Gå til innhold

Jeg vil arrangere fest! Forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, jeg skal klippe tåneglene mine akkurat da og kan derfor ikke komme på festen;o)

Andre gode unnskyldninger er:

- du må vaske håret

- du må rydde i sokkeskuffen

;-)

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

15

• morsan

7

• Tyroll

6

• Debra-irl

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Usj, jeg skjønner liksom ikke poenget med utkledning 70, 80 eller 90 tallet.... Nei, jeg vil gå på fest som meg selv.

''Nei, jeg vil gå på fest som meg selv.''

Skikkelig flaks om du blir invitert på Bad Taste-party, da! *moah haha* (dvs den onde latteren til Dr Evil).....;-)

Gjest musikken gjør festen
Skrevet

Bare ha god musikk du, og la gjestene ta med drikke - så blir det god gang!

Skrevet

''Men jeg tror vertskapet vil gjøre sitt beste, og da bør ikke vi sitte å surmule. ''

Det er jeg helt enig med deg i.

Og det legge-eksemplet mitt hadde nok vært annerledes hvis organiseringen rundt hadde vært bedre. F eks at man hadde latt alle være til stede, bare latt karene bytte plass før hver dame skulle kjenne etter.

Og så synes jeg at visse typer aktiviteter bør forhåndsvarsles før man velger klær etc. Veldig kjipt å møte opp i kjole og høye heler hvis man blir sendt til skogs på natursti, for eksempel.

Og selv om jeg elsker kle-seg-ut-fester, synes jeg at man også bør tenke seg litt om på akkurat dette. En viktig grunn til at jeg liker det, er at man kan være litt upretensiøse og fjollete.

Men en gang følte jeg meg skikkelig malplassert!! Det var under studietiden da en venninne som var i jobb inviterte til "maritimt selskap". Jeg hadde vært på mange morsomme og avslappede studentfester som f eks beduinfest (alle kom iført laken og satt på gulvet og spiste - alle møblene var fjernet), men det var nokså feil av meg å troppe opp på maritim fest i gakkgakk-trøye, shorts og matroslue, kun omgitt av folk som i dyre blazere osv som så ut som om de var invitert med på en milliardærs yacht i Middelhavet.... Ikke fullt så festlig for meg...;-)

Jeg liker best at man kan kle seg ut uten å måtte gå til innkjøp av dyre kvalitetsklær, :-)

hahaha.

Om hundre år er allting glemt! ;-)

Skrevet

Parykkfest er visst veldig artig. Problemet er vel at det blir grisevarmt under stasen, og de forsvinner av etter hvert. Men da har jo alle samme nyyydelige styla sveisen under der, så det spiller vel ingen rolle ;)

trollemor;o)
Skrevet

''Nei, jeg vil gå på fest som meg selv.''

Skikkelig flaks om du blir invitert på Bad Taste-party, da! *moah haha* (dvs den onde latteren til Dr Evil).....;-)

Der ville jeg sklidd rett inn;o)

Annonse

Skrevet

Stolleken kan faktisk være veldig gøyal når de rette menneskene er med ;-)

Når vi fester på døvesenteret, er stolleken en del av tradisjonen. Vi ler oss skakke av diverse tabber under leken osv (spesielt artig når folk begynner å bli brisne ;-)). Det er forresten de samme to personene som står igjen sist hvert eneste år :)

Når vi har fest for barna, leker vi stolleken sammen med ungene . Gjett om det er populært da :)

''Vi ler oss skakke av diverse tabber under leken osv (spesielt artig når folk begynner å bli brisne ;-)). ''

Spesielt da ja :) Hadde ikke trodd at det var så morro. Vi fikk virkelig trimmet lattermusklene ;)

Gjest togli
Skrevet

''Vi ler oss skakke av diverse tabber under leken osv (spesielt artig når folk begynner å bli brisne ;-)). ''

Spesielt da ja :) Hadde ikke trodd at det var så morro. Vi fikk virkelig trimmet lattermusklene ;)

Sant det. Den leken er undervurdert ;-)

Skrevet

hahaha.

Om hundre år er allting glemt! ;-)

...og heldigvis også ofte _før_!! ;-)

Gjest midia
Skrevet

Vi bruker lyset :)

Lyset er av når vi går rundt stolene og når lyset blir slått på, må alle sette seg ;)

Å ja det var snedig, jeg tenkte ikke på det en gang:)

Gjest togli
Skrevet

Å ja det var snedig, jeg tenkte ikke på det en gang:)

Det er ikke så komplisert å være døv som folk flest vil ha det til *hehe*

Gjest midia
Skrevet

Det er ikke så komplisert å være døv som folk flest vil ha det til *hehe*

Nei når man er godt vant så.

Er du sånn at du får med deg samtaler mellom andre bare ved å se/lese på munnen deres?

Gjest togli
Skrevet

Nei når man er godt vant så.

Er du sånn at du får med deg samtaler mellom andre bare ved å se/lese på munnen deres?

Jeg kan godt føre vanlige samtaler med folk som prater talespråk og da støtter jeg meg kun til munnavlesning (eller dvs. _før_ gjorde jeg det.. nå hører jeg i tillegg). Jeg har opplevd å ha snakka med folk lenge før de har fått vite at jeg var døv ;)

Når jeg snakker med bare en person (direkte kommunikasjon), så merkes det nok ikke at jeg er døv. Når det kommer flere inn i samtalen, detter jeg ganske fort ut. Jeg må flytte blikket raskt for å få med meg hvem som snakker og kommer lett litt på etterskudd. Da mister jeg starten av setningene og sammenhengen kan bli litt brokete ;-)

Nå som jeg har CI går dette lettere enn før.

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest herrejemini
Skrevet

Jepp, jeg skal klippe tåneglene mine akkurat da og kan derfor ikke komme på festen;o)

Det er vel nærmest jubilantens ønske isåfall, hvis man blir bedt i et piratselskap eller 70-tallsparty for den del. Det er vel sjeldens snakk om hva gjesten selv ønsker!??

Derfor: Ønsker gjesten å feire 30 års dagen til en god venn slik vennen ønsker, eller ønsker man ikke å feire dagen fordi jubilanten vil skjeie ut med noe helt annet enn en vanlig fest...

trollemor;o)
Skrevet

Det er vel nærmest jubilantens ønske isåfall, hvis man blir bedt i et piratselskap eller 70-tallsparty for den del. Det er vel sjeldens snakk om hva gjesten selv ønsker!??

Derfor: Ønsker gjesten å feire 30 års dagen til en god venn slik vennen ønsker, eller ønsker man ikke å feire dagen fordi jubilanten vil skjeie ut med noe helt annet enn en vanlig fest...

Nå er jeg ikke helt med.... Lenge siden jeg skrev noe i den tråden der og greier ikke finne ut hva du har svart på.

mariaflyfly
Skrevet

Syns det blir litt slik barnehage opplegg og "nå skal vi jammen ha det morro" greie.

Usj, nei takk.

Men det er jo bare slik JEG er...

Jeg er helt enig med deg. :)

trollemor;o)
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. :)

I hva da? Jeg har mistet oversikten i denne gamle tråden og aner ikke hva dere nakker om lenger...

trollemor;o)
Skrevet

Nå ser jeg hva du har svart på. Jeg HATER slike kle seg ut oppøegg. Syns bare det er helt på trynet. Hvisjeg måtte kle meg ut for å komme, så ville jeg nok blitt hjemme. DET hadde faktisk blitt verst for jubilanten;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...