Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var et godt poeng. Jeg har ofte brent meg på å prøve å lage noe "smått og enkelt", og så har arbeidet blitt helt uoverstigelig.

Men trådstarter skal jo ha konfirmasjon (tror jeg) og da blir det vansklig med varm mat når hun samtidig skal i kirken og komme hjem samtidig med gjestene? Eller har du løsning på det pg ... Jeg skulle så gjerne blitt flink til å diske opp middag til 8 mennesker uten å slite meg ut, tar meg altfor ofte vann over hodet for det er så gøy å lage spennende mat.

Jeg har laget maten i dagen i forveien. Husk at det er 10 år siden jeg hadde konfirmasjon så vi spiste litt annerledes . Har servert rekecoctail, biff stroganoff og multekrem engang og melon/spekeskinke, biff stroganoff og is den andre gangen. Jeg har også laget i stand en konfirmasjon til venninna mi og laget melon/skinke, biff stroganoff men da var det ikke jeg som sto for desserten. Lurer på om det var hjemmelaget karamellpudding.

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lillemus

10

• adelie

7

• mariaflyfly

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig! Dessuten mye triveligere for gjestene at folk sitter mer eller mindre i ro i stedet for å fly opp og ned for å forsyne seg.

Jeg liker bedre å få servert middag i selskaper. Koldtbord er ok på hotell.

Men jeg husker at koldtbordet mitt kostet ca 5000 kr og middagen rundt 1000. Da hadde vi kjøpt kjøtt i Sverige en gang, i Danmark en gang og hos halalsjappa tredje gangen.

Nå synes jeg det er et mareritt med koldtbord fordi jeg hele tida må passe på at fatene er fulle og mase på gjestene etter hjelp for å fylle på. Men det er meg. Mye enklere å sette maten på bordet og så sende rundt.

Skrevet

Ok! Hvordan smaker det da?

Blir nå helt fristet her jeg sitter :)

Det er - så vidt jeg har fått med meg - tre varianter: vanlig, lett og vanilje. Vanlig (8% fett) er som en litt småsyrlig rømmelignende greie - kan ihvertfall fint erstatte lettrømme (20% fett) i f eks taco .

Lettvarianten ar ikke noe særlig synes jeg, men den har bare 1% fett eller lign.

Vanilje smaker vanilje, men ikke så mye som vaniljesaus, nesten litt isaktig kanskje. Vanskelig å sammenligne helt med noe annet. Du kan god spise den som den er også - jeg synes den er veldig god. Og har adskillig lavere fett- og sukkerinnhold enn andre desserter:-)

Skrevet

Det er - så vidt jeg har fått med meg - tre varianter: vanlig, lett og vanilje. Vanlig (8% fett) er som en litt småsyrlig rømmelignende greie - kan ihvertfall fint erstatte lettrømme (20% fett) i f eks taco .

Lettvarianten ar ikke noe særlig synes jeg, men den har bare 1% fett eller lign.

Vanilje smaker vanilje, men ikke så mye som vaniljesaus, nesten litt isaktig kanskje. Vanskelig å sammenligne helt med noe annet. Du kan god spise den som den er også - jeg synes den er veldig god. Og har adskillig lavere fett- og sukkerinnhold enn andre desserter:-)

Ah, dette blir jo bare mer og mer interessant.

Skal absolutt teste det ut :)

Skrevet

*Hehe* Han her strekker seg til hvitløkssnadderet på den lokale restauranten. Punktum. :o) Jeg prøver noe nytt stort sett hver gang vi er der, han spiser det samme. Hver eneste gang.

*LOL* Han høres _nesten_ like spennende ut i matveien, som meg, hehe! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...