Gjest ...går det an? Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Si meg, det må da være umulig å komme inn på dette? Noen som har prøvd? Jeg er skoleflink og sånn, lærer lett, men har hørt man bare kan ha A'er. Hjelp! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Selvsagt er det ikke umulig - da hadde jo ingen gått der. 0 Siter
drizzle Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 For å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi må du ta grunnkurset, eller årsstudium eller hva det heter nå. De med best karakterer fra dette året kan komme inn på profesjonsstudiet hvis de søker. Som regel betyr dette at du må ha bare A'er, ettersom det er stor konkurranse om få plasser. Slik var det i allefall da jeg tok grunnkurset for fem år siden. Jeg priser meg lykkelig for at jeg fant ut at psykolog ikke var det jeg ville bli. 0 Siter
Gjest jeg vil også Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er ferdig med vgs til våren, og det er akkurat det jeg vil inn på. Fra i år (tror jeg det var) er det sånn at man kan søke med karakterene fra vgs rett inn på profesjonsstudie ble jeg forklart, at det året som man egentlig skal ta først går inn under de 6 årene som profesjonsstudiet varer. Det er i hvert fall det jeg ble fortalt. Jeg har også gode karakterer, over 5 i snitt, men jeg kommer jo aldri inn der selv om det er det jeg vil. Og ikke hjelper det å ta bachelor og master heller hvis man vil bli autorisert psykolog. Men snittet kommer nok til å gå gradvis nedover de første årene når alle realfagpoeng osv forsvinner. Det håper jeg i hvert fall, så blir det kanskje mulig etter hvert! 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Joda, men som oftest må du ha litt god tid, det er de færreste som kommer rett inn på profesjon etter årsstudiet. Ta deg også tid til å sjekke ved hvilket universitet det er lettest å komme inn på profesjon, slik at du kan satse på det universitetet hvor det er minst vanskelig! 0 Siter
Gjest da jeg gikk Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Ja, det er vanskelig, men ikke umulig. Du må ha bare A'er (også på ex.phil/fac) i tillegg må du være heldig i loddtrekningen. Så det er ikke gitt at du kommer inn selv om du bare har A'er. Jeg har fått med meg at det skal være en endring mtp det du sa om å søke direkte på profesjonsstudiet, men du kan jo sette årsenheten som andrevalg. Da har du større sjans å komme inn på det i det minste. Årsenheten var det litt over 52 poeng å komme inn, da jeg gikk der. Har du et godt snitt er det bare å søke. Tror det er lettest å komme inn på embedsstudiet i Tromsø, dernest Trondhjem. Husker at i Oslo var vi 500 studenter (tror jeg, om det ikke var fler) og jeg tror det var 24 plasser på embedsstudiet. 0 Siter
cathlin Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 I Oslo er tar de inn bare på grunnlag av vgs-karrakterene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.