pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Hva lekte dere? Jeg husker vi hoppet strikk til langt utpå kveldene. Og lekte anti-over (kastet ball over huset til mottaker). Hoppet paradis. Så var det de ballene. Kastet og kastet på to baller i lufta eller mot veggen. Noen klarte tre baller til min store misunnelse.. 0 Siter
Gjest zilja Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Hoppet mye strikk og tau. Hadde også noe som het skoleballsturn (for et navn)Det gikk ut på å kaste en ball mot en vegg på forskjellige måter. Å så husker jeg "hull i hatten" 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Vi gjorde det du også nevnte. Glemmer aldri min far, stakkars han måtte hoppe strikk med meg bestandig! :0) Så bygde vi hytte i skogen, lekte mor, far og barn i lekehytta. Barbie var populært.Så lagde vi parafyme av roseblader!He,he, tror ikke den luktet spesielt godt... En periode solgte vi rompetroll.. * rødme * 0 Siter
villbringebær Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Å sukk, mimre, mimre over tapt barndom... Vi lekte kappe-land, rødt lys, boksen går, gjemsel, indianere, hoppet strikk og noe paradis, kastet ball mot vegg, spilte kanonball osv. Vi var alltid ute og lekte en haug med unger vi! Det er noe annet enn "nå til dags"... 0 Siter
Luska Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Boksen går, titten på hjørnet, rødt og grønt lys, hoppa strikk, hoppa tau, slåball, klinkekuler, gjemsel, tampen brenner, sisten, filledukka (eller hva leken nå het igjen). Også to-og-femti-pell-opp da! ;o) 0 Siter
sweetness Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Anti-over ja! Det var gøy! Trodde det var en sånn lokal-greie, jeg! Men så artig da! Vi hadde en liten garasje ved siden av skolen vi gikk på som vi brukte til anti-over. Det var alltid masse unger og man hadde aldri problemer med å finne på noe å gjøre! aaah..den barndommen... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Anti-over ja! Det var gøy! Trodde det var en sånn lokal-greie, jeg! Men så artig da! Vi hadde en liten garasje ved siden av skolen vi gikk på som vi brukte til anti-over. Det var alltid masse unger og man hadde aldri problemer med å finne på noe å gjøre! aaah..den barndommen... Vi lekte også aaaaanti over! :0) Og "gi blink " Spark på boks, cowboy og indianer, slå ball, Så mye moro vi hadde! 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Vi gjorde det du også nevnte. Glemmer aldri min far, stakkars han måtte hoppe strikk med meg bestandig! :0) Så bygde vi hytte i skogen, lekte mor, far og barn i lekehytta. Barbie var populært.Så lagde vi parafyme av roseblader!He,he, tror ikke den luktet spesielt godt... En periode solgte vi rompetroll.. * rødme * Rompetroll? Fikk du solgt noen? 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Vi gjorde det du også nevnte. Glemmer aldri min far, stakkars han måtte hoppe strikk med meg bestandig! :0) Så bygde vi hytte i skogen, lekte mor, far og barn i lekehytta. Barbie var populært.Så lagde vi parafyme av roseblader!He,he, tror ikke den luktet spesielt godt... En periode solgte vi rompetroll.. * rødme * Jeg solgte liljekonvaller 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Rompetroll? Fikk du solgt noen? He,he, var en nabo som kjøpte et par... 50øre stk.. ;0) 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Å sukk, mimre, mimre over tapt barndom... Vi lekte kappe-land, rødt lys, boksen går, gjemsel, indianere, hoppet strikk og noe paradis, kastet ball mot vegg, spilte kanonball osv. Vi var alltid ute og lekte en haug med unger vi! Det er noe annet enn "nå til dags"... Ja det er noe annet nå. Når vi ser på din oppsummering så trengte man ikke stort annent enn en ball for å ha noe å gjøre 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg solgte liljekonvaller Det var jo litt mer salgs vennlig tenker jeg! ;0) 0 Siter
Mistera Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 vel, det vi kalte "sjua" var populært. Ball lek, hoppe strikk/hoppetau, så var det vel slå på boks, politi og røvere, kongen befaler osv *Sukk* nå har jeg lyst til å være barn igjen! 0 Siter
ilaria Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Vi lekte mye sura, gjemsel og boksen går. Hoppet også mye paradis (men ikke av den tradisjonelle typen da). Ellers mye ball-leker. Brettspill var også populært, spesielt jentesnakk!! 0 Siter
ilaria Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Og "pogs" eller "brikker" glemte jeg! Det var nytt og hot da jeg gikk på barneskolen, og uhyre populært:) 0 Siter
birdie Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Hoppet strikk, slå-/brentball (pappa dreide flotte balltrær til meg), syklet, gjemsel/ boksen går etc., spilte med klinkekuler, av og til slo vi på stikka, Barbie, tegnet og fargela, lekte med modelleire/plastilin, byttet glans, spilte med fotballkort, akte og sto på ski om vinteren, spilte litt fotball i gata. Gutter og jenter lekte om hverandre, også på tvers av alder - det skilte vel 5 år på det meste på oss ungene i gata. Jeg leste også masse tegneseriehefter (jeg hadde en ganske ung tante som jobbet i butikk, så lageret mitt med Fantomet, Sølvpilen Donald, Tuppen og Lillemor, Romantikk etc. var utømmelig). 0 Siter
birdie Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Hoppet mye strikk og tau. Hadde også noe som het skoleballsturn (for et navn)Det gikk ut på å kaste en ball mot en vegg på forskjellige måter. Å så husker jeg "hull i hatten" Ja, hull i hatten lekte vi også! Og mamma lærte meg ti turer av en slik ballek du beskriver, med klapp og snurr rundt og ett sprett og ingen sprett etc. 0 Siter
fresja Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Selv om jeg er på alder med foreldrene til mange av dere, lekte jeg mye av det samme som dere nevner. En annen lek var bytte hole. Var vi 8 stk som lekte, tegnet vi 7 sirkler. Sju av oss stod i sirkler og skulle bytte med hverandre, mens den sjuende skulle prøve å komme inn i en sirkel. Vi "slo på kjeppen" og vippa på kjeppen", men jeg husker ikke helt reglene. Jeg likte ikke dokker noe særøig, men min søster lekte med dokker til hun var tenåring! Jeg lekte med fine steiner, de var sauer og andre dyr. 0 Siter
villbringebær Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ja det er noe annet nå. Når vi ser på din oppsummering så trengte man ikke stort annent enn en ball for å ha noe å gjøre He,he, ikke sant? Og en pinne og en boks. Man kom langt med en ball, et par pinner og en boks! 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jepp, kjenner igjen alt det der. Om høsten var det mørkegjemsel og om våren var det oppestrikk i tide og utide. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.