Gå til innhold

Matutgifter i mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har oversikt over nøyaktig hva vi bruker, men tror vi bruker omtrent som dere, og da er ikke restaurantbesøk eller take-away-mat med.

Da lever vi godt, og nekter oss tilnærmet ingen ting.

Går ikke mye på restaurant, men når vi først gjør det, går det jo fort en slump. Kanskje vi i snitt ligger på det samme som dere, dette fikk jeg nå lyst til å sjekke ut...

Skrevet

Uff, jeg aner ikke hvor mye vi bruker..... Handler vel en gang "stort" - kanksje 700-800 kr og et par ganger smått - ca 200 kr i uka. Det blir jo fort 1100-1200 kr i uka.

På en måned blir dette 4800 kr, for en familie med to voksne og tre barn. Da er eventuelle utespisninger ikke tatt med.

Gjest Angela26
Skrevet

Vi bruker rundt 800 euro paa mat i mnd. toalettsaker inkl.

Bensin kommer utenom. Vi gaar ofte ute aa spiser, spesielt i helgene, men her er det veldig billig i forhold til Norge. Ei flaske god vin koster jo bare 3-4 euro paa butikk, og paa en vanlig restaurant/pizzeria/tapasbar, rundt 7-10 euro.

Skrevet

Vi bruker rundt 2000-3000 pr mnd på nærbutikken.

Dette inkluderer da vaskemidler, bleier osv.

Lever nøysomt, og fråtser ikke.

2 voksne, 2 barn under 6 år. Tror dette er ganske lite..

Skrevet

Inkluderer bensin?? Oi, vi bruker bensin for 4-5000 kr i mnd i tillegg vi da.

Hæ?...Oi, det hørtes mye ut!

Når har vi bare en bil, og ikke så langt til mannen jobb da, så det spiller sikkert inn.

Skrevet

Vi handler for ca 1500-2000 pr uke som omtrent, noen ganger blir det litt småhandling midt i uka også. Vi er 6 stk i familien, hovedsaklig "store" barn. Ikke mye restaurant akkurat :D

Skrevet

Oisann. Bruker knapt en tank i måneden jeg, selv om jeg kjører flere ganger i uken.

Vi kjører stort sett til og fra jobb, skole, barnehage, så det er "nødvendig" kjøring som er dyrt for oss også ;)

Skrevet

Hvordan i all verden klarer dere det? Vi bruker nesten det tredobbelte. Men da er bensin og enkel kosmetikk medregnet. . Det er også småhandling som sokker og truser til ungene. Klær kommer i tillegg. Vi kjøper en pizza og en kebab i ny og ne, men er sjelden ute og spiser.

Bensin er ikke medregnet, og kosmetikk bruker jeg så og si ikke. Med mindre du regner med shampoo, deo osv da.

Jeg har heller ikke regnet med klær i det beløpet, kun dagligvarer.

Skrevet

Vi er to voksne og to barn på 8 og 10. Vi handler for 1500-2000 kr pr. uke.

Skrevet

Bruker dere 18-21 000.- i mat pr mnd. på to voksne og tre barn?

Det høres forferdelig mye ut syns eg.

Vi bruker ca 600 kr pr dag. Mat, bensin/diesel og småhandling. Klær, frisør og annet forbruk kommer i tillegg. Vi lever bra synes jeg, men ingen luksus. Jeg vet det er mye, men jeg skjønner ikke hvor vi skal kutte? Slutte å kjøpe Gilde kjøttdeig. Kjøpe first price produkter osv. Vi handler da vanlig norsk sunn hverdagsmat. Vi bruker sikkert så mye fordi vi aldri tenker priser når vi handler mat. Vi kjøper det vi liker. Ofte ferdigskjært brød osv. Tre store gutter i familien da, så det går mye mat.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi bruker ca 600 kr pr dag. Mat, bensin/diesel og småhandling. Klær, frisør og annet forbruk kommer i tillegg. Vi lever bra synes jeg, men ingen luksus. Jeg vet det er mye, men jeg skjønner ikke hvor vi skal kutte? Slutte å kjøpe Gilde kjøttdeig. Kjøpe first price produkter osv. Vi handler da vanlig norsk sunn hverdagsmat. Vi bruker sikkert så mye fordi vi aldri tenker priser når vi handler mat. Vi kjøper det vi liker. Ofte ferdigskjært brød osv. Tre store gutter i familien da, så det går mye mat.

Vi bruker også mye på mat (vet ikke nøyaktig hvor mye, men unner oss det meste), men tror vi er langt unna de beløp du nevner. 600 pr dag høres jo vannvittig mye ut!?

Skrevet

Hvis dere handler kun på ukedager bruker dere altså ca. 12000 på mat og bensin i mnd?! Det er nesten hele lønna mi det...

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...