Gå til innhold

Jeg vil arrangere fest! Forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1,5 time er mer enn nok syns jeg. Men det kommer selvsagt an på hva det er. Hvis man har lov å drikke samtidig blir det jo bare mer og mer morro etterhvert som tiden går;o)

Jeg bruker å bli litt rastløs og har mer lyst til å prate med de andre gjestene istedenfor all slags underholdning og selskapsleker. men det er bare slik JEG er.

Nå skal jo denne festen foregå over flere timer, etter som jeg forstod, kanskje begynne ut på ettermiddagen en gang, med påfølgende fest om kvelden.

Selvfølgelig skal man prate med folk, og da har man rikelig anledning å prate med de andre gjestene likevel.

Det skaper god stemning med innslag av humor innimellom en sånn fest, det blir sikkert avbrekk også, der man kan prate litt og fylle i glassene igjen. Vanligvis blir det jo spilt musikk når man er på fest, høy musikk også, og da er det nesten bare 2 stykker som kan sitte sammen å prate, for man hører jo ingenting likevel :)

Det er jo ikke noe sosialt........

Nei, slå opp latterdøren, mor deg sammen med gode venner, "slarve" gjør vi nå nok av ellers...LOL

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

15

• morsan

7

• Tyroll

6

• Debra-irl

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå skal jo denne festen foregå over flere timer, etter som jeg forstod, kanskje begynne ut på ettermiddagen en gang, med påfølgende fest om kvelden.

Selvfølgelig skal man prate med folk, og da har man rikelig anledning å prate med de andre gjestene likevel.

Det skaper god stemning med innslag av humor innimellom en sånn fest, det blir sikkert avbrekk også, der man kan prate litt og fylle i glassene igjen. Vanligvis blir det jo spilt musikk når man er på fest, høy musikk også, og da er det nesten bare 2 stykker som kan sitte sammen å prate, for man hører jo ingenting likevel :)

Nei, slå opp latterdøren, mor deg sammen med gode venner, "slarve" gjør vi nå nok av ellers...LOL

Enig, og så kommer det jo an på hva slags type opplegg det er (og ikke minst om folk er positivt deltagende eller ikke).

To ytterpunkter hva angår tidsforbruk:

Et selskap jeg var på, startet t 3-4-tida på ettermiddagen og varte ut i de lyse timer. Etter litt drikke var det inndeling av lag og en natursti som var veldig godt laget og vi hadde det morsomt innen laget og ble godt kjent. Senere skiftet man til middags og hadde middag og fest, bl a med fremføring av egenlaged underholdning fra de ulike gruppene. Selv om naturstien varte ganske lenge, synes jeg at det var vedlig morsomt og hyggelig, og bidro til sammenrysting med folk man ikke kjente så godt (samtidig som man også var sammen med noen man kjenner godt - det er jo alltid hyggelig å treffe gamle kjente).

I et annet selskap varte selskapsleken ganske kort tid, men den bestod i at alle damene ble sendt ned i kjelleren, for så å komme opp en og en og med bind for øynene beføle mennenes legger for å kjenne igjen sin egen mann.

Problemet med denne leken var at man splittet opp selskapet, at de som var igjen i kjelleren ikke fikk sett på at de andre 'dummet seg ut', og som siste mann opp av kjelleren var det ekstra kjipt for meg.

Når folk snakker om "selskapsleker" må jeg innrømme at jeg lett ser for meg dette selskapet og grøsser litt ved tanken. Men selskapslek er jo så mangt - det kommer helt an på hvordan det er organisert osv, og om det bidrar til å gi selskapet et ekstra løft eller om det bare ødelegger en god stemning som allerede var der.

trollemor;o)
Skrevet

Liker ikke høy musikk heller jeg;o)

trollemor;o)
Skrevet

Her var det litt mye negativt. Barnehage? Det var sikkert bare et eksempel Debra kom med ang pirater, trenger jo ikke være kaptein Sabeltann da akkurat. Passer ikke så godt til 40 åringer heller, men poenget er at når vertene legger så mye i en slik fest, med forberedelser i ukevis, får man prøve å være litt grei. Det behøvs jo ikke å ta av, men 70-talls party, var jo en kjempeide. Om noe skal foregå på selve scenen, trenger man jo ikke gå frem, da er det bare å velge noen annen. Og er det meningen å "møte opp" f.eks. i 70 talls, så er da ikke det så farlig? Da slipper man kostnader i klesveien til den festen iallfall,:) man får som oftest tak i noe.

Er det fest, så er det fest, da må man prøve å glede seg med jubilantene.

Jeg sier bare at jeg ikke liker den type fester og heldigvis er jeg ikke alene om det i min omganskrets;o) Jeg har enda tilgode (tror jeg da) å bli invitert i slike "kle seg ut partys" ol, så det har ikke vært noe problem.

Er jeg på fest så er jeg absoluttt ingen negativ sinke, snarere tvert imot:o)

Skrevet

Enig, og så kommer det jo an på hva slags type opplegg det er (og ikke minst om folk er positivt deltagende eller ikke).

To ytterpunkter hva angår tidsforbruk:

Et selskap jeg var på, startet t 3-4-tida på ettermiddagen og varte ut i de lyse timer. Etter litt drikke var det inndeling av lag og en natursti som var veldig godt laget og vi hadde det morsomt innen laget og ble godt kjent. Senere skiftet man til middags og hadde middag og fest, bl a med fremføring av egenlaged underholdning fra de ulike gruppene. Selv om naturstien varte ganske lenge, synes jeg at det var vedlig morsomt og hyggelig, og bidro til sammenrysting med folk man ikke kjente så godt (samtidig som man også var sammen med noen man kjenner godt - det er jo alltid hyggelig å treffe gamle kjente).

I et annet selskap varte selskapsleken ganske kort tid, men den bestod i at alle damene ble sendt ned i kjelleren, for så å komme opp en og en og med bind for øynene beføle mennenes legger for å kjenne igjen sin egen mann.

Problemet med denne leken var at man splittet opp selskapet, at de som var igjen i kjelleren ikke fikk sett på at de andre 'dummet seg ut', og som siste mann opp av kjelleren var det ekstra kjipt for meg.

Når folk snakker om "selskapsleker" må jeg innrømme at jeg lett ser for meg dette selskapet og grøsser litt ved tanken. Men selskapslek er jo så mangt - det kommer helt an på hvordan det er organisert osv, og om det bidrar til å gi selskapet et ekstra løft eller om det bare ødelegger en god stemning som allerede var der.

Jada det er sant det. Vi er alle forskjellige og liker ikke det samme. Men jeg tror vertskapet vil gjøre sitt beste, og da bør ikke vi sitte å surmule. Jeg har vært med på både "kjenne på leggene" og naturopplevelser. Og som jeg poengterte sist, så er det ikke alle leker som er tenkt slik at hele forsamlingen skal delta. Det kan godt være noen blir trukket frem, og da har man anledning å trekke seg de som vil. Verre er det ikke :)

Et innslag som ble brukt her engang var at en mann (skallet, og det var avtalt på forhånd)satt under et bord som var sagd en runding ut av. Der skallen stakk opp. Så kom en etter en inn med bind for øynene, og fikk beskjed om at de skulle ta hånden ned i noen skåler og fortelle hva som var i.

Skål 1. epler (bare villedning)

skål 2: kaldt vann

skål 3: hvetemel

"skål" 4: skallet mann

Det var noen og en hver som skvatt, ja.

Skrevet

Jada det er sant det. Vi er alle forskjellige og liker ikke det samme. Men jeg tror vertskapet vil gjøre sitt beste, og da bør ikke vi sitte å surmule. Jeg har vært med på både "kjenne på leggene" og naturopplevelser. Og som jeg poengterte sist, så er det ikke alle leker som er tenkt slik at hele forsamlingen skal delta. Det kan godt være noen blir trukket frem, og da har man anledning å trekke seg de som vil. Verre er det ikke :)

Et innslag som ble brukt her engang var at en mann (skallet, og det var avtalt på forhånd)satt under et bord som var sagd en runding ut av. Der skallen stakk opp. Så kom en etter en inn med bind for øynene, og fikk beskjed om at de skulle ta hånden ned i noen skåler og fortelle hva som var i.

Skål 1. epler (bare villedning)

skål 2: kaldt vann

skål 3: hvetemel

"skål" 4: skallet mann

Det var noen og en hver som skvatt, ja.

''Men jeg tror vertskapet vil gjøre sitt beste, og da bør ikke vi sitte å surmule. ''

Det er jeg helt enig med deg i.

Og det legge-eksemplet mitt hadde nok vært annerledes hvis organiseringen rundt hadde vært bedre. F eks at man hadde latt alle være til stede, bare latt karene bytte plass før hver dame skulle kjenne etter.

Og så synes jeg at visse typer aktiviteter bør forhåndsvarsles før man velger klær etc. Veldig kjipt å møte opp i kjole og høye heler hvis man blir sendt til skogs på natursti, for eksempel.

Og selv om jeg elsker kle-seg-ut-fester, synes jeg at man også bør tenke seg litt om på akkurat dette. En viktig grunn til at jeg liker det, er at man kan være litt upretensiøse og fjollete.

Men en gang følte jeg meg skikkelig malplassert!! Det var under studietiden da en venninne som var i jobb inviterte til "maritimt selskap". Jeg hadde vært på mange morsomme og avslappede studentfester som f eks beduinfest (alle kom iført laken og satt på gulvet og spiste - alle møblene var fjernet), men det var nokså feil av meg å troppe opp på maritim fest i gakkgakk-trøye, shorts og matroslue, kun omgitt av folk som i dyre blazere osv som så ut som om de var invitert med på en milliardærs yacht i Middelhavet.... Ikke fullt så festlig for meg...;-)

Jeg liker best at man kan kle seg ut uten å måtte gå til innkjøp av dyre kvalitetsklær, :-)

Annonse

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''Men jeg tror vertskapet vil gjøre sitt beste, og da bør ikke vi sitte å surmule. ''

Det er jeg helt enig med deg i.

Og det legge-eksemplet mitt hadde nok vært annerledes hvis organiseringen rundt hadde vært bedre. F eks at man hadde latt alle være til stede, bare latt karene bytte plass før hver dame skulle kjenne etter.

Og så synes jeg at visse typer aktiviteter bør forhåndsvarsles før man velger klær etc. Veldig kjipt å møte opp i kjole og høye heler hvis man blir sendt til skogs på natursti, for eksempel.

Og selv om jeg elsker kle-seg-ut-fester, synes jeg at man også bør tenke seg litt om på akkurat dette. En viktig grunn til at jeg liker det, er at man kan være litt upretensiøse og fjollete.

Men en gang følte jeg meg skikkelig malplassert!! Det var under studietiden da en venninne som var i jobb inviterte til "maritimt selskap". Jeg hadde vært på mange morsomme og avslappede studentfester som f eks beduinfest (alle kom iført laken og satt på gulvet og spiste - alle møblene var fjernet), men det var nokså feil av meg å troppe opp på maritim fest i gakkgakk-trøye, shorts og matroslue, kun omgitt av folk som i dyre blazere osv som så ut som om de var invitert med på en milliardærs yacht i Middelhavet.... Ikke fullt så festlig for meg...;-)

Jeg liker best at man kan kle seg ut uten å måtte gå til innkjøp av dyre kvalitetsklær, :-)

Hahaha! Kan tenke meg du fikk oppmerksomhet ja! Det er da man tenker: Smiiiil, bare smil!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det kan være begge deler. Jeg skal arrangere noen annens, og min egen, så alle forslag taes imot med takk.

Måvære noe som passer både menn og kvinner. Jeg vil gjerne ha et overaskelsesmoment, og det skal være morsomt på festen. Jeg vil det skal bli mye godt humør og latter. Lit underholdning som varer 2-3 timer kanskje, med eller uten alkohol. Litt dyrt å leie en egen standup kanskje...:)

*Hvis mange av gjestene er kjenninger fra skoletiden (90-tallet?) så kan det bli morsomt med musikk og mimring fra den tiden. Lage en quiz kanskje?

*Kjenner du noen som spiller i band kan du prøve å få til en minikonsert.

*Temafest er foreslått ser jeg. Mat, dekor og musikk er viktig da. Man trenger ikke nødvendigvis be folk kle seg ut.

- Hawaii/sydhavs-fest med limbodansing? (Er det der man danser limbo?!)

- Vil du gjøre litt stas på jubilanten kan du diske opp med litt luksus. (Hjemmelagd luksus er lov!)

*Jeg hater selskapsleker a la kjenne på leggene, men quiz og hinderløype (kunnskap/ferdighetsleker) er gøy.

*Arrangere en talentkonkurranse? Allier deg med noen talentløse på forhånd som skal få opp stemningen.

*Har du bilder av jubilanten fra h*n var liten til i dag kan det være gøy å lage en film med musikk fra hver epoke i livet hittil. Flaue bilder er viktig! ;-) Hør om noen har lerret du kan låne, evt om det finnes i lokalet, hvis du skal leie.

Skrevet

Hahaha! Kan tenke meg du fikk oppmerksomhet ja! Det er da man tenker: Smiiiil, bare smil!

...og oppmerksomheten var ikke sånn 'he he dette var festlig', men litt sånn "ja ja..."...;-)

Ps dette var under jappetida - hadde nok noe med de andre folkenes innstilling å gjøre;-)

Skrevet

Ser noen skriver om barnahage.... Jeg må bare si at på nyttårsfesten vi hadde i år så hadde vi stol leken. Det både høres og tenkes dumt ut, men du verden som vi lo! :) Det er først når man står midt oppi det at det er gøy. Verdt å prøve. Vi var mange som skreik og lo så tårene rant :)

Du sier at dere skal starte dagen tidlig. Hva med å filme det dere gjør, overraskelsen når dere står på døren mm. Veldig fint å vise slike klipp utpå kvelden. En utflukt koster ikke så mye og kan være kjempetrivelig. Ta med god mat, bestill sol og finn et koselig sted å være. Venner tar opp minner (koseprat) som er humoristiske mm. Så kan dere ta med jubilanten hjem til den av dere som har boblebad/stamp før dere steller dere og drar videre. Hør rundt omkring, det er ofte at det finnes gode talenter i nærheten, humørspredere kanskje? Revy-lag? Kanskje en del av din gjeng kunne laget noe morsomt?

Men du, om du planlegger ditt eget selskap så _kan_ det jo gå i vasken...vennene dine styrer sikkert med noe allerede :)

candyqueen_83
Skrevet

Syns det blir litt slik barnehage opplegg og "nå skal vi jammen ha det morro" greie.

Usj, nei takk.

Men det er jo bare slik JEG er...

Enig med deg :o)

trollemor;o)
Skrevet

Da er det jo kanskje like greit at du ikke kommer, da! ;-)

Jepp, jeg skal klippe tåneglene mine akkurat da og kan derfor ikke komme på festen;o)

trollemor;o)
Skrevet

Du trenger jo ikke være spydig ved å kalle det "barnehageopplegg" og usje deg da. Men jeg skjønner at vi er forskjellige, og det skrev jeg også i det første svaret mitt at det er en del hensyn å ta med tanke på hvilke gjester man inviterer og at ikke alle syns det er moro.

Andre liker bedre middagsselskaper og litt mer "ordnede" former. Og det er jo kjempekoselig det også. Selv uten kostyme :-)

Jammen jeg syns det ER barnslig, eller teit rett og slett. Jeg føler for å usje meg. Usja usja uuusjaaaaaaa!!!!!

Jeg liker utefester (på sommeren) med rebusløp, fotballkamper og fisking mm. Ellers liker jeg andre normale fester der man kan møte opp og bare være seg selv.

Annonse

trollemor;o)
Skrevet

Ser noen skriver om barnahage.... Jeg må bare si at på nyttårsfesten vi hadde i år så hadde vi stol leken. Det både høres og tenkes dumt ut, men du verden som vi lo! :) Det er først når man står midt oppi det at det er gøy. Verdt å prøve. Vi var mange som skreik og lo så tårene rant :)

Du sier at dere skal starte dagen tidlig. Hva med å filme det dere gjør, overraskelsen når dere står på døren mm. Veldig fint å vise slike klipp utpå kvelden. En utflukt koster ikke så mye og kan være kjempetrivelig. Ta med god mat, bestill sol og finn et koselig sted å være. Venner tar opp minner (koseprat) som er humoristiske mm. Så kan dere ta med jubilanten hjem til den av dere som har boblebad/stamp før dere steller dere og drar videre. Hør rundt omkring, det er ofte at det finnes gode talenter i nærheten, humørspredere kanskje? Revy-lag? Kanskje en del av din gjeng kunne laget noe morsomt?

Men du, om du planlegger ditt eget selskap så _kan_ det jo gå i vasken...vennene dine styrer sikkert med noe allerede :)

Det var jeg som skrev om barnehage... Stolleken og all annen morro er jeg med på, bare jeg slipper å kle meg ut!!!! DET er barnehage syns jeg. Milde himmel, jeg blir ille berørt av voksne mennesker som kler seg ut som pirater, ganstere og andre idioter. Sorry, det er bare meg..

Skrevet

Det var jeg som skrev om barnehage... Stolleken og all annen morro er jeg med på, bare jeg slipper å kle meg ut!!!! DET er barnehage syns jeg. Milde himmel, jeg blir ille berørt av voksne mennesker som kler seg ut som pirater, ganstere og andre idioter. Sorry, det er bare meg..

Hehe, jeg kan godt kle meg 80talls eller noe, men sjørøver? hm ;)

trollemor;o)
Skrevet

Usj, jeg skjønner liksom ikke poenget med utkledning 70, 80 eller 90 tallet.... Nei, jeg vil gå på fest som meg selv.

trollemor;o)
Skrevet

Usj, jeg skjønner liksom ikke poenget med utkledning 70, 80 eller 90 tallet.... Nei, jeg vil gå på fest som meg selv.

Gjest togli
Skrevet

Stolleken kan faktisk være veldig gøyal når de rette menneskene er med ;-)

Når vi fester på døvesenteret, er stolleken en del av tradisjonen. Vi ler oss skakke av diverse tabber under leken osv (spesielt artig når folk begynner å bli brisne ;-)). Det er forresten de samme to personene som står igjen sist hvert eneste år :)

Når vi har fest for barna, leker vi stolleken sammen med ungene . Gjett om det er populært da :)

Gjest midia
Skrevet

Stolleken kan faktisk være veldig gøyal når de rette menneskene er med ;-)

Når vi fester på døvesenteret, er stolleken en del av tradisjonen. Vi ler oss skakke av diverse tabber under leken osv (spesielt artig når folk begynner å bli brisne ;-)). Det er forresten de samme to personene som står igjen sist hvert eneste år :)

Når vi har fest for barna, leker vi stolleken sammen med ungene . Gjett om det er populært da :)

Nysgjerrig jeg, kjenner dere vibreringa av musikken eller bruker dere noe annet enn musikk under stolleken?

Gjest togli
Skrevet

Nysgjerrig jeg, kjenner dere vibreringa av musikken eller bruker dere noe annet enn musikk under stolleken?

Vi bruker lyset :)

Lyset er av når vi går rundt stolene og når lyset blir slått på, må alle sette seg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...