Gå til innhold

pass til Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger jeg pass for å reise til Danmark?

Evnt..hvilke id-kort godtar de på Gardermoen?

Skrevet

Jeg har ikke fløyet til Danmark på år og dag, men da jeg var i Sverige sist holdt det med vanlig bankkort både på Gardermoen og Arlanda. Det falt meg faktisk ikke inn å ta med meg passet til Sverige og det gikk altså helt fint.

Skrevet

Nei, det trenger du ikke. Det holder med bankkort eller førerkort. Men dersom du ikke har en av disse så kan det nok være lurt å ta med passet.

Skrevet

Skal du fly, må du ha id-kort for alle som skal reise, også for barn. De godtar sikkert førerkort eller bankkort for deg, men det er fint om du har en viss likhet med bildet.

Skal du ta danskebåten, trenger du ofte ikke vise noe som helst.

Skrevet

Ikke pass, men id kort er lurt å ta med. De forlanger det på fly, men ikke på danskebåten, så langt jeg vet, hvis de ikke har begynt med det i det siste.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Men husk at i utlandet er pass eneste godkjente ID-dokumentasjon, mener jeg å ha lest flere steder...

Skrevet

Skal du fly, må du ha id-kort for alle som skal reise, også for barn. De godtar sikkert førerkort eller bankkort for deg, men det er fint om du har en viss likhet med bildet.

Skal du ta danskebåten, trenger du ofte ikke vise noe som helst.

ligne på bildet....det kan jeg vel ikke akkurat påstå ;-))

Har kun visakort, ikke førerkort. Og har ikke pass heller, så lurte på om jeg trenger stresse med å skaffe det for en svipptur til Danmark.

Skrevet

ligne på bildet....det kan jeg vel ikke akkurat påstå ;-))

Har kun visakort, ikke førerkort. Og har ikke pass heller, så lurte på om jeg trenger stresse med å skaffe det for en svipptur til Danmark.

Pass er både dyrt og tar en stund å få, så hvis du helt sikkert ikke trenger det til noe annet, er det vel ikke nødvendig hvis du bare skal til Danmark. Men du må ha annen legitimasjon med foto.

Skrevet

Pass er både dyrt og tar en stund å få, så hvis du helt sikkert ikke trenger det til noe annet, er det vel ikke nødvendig hvis du bare skal til Danmark. Men du må ha annen legitimasjon med foto.

Takk, da satser jeg på visakortet med bilde (som med god vilje kan ses er meg..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...