Gjest Angela26 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Het ikke leken : Alltid over? Hmm... Det lekte jeg ogsaa :-) Ogsaa spark paa boksen. Laget syklene som hester med tau som vi bandt fast i sykkelstyret. Slaaball. Hoppet strikk....:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ballspill (slåball, kanonball, basketball, mot veggen - hva het det?, med mere), diverse gjemsel og "boksen går"-leker, hoppet strikk, hoppet tau, lekte indianer, dessuten bygde vi mye hus: i stein, i snø, i trærne.. I det hele tatt var det aktivitet hele tiden, lite stillesitting, slik barna driver mye med nå. Løp fritt ute i skogen med de andre barna fra 4-5-årsalderen til vi begynte å løpe etter gutta. 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Hoppet strikk, slå-/brentball (pappa dreide flotte balltrær til meg), syklet, gjemsel/ boksen går etc., spilte med klinkekuler, av og til slo vi på stikka, Barbie, tegnet og fargela, lekte med modelleire/plastilin, byttet glans, spilte med fotballkort, akte og sto på ski om vinteren, spilte litt fotball i gata. Gutter og jenter lekte om hverandre, også på tvers av alder - det skilte vel 5 år på det meste på oss ungene i gata. Jeg leste også masse tegneseriehefter (jeg hadde en ganske ung tante som jobbet i butikk, så lageret mitt med Fantomet, Sølvpilen Donald, Tuppen og Lillemor, Romantikk etc. var utømmelig). ''Tuppen og Lillemor, Romantikk'' De hadde jeg glemt Jeg leste masse av dem. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 "anti over"?! Hos oss het det "henti over" eller "hent'n over" :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 "anti over"?! Hos oss het det "henti over" eller "hent'n over" :-) Hehe, jeg ser flere har forskjellige navn på den leken, men noe har samme som meg om jeg ikke husker feil. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Hoppet tau, kastet dueringer, hoppet paradis, høl i hatten, kappet land(med spiss kniv), sangleker, gjemsel og turnet i bankestativet. Ja. og balanserte oppå tørkestativet, 2m ned 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Selv om jeg er på alder med foreldrene til mange av dere, lekte jeg mye av det samme som dere nevner. En annen lek var bytte hole. Var vi 8 stk som lekte, tegnet vi 7 sirkler. Sju av oss stod i sirkler og skulle bytte med hverandre, mens den sjuende skulle prøve å komme inn i en sirkel. Vi "slo på kjeppen" og vippa på kjeppen", men jeg husker ikke helt reglene. Jeg likte ikke dokker noe særøig, men min søster lekte med dokker til hun var tenåring! Jeg lekte med fine steiner, de var sauer og andre dyr. Det lekte jeg og men hadde glemt det ;o) 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Hoppet tau, kastet dueringer, hoppet paradis, høl i hatten, kappet land(med spiss kniv), sangleker, gjemsel og turnet i bankestativet. Ja. og balanserte oppå tørkestativet, 2m ned ''balanserte oppå tørkestativet, 2m ned'' Det er utrolig hva man tør når man er ung! 0 Siter
Annabeth Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ja!!!! Anti-over lekte vi hele tiden på skolen! Ingen andre har hørt om den leken Husker du reglene og kan fortelle meg hvordan vi spilte? Mvh 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Skrevet 5. februar 2008 Ja!!!! Anti-over lekte vi hele tiden på skolen! Ingen andre har hørt om den leken Husker du reglene og kan fortelle meg hvordan vi spilte? Mvh Regler...tja. Vi stod en på hver side av taket, og en som sjekket at vi klarte å ta imot Så fikk vi poeng for hvert mottak tror jeg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Regler...tja. Vi stod en på hver side av taket, og en som sjekket at vi klarte å ta imot Så fikk vi poeng for hvert mottak tror jeg. ...og når laget på den ene siden hadde klart å ta imot ballen tre ganger uten at den gikk i bakken, så kunne de liste seg rundt hushjørnet og skyte på en av de på motsatt lag. Traff man denne, måtte h*n over på vårt lag. Tror vi gjorde det sånn? 0 Siter
pekkaline Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Skrevet 6. februar 2008 ...og når laget på den ene siden hadde klart å ta imot ballen tre ganger uten at den gikk i bakken, så kunne de liste seg rundt hushjørnet og skyte på en av de på motsatt lag. Traff man denne, måtte h*n over på vårt lag. Tror vi gjorde det sånn? Ja! Det hadde jeg glemt. Det var jo det morsomme med den leken 0 Siter
Annabeth Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Regler...tja. Vi stod en på hver side av taket, og en som sjekket at vi klarte å ta imot Så fikk vi poeng for hvert mottak tror jeg. Hmmm....ja, det var kanskje så enkelt Gøy var det i allefall - husker jeg! Mvh 0 Siter
pekkaline Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Hmmm....ja, det var kanskje så enkelt Gøy var det i allefall - husker jeg! Mvh ...og når laget på den ene siden hadde klart å ta imot ballen tre ganger uten at den gikk i bakken, så kunne de liste seg rundt hushjørnet og skyte på en av de på motsatt lag. Traff man denne, måtte h*n over på vårt lag. Tror vi gjorde det sånn? – togli 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.