Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Hehe* Jeg har aldri klart kabaret, hva er godt med salt gele liksom?! Usj. Og kald fisk, kalde erter og kalde gulrotbiter inni? *Grøss*

Enig!

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lillemus

10

• adelie

7

• mariaflyfly

6

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

*Hehe* Jeg har aldri klart kabaret, hva er godt med salt gele liksom?! Usj. Og kald fisk, kalde erter og kalde gulrotbiter inni? *Grøss*

Jeg har heller aldri skjønt hva som er så stas med det, og tror fortsatt det er noe som kommer tilå dø ut med vår foreldregenerasjon.

Et usedvanlig heslig produkt,

synes

AneM1365380603
Skrevet

*Grøsser med*

Skrevet

Å sette fram en kasse med reker er jo lettvint, men jeg ville nok skydd det i en slik setting hvor jeg typisk har på meg bunad. Orker ikke dille med slik 'kliss' da - vil helst ha slikt som kan spises pent med kniv og gaffel;-)

Enig! Bortsett fra bunad-greiene, da. Skulle stått penklær! ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206389873' post='3832668]

Enig! Bortsett fra bunad-greiene, da. Skulle stått penklær! ;o)

Ja, annet finttøy og;-)

Skrevet

''Fiskekabaret med remulade''

Jeg sier som Flyfly pleier å si: er det noen som spiser det i dag?!

En årnntli aspic inneholder nydelige store reker, krepsehaler, kokt egg i skiver og div grønnsaker. Spises med loff, agurk, tomat og majones + salt. *nam*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206390047' post='3832673]

;p

Det er bare visse situasjoner hvor mat som skal spises med fingrene absolutt bør unngås - det ene er i selskaper med pentøy på - det andre er førstegangs middag hos svigermor...;-)

Skrevet

''Fiskekabaret med remulade''

Jeg sier som Flyfly pleier å si: er det noen som spiser det i dag?!

Fiskekabaret er nyyydelig!! I vår familie og omgangskrets er det absolutt ikke de eldste som spiser mest av det. Men derimot ungdommen og de middelaldrende. Men kabareen må være velfylt med skalldyr og gjerne litt kokt ørret i tillegg til egg og grønnsaker. Nam, nam. Vi bruker det ofte til lørdagskosmat med loff til også.

Skrevet

Det er bare visse situasjoner hvor mat som skal spises med fingrene absolutt bør unngås - det ene er i selskaper med pentøy på - det andre er førstegangs middag hos svigermor...;-)

:)

Skrevet

Stenfrie druer i kiwigele!

Kiwigele? Er det ikke kiwi og ananas som inneholder enzymer som gjør at gele ikke blir stiv?

Gjest Jajamen
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1206390027' post='3832672]

En årnntli aspic inneholder nydelige store reker, krepsehaler, kokt egg i skiver og div grønnsaker. Spises med loff, agurk, tomat og majones + salt. *nam*

Årnntli?

Skrevet

Å sette fram en kasse med reker er jo lettvint, men jeg ville nok skydd det i en slik setting hvor jeg typisk har på meg bunad. Orker ikke dille med slik 'kliss' da - vil helst ha slikt som kan spises pent med kniv og gaffel;-)

Nemlig, derfor bør det puttes inn i en nydelig kabaret.

Skrevet

Nemlig, derfor bør det puttes inn i en nydelig kabaret.

*he he* Den hopper jeg også over...;-)

Gjest togli
Skrevet

Karbonader med stekt løk og hjemmelaget waldorfsalat er iallefall noe av det jeg liker best på koldtbord!

Skrevet

Karbonader med stekt løk og hjemmelaget waldorfsalat er iallefall noe av det jeg liker best på koldtbord!

Waldorfsalat er godis! Jeg trodde ikke jeg likte det pga majonesen, men det er jo godt! Smaker ikke majones da. :o)

Gjest togli
Skrevet

Waldorfsalat er godis! Jeg trodde ikke jeg likte det pga majonesen, men det er jo godt! Smaker ikke majones da. :o)

Nei, waldorfsalat smaker ikke majones :) De grønne druene og nøttene i waldorfsalaten er best;)

Apropos majones.. Liker du ajoli? Den kan jo lages på nesten bare majones, hvitløk og sitronsaft, men smaker allikevel ikke majones. En av mine døtre hater majones, men ajoli går ned på høykant ;)

Skrevet

Nei, waldorfsalat smaker ikke majones :) De grønne druene og nøttene i waldorfsalaten er best;)

Apropos majones.. Liker du ajoli? Den kan jo lages på nesten bare majones, hvitløk og sitronsaft, men smaker allikevel ikke majones. En av mine døtre hater majones, men ajoli går ned på høykant ;)

Ajoli? Aldri smakt. :o) Men jeg smaker gjerne på nye ting da!

Gjest Kayia
Skrevet

Ajoli? Aldri smakt. :o) Men jeg smaker gjerne på nye ting da!

I såfall må du ta med deg typen på Ajo på Solsiden og spise saltbakte poteter m aioli - veldig godt sjø. Og pluss på med noen andre tapasretter også. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...