vintermor Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Skal ha konfirmasjon i mai og skal servere koldtbord. Hva må du ha på et koldtbord? Hva slags desserter bør være med? Takknemlig for alle forslag. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Ta en titt på hjemmesidene til cateringfirmaer, der får du en mengde tips. Hilsen 0 Siter
vintermor Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Skrevet 24. mars 2008 Ta en titt på hjemmesidene til cateringfirmaer, der får du en mengde tips. Hilsen Det har jeg allerede gjort, men nå var jeg ute etter hva Dol-folket MÅ ha på koldtbordet. Tenkte at kanskje noen hadde noen forslag som ikke jeg har tenkt på eller jeg har funnet ved googling. 0 Siter
Gjest Koldtbord Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Eggerøre, røykalaks, egg, pastasalat, drue- og purresalat, smør, kyllingvinger, godt brød, smør, kjøttpålegg, hjemmelaget leverpostei, bacon osv. Jeg MÅ ikke ha alt dette, men dette er noe av det vi hadde på koldtbordet. 0 Siter
morsan Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Det er vel ingenting jeg _må_ ha, men dette er noe av det jeg setter pris på blant de mer tradisjonelle koldtbordrettene: - roastbeef med remulade, løk, sylteagurk - spekeskinke og eggerøre - gravlaks med sennepssaus Av dessertene synes jeg få ting er bedre enn hjemmelaget karamellpudding:-D 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Hjemmelagde karbonader _må_ du ha med , og brunet løk Laks og eggerøre gjør seg fint på bordet. Jeg kan ikke komme på noe spesielt jeg må ha som ikke er på et vanlig koldtbord. Desserter? Vi hadde kaker vi, da var det mange varianter å velge i. 0 Siter
Moment Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Jeg ville hatt: Spekemat(spekeskinke, fenalår, mørpølse), Skinkestek, Roastbeef, Røkt laks, Reker/krepsehaler, Kabaret, Bayonneskinke(evt varm) Varme retter som: Karbonade, Kylling, Kokt/ovnsbakt laks(kan være kald også) Tilbehør som: Potetsalat, Eggerøre, Waldorfsalat, Remulade, Grønn salat Desserter: Karamellpudding, Fruktsalat, Hermetisk frukt, Fromasj, Sjokoladepudding, Iskake, Krem og vaniljesaus som tilbehør 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Det har jeg allerede gjort, men nå var jeg ute etter hva Dol-folket MÅ ha på koldtbordet. Tenkte at kanskje noen hadde noen forslag som ikke jeg har tenkt på eller jeg har funnet ved googling. Skal du lage selv? Da gjør du det veldig enkelt! 1) stekte Karbonader med løk 2)ferdig stekt kylling som deles opp 3)Stor bolle med potetsalat eller pastasalat 4)Laks med Eggerøre 5) 1 Kasse med Reker Brød-smør pynt til fatene -majones tomater-grønnt Kaker og Kaffe etterpå Bare ett forslag:0) 0 Siter
vintermor Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Skrevet 24. mars 2008 Her var det masse tips som jeg kan føre opp på lista mi. Har selvfølgelig sett mange koldtbord, men når man skal lage selv er det jo greit med tips fra dere. 0 Siter
vintermor Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Skrevet 24. mars 2008 Skal du lage selv? Da gjør du det veldig enkelt! 1) stekte Karbonader med løk 2)ferdig stekt kylling som deles opp 3)Stor bolle med potetsalat eller pastasalat 4)Laks med Eggerøre 5) 1 Kasse med Reker Brød-smør pynt til fatene -majones tomater-grønnt Kaker og Kaffe etterpå Bare ett forslag:0) Takk! Skal lage alt selv:-) 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Det har jeg allerede gjort, men nå var jeg ute etter hva Dol-folket MÅ ha på koldtbordet. Tenkte at kanskje noen hadde noen forslag som ikke jeg har tenkt på eller jeg har funnet ved googling. skal det være litt finere så foreslår jeg i tillegg: Fiskekabaret med remulade Kald kokt ørret med pepperotkrem Roastbiff og remulade eventuellt kokt skinke eller annet kjøttpålegg desserter er ikke min greie:0) 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 skal det være litt finere så foreslår jeg i tillegg: Fiskekabaret med remulade Kald kokt ørret med pepperotkrem Roastbiff og remulade eventuellt kokt skinke eller annet kjøttpålegg desserter er ikke min greie:0) ''Fiskekabaret med remulade'' Jeg sier som Flyfly pleier å si: er det noen som spiser det i dag?! 0 Siter
Gjest trolline Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 ''Fiskekabaret med remulade'' Jeg sier som Flyfly pleier å si: er det noen som spiser det i dag?! he-he det skal jeg love deg! spessiellt de voksne eldre..men også en del unge gjester liker det kjempegodt.0) Snadder! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 ''Fiskekabaret med remulade'' Jeg sier som Flyfly pleier å si: er det noen som spiser det i dag?! Det er jo godt ) 0 Siter
vintermor Skrevet 24. mars 2008 Forfatter Skrevet 24. mars 2008 ''Fiskekabaret med remulade'' Jeg sier som Flyfly pleier å si: er det noen som spiser det i dag?! Foreslo kabaret til mannen i huset og han sa "HE!". Hva er det? Han visste jo hva det var når jeg forklarte han det, men han kunne ikke forstå at noen spiser noe sånt:-) Får se om det kommer på lista?! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 ''Fiskekabaret med remulade'' Jeg sier som Flyfly pleier å si: er det noen som spiser det i dag?! Takk, da slapp jeg å nevne det... (Svaret er selvfølgelig "Ingen under 75 år") 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Mye lettere med tre retters middag. Og mye billigere ) 0 Siter
morsan Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Takk! Skal lage alt selv:-) Å sette fram en kasse med reker er jo lettvint, men jeg ville nok skydd det i en slik setting hvor jeg typisk har på meg bunad. Orker ikke dille med slik 'kliss' da - vil helst ha slikt som kan spises pent med kniv og gaffel;-) 0 Siter
morsan Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 ''Fiskekabaret med remulade'' Jeg sier som Flyfly pleier å si: er det noen som spiser det i dag?! *knegg* 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Takk, da slapp jeg å nevne det... (Svaret er selvfølgelig "Ingen under 75 år") *Hehe* Jeg har aldri klart kabaret, hva er godt med salt gele liksom?! Usj. Og kald fisk, kalde erter og kalde gulrotbiter inni? *Grøss* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.