Gå til innhold

Hvilke skiklær er best?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

En ting til; jeg har bukser fra Bergans med dermizax som er utrolig gode. Så selv om jeg mener at Norrøna og en del andre er bedre på jakker, så synes jeg bukser med dermizax er bra :-)

...også har Patagonia noen gode softshellbukser.

Ennå har vi kun snakket om nedoverbakke-klær, dersom vi nå også skal ta noen runder på langrennsklær, så kan det bli en laaaaang tråd!

Jeg så forresten denne i dag;

http://www.norrona.com/web/products.nsf/web/fride_shell07_mellom/$file/264_7_440_mellom.jpg - http://www.norrona.com/web/products.nsf/AppWPByDescriptionNO/908feb542fea1f7ac12572280013b65d

Og hadde jeg hatt 5000 å bruke på skijakke, så hadde jeg kjøpt den!

Skrevet

Nope - det er bare nedoverbakke-klær jeg er på jakt etter :)

Mao skal de holde vind og vann ute - men ikke være til ekstrem-vær, og de skal holde meg varm og tørr en dag - men ikke i pøsende regn, eller flere døgn i strekk.

Samtidig hadde det vært greit om jeg kunne bruke de samme klærne de fem gangene jeg går på langrenn i året, og da på fjellet.

Jeg bruker helt forskjellige jakker til langrenn og nedoverkjøring, men hvis jeg skulle brukt kun en jakke, så lurer jeg på om jeg ville ha valgt en softshell-jakke. Men de holder ikke i ekstremvær; til gjengjeld er de gode å ha på.

Hvis du kun skal ha jakke til å bruke i bakken, og ikke har lyst til å bruke så mye penger, så hadde jeg gått for noe som ser ok ut , f.eks. fra norheim eller et annet billig merke. Det skal være dårlig vær før man trenger det ekstra som de dyre jakkene gir.

Gjest Astroide
Skrevet

Ja, men nå tenkte jeg på av de kvalitetsmerkene vi kjenner til (blant annet de jeg nevnte) - er det noen som er kjent for å være bedre enn de andre?

Norrøna og bergans. De har også 5 års garanti.

Persille1365381127
Skrevet

Fiiin jakke :-)

Ikke bare det, supergod å ha på også!

Persille1365381127
Skrevet

Jeg bruker helt forskjellige jakker til langrenn og nedoverkjøring, men hvis jeg skulle brukt kun en jakke, så lurer jeg på om jeg ville ha valgt en softshell-jakke. Men de holder ikke i ekstremvær; til gjengjeld er de gode å ha på.

Hvis du kun skal ha jakke til å bruke i bakken, og ikke har lyst til å bruke så mye penger, så hadde jeg gått for noe som ser ok ut , f.eks. fra norheim eller et annet billig merke. Det skal være dårlig vær før man trenger det ekstra som de dyre jakkene gir.

Jeg lander nok på den svarte Bergansjakken jeg linket til - men buksen er fortsatt litt usikker....

Gjest Astroide
Skrevet

Just den jeg var å kjøpte idag (25% på norrøna). Men liker abslolutt ikke det rosa øyenfanget! Usj og æsj. Men alternativet var at hele jakka var rosa eller rød.....og det var -hvertfall- ikke aktuelt.

Gjest rett før køya fanger
Skrevet

Just den jeg var å kjøpte idag (25% på norrøna). Men liker abslolutt ikke det rosa øyenfanget! Usj og æsj. Men alternativet var at hele jakka var rosa eller rød.....og det var -hvertfall- ikke aktuelt.

Enig i det med det rosa. En litt dårlig ide, men sikkert en kjempejakke. Og er designen slik er det jo ikke mye å gjøre med det..Dumt å la være å kjøpe den pga det rosa ogsa da. Så nøye er jo ikke slikt.

Persille1365381127
Skrevet

KJøpte du den?? 4000 kroner da eller? Hvor var det?

Persille1365381127
Skrevet

Enig i det med det rosa. En litt dårlig ide, men sikkert en kjempejakke. Og er designen slik er det jo ikke mye å gjøre med det..Dumt å la være å kjøpe den pga det rosa ogsa da. Så nøye er jo ikke slikt.

Det rosa var fiiiine detaljer :)

Gjest Astroide
Skrevet

Ja, men nå tenkte jeg på av de kvalitetsmerkene vi kjenner til (blant annet de jeg nevnte) - er det noen som er kjent for å være bedre enn de andre?

Addition:

Kjøp shell! Det kan reguleres etter vært og vind og hva du gjør. Er du i aktivitet eller det er en påskedag svetter du ikke ihjel! I tillegg kan du jo bruke det på høst/sommer/vår. Også kjøper du et innerjakke el.

Og for guds skyld, seler! Helst avtagbare! Ikke noe er som å falle på stumpen i første bakken for så å væte ut hele korsryggen, også er det 8 timer til man har tenkt å dra hjem igjen...

Gjest Astroide
Skrevet

KJøpte du den?? 4000 kroner da eller? Hvor var det?

Tok ei storinvestering idag, så kjøpte den og buksa (http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/bukser/1189099002) i ebony til dame. Har klart meg greit med billige uteklær tidligere, men bare så lenge jeg holder meg rundt huset og kan gå inn når jeg blir våt og kald (for DET blir jeg..). Men nå skal jeg investere i telemark også, så det blir litt større krav til at jeg skal ha det komfortabelt. MEN: dette er klær jeg forventer å ha minst 5 år, heller nærmere 10 så lenge jeg holder min egen fasong hvertfall. De hadde en garanti på 5 år.

Gjest Astroide
Skrevet

Nei, kjøpte den jo primært pga egenskapene da. :) Men likte ikke det rosa nei.. Men så hadde de ikke den i "ebony" da...:(

Persille1365381127
Skrevet

Tok ei storinvestering idag, så kjøpte den og buksa (http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/bukser/1189099002) i ebony til dame. Har klart meg greit med billige uteklær tidligere, men bare så lenge jeg holder meg rundt huset og kan gå inn når jeg blir våt og kald (for DET blir jeg..). Men nå skal jeg investere i telemark også, så det blir litt større krav til at jeg skal ha det komfortabelt. MEN: dette er klær jeg forventer å ha minst 5 år, heller nærmere 10 så lenge jeg holder min egen fasong hvertfall. De hadde en garanti på 5 år.

Hm, fikk ikke opp linken....

Persille1365381127
Skrevet

Addition:

Kjøp shell! Det kan reguleres etter vært og vind og hva du gjør. Er du i aktivitet eller det er en påskedag svetter du ikke ihjel! I tillegg kan du jo bruke det på høst/sommer/vår. Også kjøper du et innerjakke el.

Og for guds skyld, seler! Helst avtagbare! Ikke noe er som å falle på stumpen i første bakken for så å væte ut hele korsryggen, også er det 8 timer til man har tenkt å dra hjem igjen...

Jepp - seler er et kriterie :)

Gjest Astroide
Skrevet

Hm, fikk ikke opp linken....

sannelig usikker om jeg linka til riktig bukse, men den ser nå sånn ut...Lofoten gtx pro hette den hvertfall..

Persille1365381127
Skrevet

sannelig usikker om jeg linka til riktig bukse, men den ser nå sånn ut...Lofoten gtx pro hette den hvertfall..

Fikk den opp nå - den er fin den også :)

Men for herrer da....

Gjest Astroide
Skrevet

Fikk den opp nå - den er fin den også :)

Men for herrer da....

joda, men det finnes for damer også da. jeg bare fant ikke bilde sånn i farta........ jeg har den for damer. Har ikke prøvd den enda siden jeg har kjøpt den idag da. :-) Men virker veldig bra. Den virker veldig solid og er ganske tykk. Har ingen foring da, er shell, så varm er den ikke. Jakka virker tynnere og mer skjør da. Er veldig behagelig å ha på seg. Kjennes ikke blubbete ut. Ikke buksa heller for den saks skyld.

Nå har alt låst seg her så jeg finner ikkeno bilder i det hele tatt heller.....

Intersport har 25% på norrøna fram til lørdag.

Skrevet

''Alt fungerer ypperlig (bortsett fra vottene som jeg ikke er helt fornøyd med) og jeg storkoser meg på ski! :o)''

Og det er det viktigste!! :)

Men jeg innrømmer glatt at jeg sikler på alt jeg ser når jeg stikker nesa innom en sportsbutikk da! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...