Speak Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Er det noen som har vanntett digitalt kamera? Hva er i såfall erfaringen med dette? Evt. noen som vet hvilke kameraer som er vanntette? Jeg må kjøpe nytt digitalt kompaktkamera nå, og er veldig i tvil. Tenkte å kjøpe ett med vanntett kamerahus også, men disse er jo svindyre. Så da er det kanskje like greit å kjøpe to??? Om noen har gode tips generelt til digitalt kamera så tar jeg gjerne i mot erfaringer. Føler at det står mellom Canon og Casio. Vedr. Canon så er jeg usikker på om jeg skal velge en modell med bildestabilisator eller ikke. Blir nok en lang helg med mye lesing frykter jeg..... Jeg har et speilrefleks, så det er ikke aktuelt. Men trenger ett lite kamera i tillegg. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 ''Vedr. Canon så er jeg usikker på om jeg skal velge en modell med bildestabilisator eller ikke.'' Jeg kan i alle fall ikke se noen grunn til ikke å velge dette, det gjør jo fotograferingen enklere i og med at du får flere gode bilder med IS enn uten. 0 Siter
Speak Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 ''Vedr. Canon så er jeg usikker på om jeg skal velge en modell med bildestabilisator eller ikke.'' Jeg kan i alle fall ikke se noen grunn til ikke å velge dette, det gjør jo fotograferingen enklere i og med at du får flere gode bilder med IS enn uten. Jeg har også tenkt det, og derfor sett på den som heter 860IS. Ser liksom ingen grunn til å velge 960IS med 12 megapixels. Når skulle jeg vel trenge det???? Men så hører jeg at noen påstår at det enkle ofte er det beste... Vi får se om det kommer flere meninger her. Uansett - tusen takk:-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har også tenkt det, og derfor sett på den som heter 860IS. Ser liksom ingen grunn til å velge 960IS med 12 megapixels. Når skulle jeg vel trenge det???? Men så hører jeg at noen påstår at det enkle ofte er det beste... Vi får se om det kommer flere meninger her. Uansett - tusen takk:-) ''Men så hører jeg at noen påstår at det enkle ofte er det beste.'' Det der er en sannhet med veldig sterke modifikasjoner. Det er bare å lese litt på akam.no og lignende steder, visse funksjoner er et minimum. Om man vil ta gode bilder, that is... Og det vil man jo gjerne. Økt antall megapixler er ikke noen god grunn for å kjøpe et dyrere kamera, det er jeg enig med deg i. Man kan jo spørre seg selv hvor ofte man tar bilder man vil ha større enn A3. For de fleste er svaret på det 'aldri'. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.