Gå til innhold

opphold i vest afrika 6 - 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planer om å flytte til Gambia for 6 - 8 mnd og jobbe der. Har tidligere besøkt landet 3 ganger. Ved første reise som var i nov. 2000 tok jeg følgende vaksiner: Diphteria-tetanus, Polio Salk og Havrix 1440. Jeg vet jeg må ta Havrix i løp av 1 år for at den da skal vare i 10 -15 år hvis jeg ikke tar helt feil. Er det noen flere vaksiner jeg burde ta? De gangene jeg har besøkt Gambia har jeg gått på Lariam, som jeg går på nå siden det bare er noen få dager siden jeg kom hjem fra forje reise. Lariam har ingen god innvirkning på min kropp, blir litt svimmel og får lett humørsvigninger. Har hørt at det er kommet et nytt malaria produkt på markedet, med færre bivirkninger, er dette tilfellet? Hvordan fungerer dette? Og hvor mye vil det koste for meg og gå på dette i 6 - 8 mnd? Vil dette være skadelig? Har snakket med folk som har fått de rareste reaksjoner av Lariam, og dette vil jeg helt unngå. Har du noen gode råd?

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30042-opphold-i-vest-afrika-6-8-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...