Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Ajoli? Aldri smakt. :o) Men jeg smaker gjerne på nye ting da!

Ajoli brukes ofte som et slags "smør" til foccacchiabrød el når man spiser tapas. Ajoli lages ikke alltid på majones tror jeg. Man kan vel ha hovedingrendiens smør, hvis jeg ikke husker feil?

Tapas bare MÅ du prøve dersom du ikke har gjort det før :)

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lillemus

10

• adelie

7

• mariaflyfly

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I såfall må du ta med deg typen på Ajo på Solsiden og spise saltbakte poteter m aioli - veldig godt sjø. Og pluss på med noen andre tapasretter også. :)

*Hehe* Han her strekker seg til hvitløkssnadderet på den lokale restauranten. Punktum. :o) Jeg prøver noe nytt stort sett hver gang vi er der, han spiser det samme. Hver eneste gang.

Gjest Kayia
Skrevet

*Hehe* Han her strekker seg til hvitløkssnadderet på den lokale restauranten. Punktum. :o) Jeg prøver noe nytt stort sett hver gang vi er der, han spiser det samme. Hver eneste gang.

Om han strekker seg seg til hvitløksdipp er han uten argumenter mht aioli, for ingrediensene begrenser seg til intenst vispet hvitløk og olje. Uansett må du bestille en skål neste gang dere er der altså! :)

mariaflyfly
Skrevet

Ajoli? Aldri smakt. :o) Men jeg smaker gjerne på nye ting da!

Veit du ikke hva aïoli er? *sjokkert*

Vi lager det ofte, vi. Nyyydelig. :)

Skrevet

For min del holder det med baguetter, røkelaks, eggerøre (MYE, det er så kjipt når det er tom!) og en god grønn salat. :D

Skrevet

Om han strekker seg seg til hvitløksdipp er han uten argumenter mht aioli, for ingrediensene begrenser seg til intenst vispet hvitløk og olje. Uansett må du bestille en skål neste gang dere er der altså! :)

Her er det ikke snakk om hvitløksdipp, men biffsnadder med hvitløk i sausen tror jeg. :o) Og jeg tror ikke jeg får ham med meg på Solsiden, vi er egentlig ikke noen byløver noen av oss. :o)

Skrevet

Veit du ikke hva aïoli er? *sjokkert*

Vi lager det ofte, vi. Nyyydelig. :)

*hehe* Du vet da at du og jeg lever på to ulike planter når det kommer til matvaner? ;o)

Gjest Kayia
Skrevet

Nå har jeg spist meg gjennom påsken og hadde egentlig tenkt å komme tilbake til vanlig gjenge igjen i dag, men alt dette matsnakket har ført til at jeg sitter her med et deilig rekesmørbrød nå! ;)

*Spiser fornøyd og bestemmer seg for å komme i gjenge i morgen istedefor*

Gjest Kayia
Skrevet

Her er det ikke snakk om hvitløksdipp, men biffsnadder med hvitløk i sausen tror jeg. :o) Og jeg tror ikke jeg får ham med meg på Solsiden, vi er egentlig ikke noen byløver noen av oss. :o)

Oi oi, her går du glipp av mye snadder! Bytt ut biff og bernais neste gang og ta heller en bytur. Lover at det er verd turen! :)

Skrevet

Kiwigele? Er det ikke kiwi og ananas som inneholder enzymer som gjør at gele ikke blir stiv?

Gelen heter det, men det er sikkert ikke kiwi i den, bare kunstig smaksstoff.

hare1365380455
Skrevet

Hjemmelagede karbonader, eggerøre, reker.

Skrevet

Omelett, salat, potetsalat, brød, gjerne noe som inneholder sopp, bønner, linser, tilberedte grønnsaker osv. (jeg er veggis).

Gjest pastali
Skrevet

Pastasalat. I vår konfirmasjon hadde vi med skalldyr.

Skrevet

Jeg synes det er godt med kyllinglår, gode karbonader, eggerøre, skikkelig godt og grovt brød, salater uten dressing.

Dessert kan være fruktsalat (hjemmelaget så klart) med råkrem, eller bare bær med vaniljesaus.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har alltid eggerøre, potetsalat, spekemat, skinke, grønnsalat, reker, majones, godt brød.

Det det jeg liker da, men har ofte i tillegg kalkunbryst (kaldt, skåret i skiver), roastbiff, remulade, karbonader av hjort, røykelaks, halve egg med reker og majones på, waldorfsalat, krabbeklør.

Skrevet

Jeg synes det er godt med kyllinglår, gode karbonader, eggerøre, skikkelig godt og grovt brød, salater uten dressing.

Dessert kan være fruktsalat (hjemmelaget så klart) med råkrem, eller bare bær med vaniljesaus.

''Dessert kan være fruktsalat (hjemmelaget så klart) med råkrem, eller bare bær med vaniljesaus.''

Har du prøvd vaniljekesam på fruktsalat? Kjempegodt:-D

Skrevet

Kiwigele? Er det ikke kiwi og ananas som inneholder enzymer som gjør at gele ikke blir stiv?

er det ikke at man ikke kan legge kiwi i noensom helst slags gele? tror det!

Skrevet

Mye lettere med tre retters middag. Og mye billigere :o)

Det var et godt poeng. Jeg har ofte brent meg på å prøve å lage noe "smått og enkelt", og så har arbeidet blitt helt uoverstigelig.

Men trådstarter skal jo ha konfirmasjon (tror jeg) og da blir det vansklig med varm mat når hun samtidig skal i kirken og komme hjem samtidig med gjestene? Eller har du løsning på det pg ... Jeg skulle så gjerne blitt flink til å diske opp middag til 8 mennesker uten å slite meg ut, tar meg altfor ofte vann over hodet for det er så gøy å lage spennende mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...