animy Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Jeg er ansatt i ettårig engasjement som går ut 2. oktober. Fikk nettopp beskjed om at engasjementet ikke blir utvidet (etter tidligere "løse lovnader" om at det kan bli fast ansettelse) da de har innført ansettelses-stans grunnet omorganisering. Det er jo greit nok, men så har det seg slik at jeg er gravid med termin 3. oktober. De har også ansatt en vikar som skal "erstatte" meg når jeg blir borte.....går ut ifra at jeg hadde fått forlenget engasjementet hvis det ikke var for at jeg er gravid... Kan vel ikke være helt etisk denne måten å gjøre det på, men det gidder jeg ikke å bråke noe med Det jeg lurer på er: Jeg har forstått det slik at jeg kan søke om svangerskaps-permisjon med full lønn fra 12.september til engasjements-slutt, men hva gjør jeg etter det? Er det da trygdekontoret som skal gi meg fødselspenger? Får jeg bare en engangs-sum eller får jeg tilsvarende permisjonslønn? Hvordan skal jeg gå frem for å evt. søke om dette; finnes det noen søknads-skjemaer jeg må sende? Siste spørsmål: Når må jeg evt. søke om fødselspenger? Håper noen kan svare meg på dette her....fikk nesten litt panikk her nå! På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30176-f%C3%B8dselspenger-og-avsluttende-engasjement-i-jobben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 21. juni 2001 Del Skrevet 21. juni 2001 Ingen grunn til panikk. :-) Du har rett til fødselspenger fordi du har jobbet 6 av de siste 10 mndr før du tar permisjon. Hvis du får full lønn fra arb.giver en tid, så får arbeidsgiver refundert fra TK det du har rett på i fødselspenger, men når arbg ikke lenger betaler lønn så får du det selv direkte til konto. Skriv opp kontonummeret ditt på søknaden, så går det greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30176-f%C3%B8dselspenger-og-avsluttende-engasjement-i-jobben/#findComment-120679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.