Nb! Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har en jente som er nattevæter, og til nå har jeg kastet 3 senger, i det siste har hun hatt en sovesofa, som hun syns er kjempekul, siden hun liksom er blir større da ;-) Men nå kom dert gjennom på den og å det STINKER på rommet hennes, må jeg kaste sovesofaen også, eller finnes det måter å vaske den godt nok på??? 0 Siter
Gjest lillys Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Hva m et underlag? Jeg har et underlag som jeg legger under lakenet som trekker til seg urin. Når barnet mit har uhell og tisser i senga, tar jeg bare av det underlaget og lakenet, og kaster begge i vaskemaskina. Det blir ingen lukt, og madrassen er like fin. De underlagene er tynne, og ikke ubehagelige å ligge på.. Veldig kjekke.. Bare et tips.. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Vi bruker engangs tisselaken til minstesnuppa her. De selger det på apoteket. Det er ganske mange laken i en pakke. De finnes også i forskjellige størrelser. Det er ikke så lett å rengjøre madrasser og sovesofa. En ide er også å ha en overmadrass slik at ikke hele madrassen går i det. Vår overmadrass vasker vi i badekaret. 0 Siter
Nb! Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Skrevet 6. februar 2008 Hva m et underlag? Jeg har et underlag som jeg legger under lakenet som trekker til seg urin. Når barnet mit har uhell og tisser i senga, tar jeg bare av det underlaget og lakenet, og kaster begge i vaskemaskina. Det blir ingen lukt, og madrassen er like fin. De underlagene er tynne, og ikke ubehagelige å ligge på.. Veldig kjekke.. Bare et tips.. Skal prøve dette ja, vi har brukt tisselaken, men hun flytter seg overalt i sengen og lakenet var ikke stort nok, de hadde ingen andre str i butikken heller, men skal ta en runde til ;-) 0 Siter
Gjest fortrengte minner Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Oj. Minner meg på en gang sønnen min hadde et uhell en natt vi overnattet borte, i utlandet til og med. Ikke morsomt. Jeg vet ikke hva løsningen overfor vertskapet ble, det var ikke jeg som tok meg av det. 0 Siter
Gjest fortrengte minner Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Skal prøve dette ja, vi har brukt tisselaken, men hun flytter seg overalt i sengen og lakenet var ikke stort nok, de hadde ingen andre str i butikken heller, men skal ta en runde til ;-) Finnes vel i metervare. 0 Siter
Nikki Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Skal prøve dette ja, vi har brukt tisselaken, men hun flytter seg overalt i sengen og lakenet var ikke stort nok, de hadde ingen andre str i butikken heller, men skal ta en runde til ;-) På Kid har jeg tidligere fått kjøpt tisselaken i voksen størrelse (stretchlaken som dekker hele senga) og metervare. 0 Siter
Gjest lillys Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Skal prøve dette ja, vi har brukt tisselaken, men hun flytter seg overalt i sengen og lakenet var ikke stort nok, de hadde ingen andre str i butikken heller, men skal ta en runde til ;-) De lakene jeg har er ganske store. De ligger bra på madrassen. Flytter seg ikke. Jeg har kjøpt de på jysk.. Lykke til :-) 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Skal prøve dette ja, vi har brukt tisselaken, men hun flytter seg overalt i sengen og lakenet var ikke stort nok, de hadde ingen andre str i butikken heller, men skal ta en runde til ;-) Jeg kjøpte tisslaken som ser ut som et vanlig stretchlaken til seng 90*200 på Kid. Ikke ble gutten spes klam av å ligge på det heller, heller ikke på sommertid. 0 Siter
Gjest Kanskje ikke verdens beste løsning men Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Legg en presenning over senga og noen deilige pledd oppå, det blir mye lettere til problemet er ute av verden å vaske noen pledd enn å bytte seng hver uke. Høres kanskje ikke spesielt fint ut, men det fungerer. 0 Siter
Gjest oi, voldsom til tissing ... Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Kastet 3 senger pga nattvæting ....?? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Dette hørtes jo voldsomt ut..Kaste tre senger..?? Du har vel bleie på ho? Legg på tisselaken.Har de på KID. Du kan jo prøve å ta masse vaskemiddel og vann på, la det virke en stund, og skure godt.Så kan du legge på avis papir for å trekke ut resten av vannet. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. februar 2008 Skrevet 6. februar 2008 Skal prøve dette ja, vi har brukt tisselaken, men hun flytter seg overalt i sengen og lakenet var ikke stort nok, de hadde ingen andre str i butikken heller, men skal ta en runde til ;-) På apotekene har de tisselaken som dekker hele senga. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Dersom hun er for stor til å bruke bleier om natten (som vi har brukt til to av våre barn som har vært sengevætere), så kan du få "kladder" på resept hos lege. Disse legger man i senga, og de tar av for væsken. (Det er slike man får under seg på sykehuset når man føder f.eks). De som har litt lange kanter som man kan brette litt under madrassen er best. Ellers finnes det jo tisselaken, det har vi pleid å ha til den ene vår, som tisset så mye at det ofte gikk igjennom bleie også (han ble brått tørr da han nærmet seg 8 år). Vi hadde vanlig laken over tisselakenet, så synes det ikke, men det redder madrassen. våre ble kjøpt hos SparKjøp, og de har strikk i hjørnene slik at de holder seg på plass. Vil anbefale å investere i et par slike. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.