pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har brukt en test her som bare sier hvor mye promille jeg har. Men forstår ikke helt. Altså jeg begynte å drikke 18:15 i går kveld og sluttet klokka to i natt. Drakk ca 10-12 pærecidere. Når tid kan jeg beregne at jeg er uten alkohol? Vanligvis kjører jeg ikke dagen derpå, men jeg må hente bilen som ble parkert i byen. http://www.rnet.no/promille/default.asp Jeg får til svar at jeg har 1.82 i promille, men det kan vel ikke stemme?? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 1,82 dagen etterpå, og 12 timer etter du har slutta å drikke (og 20 timer etter du begynte) stemmer selvfølgelig ikkje. Tror du må ha lagt inn feil? La du inn 10-12 antal enheter i kolonnen for Cider? (der står det nemlig 0,5L, dvs. 7-8 enheter). Eg prøvde no, la inn at du begynte å drikke 1806, og veier 60 kilo (?) og at du drakk 7 enheter. Fikk Null Promille. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 10-12 pærecidre!? * urk * Fikk nok i meg omtrent like mye alkohol, men heldigvis bedre og mer varierte varer *S* 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 10-12 pærecidre!? * urk * Fikk nok i meg omtrent like mye alkohol, men heldigvis bedre og mer varierte varer *S* hehe, jeg tror at siden jeg var så flink å holde meg til en type drikk, så er formen min helt ok i dag. Ikke fyllesyk altså 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 1,82 dagen etterpå, og 12 timer etter du har slutta å drikke (og 20 timer etter du begynte) stemmer selvfølgelig ikkje. Tror du må ha lagt inn feil? La du inn 10-12 antal enheter i kolonnen for Cider? (der står det nemlig 0,5L, dvs. 7-8 enheter). Eg prøvde no, la inn at du begynte å drikke 1806, og veier 60 kilo (?) og at du drakk 7 enheter. Fikk Null Promille. Ja der ser du, man er litt sløv dagen derpå hehe. Nå fikset jeg på mengden. En cider var vel 33cl, så da blir det noe annet. Takk! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 hehe, jeg tror at siden jeg var så flink å holde meg til en type drikk, så er formen min helt ok i dag. Ikke fyllesyk altså Så bra! Drakk selv som sagt litt av hvert, og våknet med hodepine ved 6-tiden i dag, men sovnet igjen et par timer - og har vært ganske pigg siden :-). Men lot fornuftig nok bilen stå de første timene etter at jeg stod opp. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Oj, det var mange. Jeg ville blitt sendt til pumping etter ca halvparten. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Oj, det var mange. Jeg ville blitt sendt til pumping etter ca halvparten. hehe, ja hadde det vært halvlitere så. Dette var slike små flasker 0,33cl. Men det var jo også over åtte timer da 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 hehe, ja hadde det vært halvlitere så. Dette var slike små flasker 0,33cl. Men det var jo også over åtte timer da Ja, det høres bedre ut, men jeg ville ikke klart det uansett. Det er altfor søtt for meg, og hadde det vært ølflasker ville jeg ikke klart mer enn halvparten. 8 timer er jo ganske mye, så det kan jo hende jeg tilsammen hadde greid litt, for jeg pleier å holde meg til øl, vin og cognac Det siste er veldig sterkt. Jeg har en venninne som drikker pærecider, og hun klarer mange bokser. Jeg tror hennes bokser er 0,5. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Ja, det høres bedre ut, men jeg ville ikke klart det uansett. Det er altfor søtt for meg, og hadde det vært ølflasker ville jeg ikke klart mer enn halvparten. 8 timer er jo ganske mye, så det kan jo hende jeg tilsammen hadde greid litt, for jeg pleier å holde meg til øl, vin og cognac Det siste er veldig sterkt. Jeg har en venninne som drikker pærecider, og hun klarer mange bokser. Jeg tror hennes bokser er 0,5. De vi kjøper i butikken er 0,5 ja. Jeg drikker 5-6 stk av de om vi drar på fest. Før kunne jeg ha øl, men det går bare ikke ned lengre, og ikke aner jeg hvorfor heller.... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 hehe, ja hadde det vært halvlitere så. Dette var slike små flasker 0,33cl. Men det var jo også over åtte timer da Glemte å skrive noe. Mannen min er en sånn type som elsker å kjøpe dilldall, så han kjøpte en alkotester. Den heter noe med Pro 4000 og kom utrolig godt ut av det i en test. Jeg tror han betalte 899,- for den. En sånn en er fin å ha hvis bilen skal brukes dagen derpå. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 De vi kjøper i butikken er 0,5 ja. Jeg drikker 5-6 stk av de om vi drar på fest. Før kunne jeg ha øl, men det går bare ikke ned lengre, og ikke aner jeg hvorfor heller.... '' Før kunne jeg ha øl, men det går bare ikke ned lengre, og ikke aner jeg hvorfor heller....'' Det samme er egentlig skjedd med meg. Spesielt på denne årstiden. Jeg orker sjelden mer enn en øl, blir så mett av den. En annen årsak kan også være at jeg liker vin bedre enn øl. Tidligere drakk jeg ikke vin, men har fått altfor sansen for det nå da Når jeg er ute drikker jeg alltid øl og intet annet. Jeg synes også det er godt med en iskald en i sommersola. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Glemte å skrive noe. Mannen min er en sånn type som elsker å kjøpe dilldall, så han kjøpte en alkotester. Den heter noe med Pro 4000 og kom utrolig godt ut av det i en test. Jeg tror han betalte 899,- for den. En sånn en er fin å ha hvis bilen skal brukes dagen derpå. Jeg har tenkt på slike ja, men så har jeg fått høre at de bør fornyes hvert år? Huske ikke orden de bruker..defrilberes?? *huff* Og det koster visst endel slik at man like godt kan kjøpe en ny. Men ett år er jo greit nok det også. En slags forsikring. Det er kjedelig å engste seg for at man enda har alkohol i kroppen. Jeg fikk hjem bilen og var nok promillefri da jeg dro. 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Hvor mye alkohol er det egentlig i de pæreciderne, da? Med "cider" ser jeg for meg slikt med 0,7 % alkohol i, og da løper man jo av seg den ørlille promillen man får ved å fly på do....;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Jeg har tenkt på slike ja, men så har jeg fått høre at de bør fornyes hvert år? Huske ikke orden de bruker..defrilberes?? *huff* Og det koster visst endel slik at man like godt kan kjøpe en ny. Men ett år er jo greit nok det også. En slags forsikring. Det er kjedelig å engste seg for at man enda har alkohol i kroppen. Jeg fikk hjem bilen og var nok promillefri da jeg dro. http://www.eurobuy.no/forside/elektronikk/alkotester/alkotester-ca4000-pro Der fant jeg den vi har. Jeg har aldri hørt noe om at de må fornyes hvert år, så takk for viktig informasjon! Dette skal jeg få mannen min til å sjekke opp i, for den er jo ikke mye verdt om den er "gått ut på dato" Du skulle sett han med den alkotesteren til å begynne med.Det peip jo i ett her Den betalte seg inn i underholdning allerede første helga, he he. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Hvor mye alkohol er det egentlig i de pæreciderne, da? Med "cider" ser jeg for meg slikt med 0,7 % alkohol i, og da løper man jo av seg den ørlille promillen man får ved å fly på do....;-) Jeg tror det er samme som øl, 4,3 eller noe. Har ingen å se på her 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Jeg tror det er samme som øl, 4,3 eller noe. Har ingen å se på her Er dte så mye som 4,3 i øl altså? Trodde det var 3,5 eller noe *blond* 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 http://www.eurobuy.no/forside/elektronikk/alkotester/alkotester-ca4000-pro Der fant jeg den vi har. Jeg har aldri hørt noe om at de må fornyes hvert år, så takk for viktig informasjon! Dette skal jeg få mannen min til å sjekke opp i, for den er jo ikke mye verdt om den er "gått ut på dato" Du skulle sett han med den alkotesteren til å begynne med.Det peip jo i ett her Den betalte seg inn i underholdning allerede første helga, he he. ''Kalibrering: Skal kaliberes etter 1000 tester / en gang årlig.'' der fant jeg ordet Den så riktig fin ut. Takk for anbefaling! 0 Siter
morsan Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Jeg tror det er samme som øl, 4,3 eller noe. Har ingen å se på her http://www.loitenaquavit.no/gpage2.html Pærecider har 4,7%, ihvertfall den fra Løitens! ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Er dte så mye som 4,3 i øl altså? Trodde det var 3,5 eller noe *blond* En tuborg jeg har her viser 4,5% 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.