Gå til innhold

isjas

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet kone

min mann har veldige smerter i ryggen og nedover det ene benet. det priker og stråler og noen ganger blir foten kald, eller døvner bort. han har vært på mr og fikk da beskjed om at han har dobbel isjas. det jeg lurer på er om det finnes noe han kan gjøre for å lette smertene uten sterke medisiner. massasje, varme eller hva som helst for å lette det litt. sånn han er nå klarer han ikke å sitte eller ligge. han har det best når han står bøyd over kjøken benken. der har han stort sett stått i 2 døgn nå, og jeg får så vondt av ham. håper på raskt svar. på forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298929-isjas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger kan det hjelpe å legge en ispakning i korsryggen. Hvis han ikke klarer å ligge på en ispakning (dere kan også bruke en pose frosne grønnsaker hvis dere ikke har ispakning), så kan dere kanskje finne en måte å feste den på mens han står. Ispakning 20 minutter av gangen, minst en gang pr time, kan bedre smertene noe.

Ischias smerter kan være svært smertefullt, og det verste er av og til å få sove dersom det gjør vondt å ligge. Hvis han ikke sover, synes jeg han bør be legen om medikamenter som hjelper ham gjennom natten.

Det aller verste er vanligvis å sitte, mens det kan hjelpe noe å få gått små turer hvis det lar seg gjennomføre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298929-isjas/#findComment-2416913
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...