Gjest Strekkmerkejenta Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hei! Det gjelder mest for kjæresten min. Han liker å trene og i begynnelsefasen der musklene vokser mest, så får han noen utrolige strekkmerker. Huden har vært så tynn under armen at den har revnet og man kan se inn i kjøttet! Strekkmerkene varierer i lengde og bredde, noen er tykke og korte blårøde i begynnelsen. Det ser lite bra ut. I tillegg har han hud som ikke heler seg så bra når den er utsatt for klemming eller riving. (f.eks når han tar kviser) Jeg har og noen strekkmerker, mest i baken og noen i knærne, men ikke så tydelig som hans. Sikkert fordi at hans muskler vokser fortere. Fins det noe naturlige tilskudd/råd for å hjelpe mot dette? Og en viss mengde tilpasset hver av oss slik at farene ved overdosering er minimal men likevel hjelpsom mot problemet? Kan nevne at jeg spiser ganske mye økologisk og sunt ellers. Han har ganske usunt kosthold. Hvilke kostholdsråd vil du gi i tillegg til å supplere med kosttilskudd? Og hvilke antioksidanter ville vært lurt å ta for å hindre mest mulig oksidering under trening? I hvilken dose? Må kanskje nevne at han er ca. 182 cm høy og veier rundt 110 kg. Jeg er 159 cm og ca. 52 kg. Har fått med meg at det ikke går an å reversere strekkmerker, men er det noe som kan forebygge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298880-strekkmerker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Strekkmerker kan skyldes flere forhold inkludert hurtig vekst, hormoner og kostfaktorer som høyt inntak karbohydratrik mat og mangel på vitamin C og sink. Jeg vil fraråde bruk av steroider og karbohydratrike sportsdrikker hvis han bruker dette og anbefale en kost bestående av proteiner, sunt fett og langsomme karbohydrater. Han kan også ta tilskudd av sink 15 mg x 3 og vitamin C 1 gram daglig for å styrke bindevevet og huden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298880-strekkmerker/#findComment-2417194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.