Gå til innhold

Å være depp er dyrt.........

Gjest Ja, fordi vi fotjener det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du fortjener det ja :) Jo vi har vel alle slike dager som vi unner oss selv litt ekstra. Det gjør godt. Jeg har i alle år mest kommet hjem med klær og ting til mann og barn, men er flinkere til å huske på meg selv også nå. Kos deg med innkjøpene og ha en riktig god mordag du også :)

Fortsetter under...

Skrevet

Du er til og med en så god læremester at du har lært det bort til meg ;o)

Er det da du drar og handler sko? ;)

Skrevet

Og du er bare misunderlig! :-)

''Og du er bare misunderlig! :-)''

Ja det kan godt hende, eg vet ikkje ka "misunderlig" er engang, så eg kan ikkje svare nei på det. :-)))

Skrevet

''Og du er bare misunderlig! :-)''

Ja det kan godt hende, eg vet ikkje ka "misunderlig" er engang, så eg kan ikkje svare nei på det. :-)))

Grumpf..., _misunnelig_ heter det.

misunnelig - misunnelig - misunnelig - misunnelig

*øver seg på rettskriving*

Skrevet

Vet at du skrev om det for noen dager siden, og innser at det er vanskelig å leve med så stram økonomi over lang tid.

Synes allikevel du kunne ha svart litt mindre surt i forhold til hun som hadde unnet seg mye fint i går.

''Synes allikevel du kunne ha svart litt mindre surt i forhold til hun som hadde unnet seg mye fint i går.''

Du har sikkert rett, eg hadde bare en dårlig start på dagen!

:)

Skrevet

Er det da du drar og handler sko? ;)

Hadde det enda bare vært sko ;o)

Annonse

Gjest Ja, fordi vi fortjener det
Skrevet

Greit så har du erfaring med depresjon.

Men eg reagerte på det som eg oppfatta som "er du deprimert, så bare gå på by`n og svi av tusenvis av kroner, så er alt i orden." holdningen i innlegget ditt, jamfør overskriften din...

''''Jeg er ikke rik, men jeg jobber fullt og bruker ikke så mye penger på meg selv til vanlig, dette var en sånn "gå litt baluba dag" og det er vel ikke helt unormalt, er det?''''

Unormalt? Tja, ka vet eg.

For meg så er det både "unormalt" og umulig å gå økonomisk baluba, og det har det vært i 10 år no (minst), pga. dårlig økonomi.

Eg jobber også 100%, har ansvar for hus, heim og barn.

''''Og når jeg skriver "kjøpe meg hva jeg vil" så mener jeg ikke en ny Ferrari eller bastu, men litt klær, noen unødvendige cd plater eller en..............crosstrainer til nesten 3000 kr.''''

For min del så er det "på slutten av lønningsmåneden", og alle mine konti er tomme og eg har 0 kroner i kontanter.

Det medfører problemstillinger i en helt annen "scala" enn du (tydeligvis) er vant til, fks. min sønn på 16 år hadde så lyst på noe mat til kvelds i går (ikkje brødmat) og han fikk fikk spagetti og kjøttdeig (som var planlagt til mandags middagen) mot at han aksepterte skiver til middag mandag! :(

''''Bortskjemt, *ler* du skulle bare visst hvor feil du tok. Uansett hva du vet eller ikke vet så kan det knappest kalles bortskjemt å spandere litt ting og tang på seg selv når en jobber fulle dager og tar vare på hus, hjem, unger og styr.''''

I min verden kalles det UTOPI !

Men bevares, eg ønsker ikkje ta gleden fra deg, vi lever bare en gang...:-)

Synd du ikkje bruker ditt egentlige nick, kanskje du er Jøsen i "forkledning"...he. he..

Du skriver så mye så jeg orker ikke akkurat nå å kommentere alt du skriver.

Men jeg mener selvsakt ikke at det er greit å gå og svi av masse penger fordi en er deppa.

Jeg skjønner på alt du skriver i tråden her at du har en del problemer i forhold til økonomi selv.

La meg si det en ting.......jeg har som barn levd i en form for fattigdom, all den tid vi måtte velge mellom å kjøpe litt ved for å varme opp huset eller mat. All den tid vi spiste gammelt brød med litt smør og sukker på fordi det var det eneste vi hadde. All den tid vi samlet oss i et rom i huset med dynene våre for å holde varmen.

Jeg har som vokse selv brukt mye av mine penger på å hjelpe familiemedlemmer, slik at jeg selv ikke har kunnet spare opp noe eller etablere meg selv.

Jeg har som enslig mor og på trygd hatt så lite penger at jeg har spist brødskiver med bittlitt pålegg for at ungene skulle ha grei mat til neste "lønning".

Jeg vet godt hva fattigdom eller dårlig råd er.

Forskjellen på deg og meg, slik jeg skjønner deg i svarene dine, er at jeg aldri har tillatt regningene å falle til inkasso. Da har jeg delt dem opp i steden. Jeg har prioritert barna mine og regningene mine, derfor har jeg tross dårlig råd ikke en svart prikk.

Og pga. min økonomiske sans så fikk jeg kjøpt meg gammel bil, leilighet, annen bil, hus, og til sisst fikk jeg meg en godt betalt og en bra jobb.

Bortskjemt og "rik", som jeg sa, du aner ikke hva du snakker om. Du tar ingen glede fra meg ang dette Geir, jeg er veldig, veldig klar over at hver ende ting jeg gjorde og kjøpte i går er vel fortjent.

Og foresten så har jeg spart 12.600 kr. på tobakk de siste månedene, et år på treningssenter og ellipsemaskinen er på såvidt over 8000. Så jeg har et stykke igjen ;)

Skrevet

Du skriver så mye så jeg orker ikke akkurat nå å kommentere alt du skriver.

Men jeg mener selvsakt ikke at det er greit å gå og svi av masse penger fordi en er deppa.

Jeg skjønner på alt du skriver i tråden her at du har en del problemer i forhold til økonomi selv.

La meg si det en ting.......jeg har som barn levd i en form for fattigdom, all den tid vi måtte velge mellom å kjøpe litt ved for å varme opp huset eller mat. All den tid vi spiste gammelt brød med litt smør og sukker på fordi det var det eneste vi hadde. All den tid vi samlet oss i et rom i huset med dynene våre for å holde varmen.

Jeg har som vokse selv brukt mye av mine penger på å hjelpe familiemedlemmer, slik at jeg selv ikke har kunnet spare opp noe eller etablere meg selv.

Jeg har som enslig mor og på trygd hatt så lite penger at jeg har spist brødskiver med bittlitt pålegg for at ungene skulle ha grei mat til neste "lønning".

Jeg vet godt hva fattigdom eller dårlig råd er.

Forskjellen på deg og meg, slik jeg skjønner deg i svarene dine, er at jeg aldri har tillatt regningene å falle til inkasso. Da har jeg delt dem opp i steden. Jeg har prioritert barna mine og regningene mine, derfor har jeg tross dårlig råd ikke en svart prikk.

Og pga. min økonomiske sans så fikk jeg kjøpt meg gammel bil, leilighet, annen bil, hus, og til sisst fikk jeg meg en godt betalt og en bra jobb.

Bortskjemt og "rik", som jeg sa, du aner ikke hva du snakker om. Du tar ingen glede fra meg ang dette Geir, jeg er veldig, veldig klar over at hver ende ting jeg gjorde og kjøpte i går er vel fortjent.

Og foresten så har jeg spart 12.600 kr. på tobakk de siste månedene, et år på treningssenter og ellipsemaskinen er på såvidt over 8000. Så jeg har et stykke igjen ;)

''''Jeg vet godt hva fattigdom eller dårlig råd er.''''

Det forstår eg no ja, men det kom ikkje (på noen måte) frem i hovedinnlegget ditt. :)

''''Forskjellen på deg og meg, slik jeg skjønner deg i svarene dine, er at jeg aldri har tillatt regningene å falle til inkasso.''''

Hvis inntekten din plutselig (og permanent) halveres, så er det ikkje snakk om "å tillate" noe som helst, når utgiftene er de samme (og økende).

''''Jeg har prioritert barna mine og regningene mine, derfor har jeg tross dårlig råd ikke en svart prikk.''''

Det har eg også gjort, men med 5000.- (minst) i økte utgifter i måneden som følge av barnebidrag og reise utgifter i forbindelse med samvær, så blir det vanskelig kombinert med halverte inntekter...

Ps! Det var ikkje eg som påførte meg sjøl reisekostnader ved å flytte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...