Gå til innhold

Matutgifter i mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest logarytme
Skrevet

Vi er to voksne og bruker ca 7500 i mnd på mat. Dvs alle butikkinnkjøp som inkluderer dopapir, vaskemidler og noe enkel kosmetikk, og også restaurant utgifter er med her. Er dette mye?

Skrevet

Ja, for bare 2 voksne er det mye.

Vi bruker vel rundt 6-7000,- og er 2 voksne og 3 barn.

Gjest Elextra
Skrevet

Bare to voksne har jo langt større utgifter til restaurantbesøk enn barnefamilier! I hvertfall hadde vi det :o)

Skrevet

Bare to voksne har jo langt større utgifter til restaurantbesøk enn barnefamilier! I hvertfall hadde vi det :o)

He, he - ja du sier noe :)

Aliza1365380759
Skrevet

For samboeren min og meg, som er studenter er dette mye ja. Vi har 12000 til sammen i mnd, og av det går 5000 til husleie, 500 til mobil, 500 til bensin, 500 til busskort og 500 til strøm. Da har vi igjen 5000 kr, og av de går 1000 kr til sparing, og 4000 til mat. Dette er selvsagt litt ca-tall, men det er hovedsakelig slik pengene fordeles her. Og det betyr ikke at vi lever på makaroni og ketchup! ;)

Aliza1365380759
Skrevet

For samboeren min og meg, som er studenter er dette mye ja. Vi har 12000 til sammen i mnd, og av det går 5000 til husleie, 500 til mobil, 500 til bensin, 500 til busskort og 500 til strøm. Da har vi igjen 5000 kr, og av de går 1000 kr til sparing, og 4000 til mat. Dette er selvsagt litt ca-tall, men det er hovedsakelig slik pengene fordeles her. Og det betyr ikke at vi lever på makaroni og ketchup! ;)

Må kanskje legge til at det er særdeles få restaurantbesøk i vårt budsjett.. :)

Skrevet

Hvordan i all verden klarer dere det? Vi bruker nesten det tredobbelte. Men da er bensin og enkel kosmetikk medregnet. . Det er også småhandling som sokker og truser til ungene. Klær kommer i tillegg. Vi kjøper en pizza og en kebab i ny og ne, men er sjelden ute og spiser.

Gjest hanneli
Skrevet

Vi er to voksne og to barn. Bruker ca 8500-9000 i mnd. Blir gatekjøkkenmat og pizza 2-3 ganger i mnd.

Skrevet

Ja, det er nok ganske mye. Vi bruker ca 1500 kroner på mat o.l. i uka og vi er to voksne og tre barn på 3, 7 og 10 år. Nå har jeg ikke regnet med det vi bruker når vi evt spiser ute. Blir kanskje 500 kroner ekstra pr mnd på å spise ute (oftest McDonalds på lørdager og sånt;))

Skrevet

Det er litt billigere å spise på "Mæccer'n" enn på "voksensteder" ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er litt billigere å spise på "Mæccer'n" enn på "voksensteder" ;-)

Og som par blir gjerne vin e.l. også en ikke ubetydelig del av restaurantregningen :-)

Skrevet

Hvordan i all verden klarer dere det? Vi bruker nesten det tredobbelte. Men da er bensin og enkel kosmetikk medregnet. . Det er også småhandling som sokker og truser til ungene. Klær kommer i tillegg. Vi kjøper en pizza og en kebab i ny og ne, men er sjelden ute og spiser.

Bruker dere 18-21 000.- i mat pr mnd. på to voksne og tre barn?

Det høres forferdelig mye ut syns eg.

Skrevet

tja, vi bruker nok 8-9000.- pr mnd til matbudsjettet. Vi er 2 voksne og 1 tenåring og et barn. Hvis jeg har ltie penger klarer jeg meg med betydelig mindre,men akkurat i matbutikken "sløser" jeg nok litt...

Skrevet

Det er mye. Jeg, samboeren min og sønnen vår bruker ca. 5000 kroner måneden. Det er inkludert en røykpakke i ny og ne, brus og godteri i helga. Vi spiser god middagsmat.

Vi går svært sjeldent ut og spiser, da. Men bestiller mat kanksje en-to ganger i måneden.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi er to voksne, en ungdom (17) og et barn. Vi bruker nok over 8000 i matforretningen. Da er slike ting som deodorant, toalettpapir, bind og shampo også med. Men eventuelle restaurantbesøk er ikke med. Går vi ut og spiser går det fort nærmere 1000-lappen da, men vi er sjelden ute å spiser. Men hender vi bestiller pizza hjem da, 1-2 ganger i mnd, det er også utenom disse 8000+.

Skrevet

Ja, det synes jeg var mye...

Vi bruker ca 3-4000 kr i mnd.

Det er også med alt vi kjøper på butikk, velværeprodukter, rengjøringsmidler,ovs, ovs.Det inkluderer også bensin.

Vi spiser på mc Donals 1gang i mnd, og bestiller pizza 1 gang i mnd.Ellers spiser vi SJELDEN ute.

I tilegg kjøper vi dyrefor for 1000kr i mnd.

Gjest logarytme
Skrevet

Ja, det synes jeg var mye...

Vi bruker ca 3-4000 kr i mnd.

Det er også med alt vi kjøper på butikk, velværeprodukter, rengjøringsmidler,ovs, ovs.Det inkluderer også bensin.

Vi spiser på mc Donals 1gang i mnd, og bestiller pizza 1 gang i mnd.Ellers spiser vi SJELDEN ute.

I tilegg kjøper vi dyrefor for 1000kr i mnd.

Inkluderer bensin?? Oi, vi bruker bensin for 4-5000 kr i mnd i tillegg vi da.

Gjest Elextra
Skrevet

Bensin for 4-5000 i måneden!? Drikker dere den, eller? ;)

Bruker omtrent én tank i måneden, jeg, men jeg kjører jo ikke særlig mye, selv om jeg kjører ofte.

Skrevet

Det gjør vi også, men på to biler. Sånn er det å bo på bygda ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Det gjør vi også, men på to biler. Sånn er det å bo på bygda ;)

Oisann. Bruker knapt en tank i måneden jeg, selv om jeg kjører flere ganger i uken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...