Mistera Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Husker dere hva det aller første innlegget deres på DOL var ? Hvordan fant du siden? Jeg bare spørr, ble plutselig så nyskjerrig:D Det er iår 10 år siden jeg skrev mitt første innlegg her på DOL, og jeg klarer den dag idag å huske hva og hvordan det førte til at jeg dumpet innom DOL. Søs, hadde vært her inne, og jeg trengte en plass å spørr etter råd om katten min, jeg skrev inn her og fikk masse gode råd og ikke minst en hel del pepper, da somme DOLère i god stil bare råda meg til å skyte katta. Noe som ikke falt ismak hos Mistera. Siden har det vært krangel, debattering og ikke minst noen hyggelige stunder innpå DOL. Den siste tiden har jeg ikke vært så aktiv, men det er fordi så mange av de gamle nickene er forsvunnet:( men nye og friske har kommet til og det er jo bra:) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Nei, eg husker ikkje ka mitt første innlegg her var om. Men det var kveld/natt, og eg blei godt tatt i mot her (som ny) spesielt av "Molli" & "Gyrken", og det satt eg stor pris på. Det var (tror eg) høsten -98, og eg fant sida etter tips fra "Flisa"... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg husker mitt første innlegg ja, der skrev jeg at jeg var ny her, og syns det var en artig side! :0) Jeg ble tipset av en venninne om siden! 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg husker et par av de første, men hva jeg skrev aller første gangen husker jeg ikke. ) 0 Siter
skal Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Jeg husker et par av de første, men hva jeg skrev aller første gangen husker jeg ikke. ) Veldig godt! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 5. februar 2008 Skrevet 5. februar 2008 Mitt første innlegg tror jeg var da jeg fikk blødninger i et svangerskap. Jeg var ganske stressa og var så redd for å miste barnet. Så da skreiv jeg inn her i håp om at noen skulle skrive at dette går så bra så.. Noe det ikke gjorde. Jeg leste her inne sånn nå og da fra slutten av 90-tallet. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Ja, faktisk så gjør jeg det. Jeg søkte etter helsesider på jakt etter info om sykdommen min. Slik fant jeg Dol. Det var ingen her som hadde kjennskap til sykdommen, men jeg fant ut at her var det hyggelige folk. Så jeg ble værendes. Det er vel 5-6 år siden det nå. Jeg har blitt både tøffere og rundere i kantene på den tiden her inne ;o) 0 Siter
mrxx Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Var høsten 98. Fant siden fordi det var endel skrivinger i aviser på den tiden om at man kunne oppsøke egne legesider på nettet. Jeg hadde ikke brukt nettet så veldig mye på denne tiden og var bare nysgjerrig. Søkte på noe "legesider" eller noe i den duren og havnet her. Første innlegget husker jeg ikke skikkelig, bare at det var ei jente som hadde skrevet noe, som jeg svarte kort på. 0 Siter
pekkaline Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Nei jeg husker ikke hva det handlet om, men jeg var spent. Liksom litt redd for å lage eget innlegg hehe. Jeg havnet her i forbindelse med studiene mine. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Mitt første innlegg tror jeg var da jeg fikk blødninger i et svangerskap. Jeg var ganske stressa og var så redd for å miste barnet. Så da skreiv jeg inn her i håp om at noen skulle skrive at dette går så bra så.. Noe det ikke gjorde. Jeg leste her inne sånn nå og da fra slutten av 90-tallet. Det var det samme mitt innlegg dreide seg om, var nok sommeren 2001. Men for min del gikk det bra da. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Husker ikke hva det første var, sannsynligvis et eller annet uinteressant om kjærlighetstrøbbel på ungdomsforumet (hehe). Husker ikke hvordan jeg havnet her, lurer på om jeg leste om nettstedet i et av mormors "Hjemmet"-blader? Har i alle fall vært her (sånn til og fra i alle fall) siden 97/98. Husker nick som "molli", "rosanna", "andor" og "gyrken" fra den tiden, selv om jeg som sagt nok var mest på Ungdomsforum. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Nei, eg husker ikkje ka mitt første innlegg her var om. Men det var kveld/natt, og eg blei godt tatt i mot her (som ny) spesielt av "Molli" & "Gyrken", og det satt eg stor pris på. Det var (tror eg) høsten -98, og eg fant sida etter tips fra "Flisa"... gyrken ja... Sitter her hjemme med en av kattene hennes ved siden av meg. Overtok to katter av henne ei gang for lenge siden. :-) 0 Siter
laban Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 I 1997 var det et ganske aktivt helseforum på www.sol.no. Der leste jeg litt da jeg søkte på nett etter at jeg hadde hatt en spontanabort om sommeren. Noen av brukerne av SOL-forumet nevnte at de var her på DOL også, jeg husker én skrev at det var lett å bli "hekta" her. Jeg var nok innom og kikket her også, men uten å skrive noe. Sommeren 1998 ble jeg gravid igjen, og tittet da på sidene igjen. DOL var nå større enn SOL, i hvert fall med hensyn til aktivitet. Jeg leste mest på Forum for Ufrivillig barnløshet, og det var også her jeg hadde mitt første innlegg. Det var et svar til en som mente at de som hadde barn fra før, ikke hadde noe med å være / svare der, noe jeg erklærte meg uenig i. Jeg hadde selv slitt fælt med å avle det barnet jeg var gravid med, selv om det var nr. 2 (og altså graviditet nr. 3). Nicket ble det samme som familiens kallenavn på h*n i magen. På det tidspunkt visste vi ikke kjønnet, og begynte å kalle fosteret laban etter at gynekologen hadde sagt "på dette stadiet likner de en seigmann". Nå tenker jeg sjelden på han som laban, det er mer meg enn ham. (Dette var lenge før Nidar lanserte labine). Fra den første tiden husker jeg maaange som ikke er her lenger, men også f.eks. Lillemus, Geir og AA som senere ble AAA. 0 Siter
Gjest Har bytta litt nick Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Jeg husker mitt første veldig godt, det var på sex forum og handlet om skeiv penis.... Av alle ting hadde jeg misforstått dette med nick og registrering, så det ble underskrevet med mitt fulle navn og etternavn. Fikk etter mye fram og tilbake og hjelp fra min svoger, slettet innlegget. Det var min bror som tipset meg om siden. Jeg har alltid elsket å lese slike sex og samliv spørsmål i feks Vi menn, og her hadde jeg jo tilgang på uendelig mange. Det må ha vært for rundt 10 (?) år siden, før jeg ble gravid. Flyttet med gradvis over på gravidforum og foreldreforum, men nå som ungene er så store er jeg oftere tilbake der jeg startet ;0) 0 Siter
Gjest også bytta nick Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Hadde faktisk lest om DOL i et ukeblad. Mitt første innlegg var på Foreldre småbarn i 1997, hva det handlet om husker jeg ikke. 0 Siter
fresja Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Nei, eg husker ikkje ka mitt første innlegg her var om. Men det var kveld/natt, og eg blei godt tatt i mot her (som ny) spesielt av "Molli" & "Gyrken", og det satt eg stor pris på. Det var (tror eg) høsten -98, og eg fant sida etter tips fra "Flisa"... Jeg kan ikke huske hva mitt første innlegg var, men jeg tror det var i forbindelse med en eller annen sykdom. 0 Siter
Gjest Teatrika Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Heldigvis har jeg viktigere ting og minner i livet, enn at jeg går å husker hva mitt første innlegg på et internettforum var:-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 I 1997 var det et ganske aktivt helseforum på www.sol.no. Der leste jeg litt da jeg søkte på nett etter at jeg hadde hatt en spontanabort om sommeren. Noen av brukerne av SOL-forumet nevnte at de var her på DOL også, jeg husker én skrev at det var lett å bli "hekta" her. Jeg var nok innom og kikket her også, men uten å skrive noe. Sommeren 1998 ble jeg gravid igjen, og tittet da på sidene igjen. DOL var nå større enn SOL, i hvert fall med hensyn til aktivitet. Jeg leste mest på Forum for Ufrivillig barnløshet, og det var også her jeg hadde mitt første innlegg. Det var et svar til en som mente at de som hadde barn fra før, ikke hadde noe med å være / svare der, noe jeg erklærte meg uenig i. Jeg hadde selv slitt fælt med å avle det barnet jeg var gravid med, selv om det var nr. 2 (og altså graviditet nr. 3). Nicket ble det samme som familiens kallenavn på h*n i magen. På det tidspunkt visste vi ikke kjønnet, og begynte å kalle fosteret laban etter at gynekologen hadde sagt "på dette stadiet likner de en seigmann". Nå tenker jeg sjelden på han som laban, det er mer meg enn ham. (Dette var lenge før Nidar lanserte labine). Fra den første tiden husker jeg maaange som ikke er her lenger, men også f.eks. Lillemus, Geir og AA som senere ble AAA. Artig å lese om nicket ditt Jeg kommer nok til å se den lille seigemannen framfor meg en stund når jeg ser nicket ditt. 0 Siter
laban Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Artig å lese om nicket ditt Jeg kommer nok til å se den lille seigemannen framfor meg en stund når jeg ser nicket ditt. Et svært ferskt foster ser jo faktisk ut som en seigmann på UL-bildene. Jeg tenker på det iblant hvis jeg ser den reklamen med han legen eller hva det er, som tuller med seigmenn - amputerer beina deres osv. I tillegg liker jeg assossiasjonene av typen "en skikkelig laban". Det er en labine her også, men ikke så ofte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.