bare opp!

å jøss :) Jeg får max i meg tre skiver, og da sprekker jeg nesten ;)

Morning Glory
Skrevet

Jeg trenger ikke en brødskive en gang. Nugatti spises med skje:)

(Jada, jeg bor helt alene, og hos meg gjelder mine regler:)

Skrevet

Sier du det? Det var helt nytt for meg. Så da forkortet man i "gamle dager" også da ;)

Gjest Aimabel
Skrevet

ooh, det var noe søtt kliss!

Jeg likte sjokade, men det fikk vi ikke så ofte. Ellers husker jeg fleskepølse, (finnes det enda?) Sånn rød plast med smørepølse inni. Appelsinmarmelade, eplegele/mos, mårpølse, røkt makrell, har jeg ikke spist siden jeg var liten tror jeg

Skrevet

ooh, det var noe søtt kliss!

Jeg likte sjokade, men det fikk vi ikke så ofte. Ellers husker jeg fleskepølse, (finnes det enda?) Sånn rød plast med smørepølse inni. Appelsinmarmelade, eplegele/mos, mårpølse, røkt makrell, har jeg ikke spist siden jeg var liten tror jeg

''Sånn rød plast med smørepølse inni.'' ja den tror jeg finnes :)

Skrevet

Geitost, leverpostei, banan og svartpølse. Og sukker hvis faren min og jeg var alene hjemme ;o)

Gjest Aimabel
Skrevet

Hehe, det var alltid godt med mat hos andre ja :)

ja, den stripete gulosten jeg fikk hos min venninne var mye bedre enn vår som var glatte skiver :-)

villbringebær
Skrevet

Du verden, nå lærte jeg noe nytt gitt! ;-)

Men da kan jo kanskje jeg fortelle deg noe også, og det er at dette pålegget er det mest populære pålegget i Colombia også! Der brukes det også som kakefyll og kakeglasur :)

Skrevet

Noen som husker noe syltetøylignende greier i blå boks med røde prikker på, og bilde av en smilende jente? Het rødtopp husker jeg, og var kjempegodt. Og så nøkkelost, som jeg aldri har spist i voksen alder. Og så epleskiver, der kjernen var stukket ut, med syltetøy i kjernehullet. ;-)

For ikke å forglemme, skinke fra skinkeboks, det var helgekost det! ;-)

Skrevet

Geitost, leverpostei, banan og svartpølse. Og sukker hvis faren min og jeg var alene hjemme ;o)

Skikkelig koselig ;)

Skrevet

Har du gått i barndommen, pekkaline? ;-)

ja hehe, jeg fant ut av det, to tråder i ett liksom. Jeg falt tilbake i barndommen da jeg fant pålegget . Lukt og sånt vekker minner :)

Skrevet

Noen som husker noe syltetøylignende greier i blå boks med røde prikker på, og bilde av en smilende jente? Het rødtopp husker jeg, og var kjempegodt. Og så nøkkelost, som jeg aldri har spist i voksen alder. Og så epleskiver, der kjernen var stukket ut, med syltetøy i kjernehullet. ;-)

For ikke å forglemme, skinke fra skinkeboks, det var helgekost det! ;-)

''Og så epleskiver, der kjernen var stukket ut, med syltetøy i kjernehullet. ;-)''

Den var ny. Kanskje det skal prøves :)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Fersk loff med vanlig HAPÅ når vi var hos bestemor.Og minnene strømmer på igjen og igjen når jeg fortsatt unner meg noen skiver.nammer`s!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...