vanilje Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Trenger jeg pass for å reise til Danmark? Evnt..hvilke id-kort godtar de på Gardermoen? 0 Siter
....AV Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har ikke fløyet til Danmark på år og dag, men da jeg var i Sverige sist holdt det med vanlig bankkort både på Gardermoen og Arlanda. Det falt meg faktisk ikke inn å ta med meg passet til Sverige og det gikk altså helt fint. 0 Siter
Platina Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Nei, det trenger du ikke. Det holder med bankkort eller førerkort. Men dersom du ikke har en av disse så kan det nok være lurt å ta med passet. 0 Siter
laban Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Skal du fly, må du ha id-kort for alle som skal reise, også for barn. De godtar sikkert førerkort eller bankkort for deg, men det er fint om du har en viss likhet med bildet. Skal du ta danskebåten, trenger du ofte ikke vise noe som helst. 0 Siter
mrxx Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Ikke pass, men id kort er lurt å ta med. De forlanger det på fly, men ikke på danskebåten, så langt jeg vet, hvis de ikke har begynt med det i det siste. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Men husk at i utlandet er pass eneste godkjente ID-dokumentasjon, mener jeg å ha lest flere steder... 0 Siter
vanilje Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Skal du fly, må du ha id-kort for alle som skal reise, også for barn. De godtar sikkert førerkort eller bankkort for deg, men det er fint om du har en viss likhet med bildet. Skal du ta danskebåten, trenger du ofte ikke vise noe som helst. ligne på bildet....det kan jeg vel ikke akkurat påstå ;-)) Har kun visakort, ikke førerkort. Og har ikke pass heller, så lurte på om jeg trenger stresse med å skaffe det for en svipptur til Danmark. 0 Siter
laban Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 ligne på bildet....det kan jeg vel ikke akkurat påstå ;-)) Har kun visakort, ikke førerkort. Og har ikke pass heller, så lurte på om jeg trenger stresse med å skaffe det for en svipptur til Danmark. Pass er både dyrt og tar en stund å få, så hvis du helt sikkert ikke trenger det til noe annet, er det vel ikke nødvendig hvis du bare skal til Danmark. Men du må ha annen legitimasjon med foto. 0 Siter
vanilje Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Pass er både dyrt og tar en stund å få, så hvis du helt sikkert ikke trenger det til noe annet, er det vel ikke nødvendig hvis du bare skal til Danmark. Men du må ha annen legitimasjon med foto. Takk, da satser jeg på visakortet med bilde (som med god vilje kan ses er meg..) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.