Gå til innhold

Overvekt og ufør?

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig

Hei

Jeg lurte på om man kunne få attføring eller uføretrygd hvis man er for overvektig til å jobbe. Jeg er så overvektig at mine arb. områder er begrenset. Greier ikke å stå bøyd eller sitte for lenge. Jeg sliter med ryggen og bena. Kan ikke en gang ta oppvasken uten at ryggen verker. Hadde en sommerjobb i fjor, men måtte slutte fordi jeg fikk for vondt. Enkelte dager hadde jeg så vondt i ryggen at jeg måtte gå på toalettet for å gråte. Finnes det noe jeg kan gjøre? Er i en vanskelig økonomisk situasjon her, men kan ikke ta meg jobb. Hva kan jeg gjøre? Legen min sa at jeg ble nødt til å gjøre noe med overvekten snart hvis ikke ville det gå ille. Skal nå begynne med xencal. Jeg veier nå 140 kilo. Jeg er bare 23 år, og har ei datter på 3.

Håper noen kan hjelpe med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30208-overvekt-og-uf%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom du nå skal begunne med Xenical, så vil du har rett på rehabiliteringspenger når du har vert arbeidsufør pga sykdom i ett år. Før den tid kommer det an på om du har inntekt som du mister pga arbeidsuførhet.

Legen din er den rette til å vurdere om overvekten er så stor at det er sykdom som medfører arbeidsuførhet.

For å få attføringspenger må det være aktuelt med omskolering eller arbeidstrening el.l, det er kanskje ikke aktuelt sånn med det samme, dette må du diskutere med legen din.

Jeg tviler sterkt på at du får uføretrygd hvis du verken har forsøkt behandling eller attføring tidligere, ikke når du bare er 23 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30208-overvekt-og-uf%C3%B8r/#findComment-120682
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...