Gjest trooghåp Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Leste en artikkel om Serviceforeldre som oppdro ungene sine på 70-80 tallet.Husker ikke om det var her på nettet...eller i avisen.Vi sydde visst puter under armene på våre barn..Ja..vi hadde tid til mye,sammen med Barna våre.Gikk mye på ski om vinteren og akte i bakkene.Sommeren med fisking og mye bading..Fotball-flere ganger i uken for gutten .Orgelskole.Jenta det samme og jazzbalett.Og alt dette,som vi jobbet i tillegg.Men det var visst ikke så lurt...ettersom jeg leste..er disse voksne barna idag..storkrevende og forlanger mye av det offentlige.Det begynner visst alt i Barnehagen..skolen o.s.v.Foreldre som er egoistiske og tenker .først og fremst på egne behov.Jeg fikk sjokk!! og skikkelig dårlig samvittighet.!Har vi virkelig gjort så mye gærnt da? 0 Siter
adelie Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 ''70-80 tallet'' Det er vel nylig at dette er kommet på banen, og gjelder nåtiden. Et annet begrep som er brukt, er curlingforeldre. Foreldre driver jo og kjører barna hit og dit, og legger opp ting som skal være bra for dem osv. Hvis du oppdro dine barn på 70/80-tallet, så ser du allerede hvordan de er. Uansett hvordan du oppfatter dem nå, har du sikkert gjort ditt beste, og du må ikke tenke slik du gjør! 0 Siter
Gjest trooghåp Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 ''70-80 tallet'' Det er vel nylig at dette er kommet på banen, og gjelder nåtiden. Et annet begrep som er brukt, er curlingforeldre. Foreldre driver jo og kjører barna hit og dit, og legger opp ting som skal være bra for dem osv. Hvis du oppdro dine barn på 70/80-tallet, så ser du allerede hvordan de er. Uansett hvordan du oppfatter dem nå, har du sikkert gjort ditt beste, og du må ikke tenke slik du gjør! curlingforeldre var vi også.Vi kjørte ungene våres også ..overalt.Fotballstevner ...orgelkonkurranser,,så var det ditt og datt pluss at vi hadde andres unger med også.For ett kjør...men så morro!Vi hadde åpent hus hjemme...så vennene deres var alltid velkommen hos oss.Vi har to barn....med 12 års forskjell-så her snakker vi kansje om to enebarn.Nei!!får håpe de ikke er blitt egoister! Har ikke merket noe til det!( smil), men jeg blei litt lei meg allikevel. 0 Siter
Mistera Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 curlingforeldre var vi også.Vi kjørte ungene våres også ..overalt.Fotballstevner ...orgelkonkurranser,,så var det ditt og datt pluss at vi hadde andres unger med også.For ett kjør...men så morro!Vi hadde åpent hus hjemme...så vennene deres var alltid velkommen hos oss.Vi har to barn....med 12 års forskjell-så her snakker vi kansje om to enebarn.Nei!!får håpe de ikke er blitt egoister! Har ikke merket noe til det!( smil), men jeg blei litt lei meg allikevel. Jeg var barn på 70 og 80 tallet, kan si at vi gikk veldig, veldig mye... Ble ikke kjørt noen steder, gikk på skole, på speider, på røde kors, balett jeg og søstra mi. Potetene var skrellet og klar allerede når vi gikk i 1 klasse (ok, søs er eldre men ikke mere enn med 1 år ) oppvasken og ryddet rommet vårt gjorde vi, vi støvsugde huse for stjerner på planen så vi kunne få ukepenger, den som gjorde mest fikk mere ukepenger;) vi gjorde ganske så mye enn hva nåtidens unge gjør, eller ungdommer, som ikke forstår at de må skrive HELE navnet sitt og ikke bare fornavn når de skriver under på f.eks et offentlig dokument. Jeg visste hva regninger var så alt for godt når jeg var 16, og også hvordan jeg skulle betale dem... Jeg mener helt klart at foreldrene idag er alt for slepphendt til å gi barna plikter, de læerer ikke å ta vare på seg selv før de er godt voksne, og oppfører seg der etter. Klart genrasjonen før min, gjorde mer enn hva vi gjorde, og genrasjonen før der og der... men sånn siden du snakker om 70 og 80 tallet... 0 Siter
laban Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Det vil alltid være en eller annen forsker eller synser som finner noe galt med det man gjør. http://www.aftenposten.no/helse/article945524.ece Gled deg over resultatet (altså over hvordan barna dine har blitt) og ikke tenk så mye på det. Jeg tror man skal være ganske ekstrem - altså langt mer enn en vanlig mor / far som stiller opp for at ungene skal f.eks. få være med på fritidsaktiviteter - for at resultatet skal bli så ille som skrekkbildet antyder. OK, det finnes f.eks. eksempler på at foreldre tar med advokat til skolen for å presse opp juniors karakterer, men det er verken normalt eller vanlig tror 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.