Gå til innhold

Hvor ofte vasker du barneklærene?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Du er tydeligvis ingen matematiker? For meg er "et par" helt definitivt TO.

Det var da også en måte å svare på...

Morning Glory
Skrevet

Det var da også en måte å svare på...

Ok. Glemte å plassere et :) til slutt... Var på ingen måte meningen å provosere. Syntes bare det var en artig diskusjon:)

Gjest et par kan være flere ting
Skrevet

Du er tydeligvis ingen matematiker? For meg er "et par" helt definitivt TO.

Jeg er realist, men skiller mellom et par som i "paret" / "to" og "et par" , som i et omrentlig anslag på noe mellom ca halvannen og tre.

Hadde jeg feber et par dager forrige uke, kan det ha vært 18 timer, og det kan ha vært over tredve timer.

Morning Glory
Skrevet

Jeg er realist, men skiller mellom et par som i "paret" / "to" og "et par" , som i et omrentlig anslag på noe mellom ca halvannen og tre.

Hadde jeg feber et par dager forrige uke, kan det ha vært 18 timer, og det kan ha vært over tredve timer.

La gå:) Vi bruker språket forskjellig

Gjest Elextra
Skrevet

Takk :)

AneM1365380603
Skrevet

Undertøy byttes hver dag. De to eldste kan gå med klærne noen dager hvis det er rent og pent. De to minste bytter ofte alt hver dag, men kan gå med samme skjørt et par dager.

Skrevet

Når barna mine var små så gikk tøyet nesten alltid til vask etter en dags bruk. Men pga søl og flekker. Nå når de er større så kan de godt klare å bruke samme genser og bukse i to dager. Bortsett fra 13åringen min, han kaster alt tøy til vask hver dag, og det sliter mye på tøyet. Han skal herved skjerpe seg ;)

Jeg selv har en tendens til å legge tøyet (som ikke har blitt skittent) på et sted for at jeg kan bruke det om igjen en gang...,men det blir liggende å samle støv til det kommer ei ryddekule. Da kaster jeg det til vask. Har blitt flinkere til å unngå denne lagringen siden dette var tema for en stund siden her :)

Skrevet

Av miljømessige hensyn har jeg ikke samvitttighet til å hive rene klær på vask. Her brukes klærne til det er blitt flekker på dem eller de ikke lukter godt. Undertøy (av bomull) skiftes hver dag men ikke singlet og sokker av ull. Disse brukes flere dager.

Gensere går vel stort sett til vask hver dag men bukser brukses flere dager.

punky brewster
Skrevet

Her vasker undertøy (truser,sokker og t-shorter)hver dag. Bukser og gensere brukes i 2 dager så sant det ikke er synlige flekker. Nå som det er kaldt har ungene ull innerst, og longs og trøye brukes i 2 dager før vask. Bruker de strømpebukse vaskes den etter en dag.

Att alt blir vasket etter 2 ager er kanskje for att mine tar alt rent morran etter dusjing, og da kastes alt til vask. Buksen kunne sikkert vært brukt en dag ekstra :-)

ullklær trenger ikke å vaskes så ofte engang, her kan ullongser brukes opp til ei uke.Bomullsstrømpebukser blir vasket etter en dag, men det er mange år siden vi brukte det.

Skrevet

Nei, i mitt vokabular vil "et par dager", alltid være et anslag, og aldri henvise til eksakt to dager :-).

Samme her. To dager er nettopp to dager, mens et par dager er ca to dager. :o)

Skrevet

Her vaskes også tøyet når det er flekkete. For Lillevill på 20 mnd betyr det minst ett skift pr dag - når hun kommer hjem fra barnehagen ser vi ofte hva hun har spist til lunch, så det hender hun får på seg rent tøy da. Storesøster på 11 år er bedre, men det er sjelden tøyet holder mer enn en dag allikevel.

Jeg bruker topper et par dager, bukser gjerne lenger, har et par favorittbukser det nesten er trist å skille lag med.

Skrevet

Gjenbruk! Er tøyet uten flekker så brukes genseren i to dager, buksa i 3-4, det er ytterst sjeldent Snuppa har buksa mer enn 2 dager, Poden kan ha dem i flere dager.

Truse skiftes hver dag selvfølgelig. Trøye annenhver dag, ullundertøy enda sjeldnere for det tåler mer visstnok. Nå om dagen bruker de bare ullstrømper og de skiftes etter 2-4 dager.

Ingen vits å lage seg mer vaskejobb enn nødvendig, men jeg husker jo en doler som insisterte på å vaske ungenes pysjer etter en natts bruk også...

Gjest hos oss ja
Skrevet

Barnehagebarna får rene gensere hver dag for de er som regel skitne. Skolebarna går med genserne hele skoleuka hvis det ikke blir flekkete. Buksene vaskes etter 1 til 2 ukers bruk.

Sokker og truser byttes hver dag. Også strømpebukser som blir svarte under foten.

Barn svetter ikke som oss voksne, derfor er vi ikke så harde på vasken.

tzatziki1365380058
Skrevet

Stusser litt over at de fleste her ser ut til å gjøre som vi - bytte når klærne er skitne. Har ellers inntrykk av at svært mange både i guttens førseklasse og i minsteguttens barnehagen bytter hver dag, og synes det er en selvfølge.

Men de svarer kanskje ikke her? ;)

Vet du at det er sånn, eller er det noe du tror? Hvis du hadde hatt barn i samme barnehage og skole som oss, så ville du sikkert trodd at vi byttet hver dag av prinsipp. Men sannheten er jo at omtrent ikke et eneste klesplagg er rent etter en dags bruk. Så i praksis byttes alt hver dag, men i teorien har jeg overhodet ikke problemer med å la rene klær bli brukt i flere dager på rad. Unntatt truser, naturligvis.

Gjest Elextra
Skrevet

Vet du at det er sånn, eller er det noe du tror? Hvis du hadde hatt barn i samme barnehage og skole som oss, så ville du sikkert trodd at vi byttet hver dag av prinsipp. Men sannheten er jo at omtrent ikke et eneste klesplagg er rent etter en dags bruk. Så i praksis byttes alt hver dag, men i teorien har jeg overhodet ikke problemer med å la rene klær bli brukt i flere dager på rad. Unntatt truser, naturligvis.

Nei, det er mest noe jeg tror, dels basert på observasjoner i skole og barnehage. Har inntrykk av at særlig jentene har rene klær hver dag, og et par av jenteforeldrene har også bekreftet at deres jenter får rene klær hver dag (de sier klærne er skitne, men jeg tror de har lav terskel for å kalle dem det).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...