Katt-ja Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. Det heter et strikk 0 Siter
pekkaline Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Et appelsinskall, kanskje haha, ja skall blir nok riktig 0 Siter
Babette Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. Jeg sier en strikk. Men jeg takker deg for at du også har hørt et appelsin, du har gjenopprettet mitt gode rykte. Sier du en eller et kompliment? Jeg sier et, men har hørt begge. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. Jeg sier også en strikk. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. Jeg sier et hårstrikk, hoppestrikk. Buksestrikk er jeg ikke helt sikker på.. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. Jeg sier definitivt en strikk, men har også hørt og lest et strikk. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Et appelsin?? Høres veldig snålt ut i mine ører. Det heter da én, vel? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en strikk. Men jeg takker deg for at du også har hørt et appelsin, du har gjenopprettet mitt gode rykte. Sier du en eller et kompliment? Jeg sier et, men har hørt begge. Vi er samkjørte :-) Et kompliment, ja... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en strikk. Men jeg takker deg for at du også har hørt et appelsin, du har gjenopprettet mitt gode rykte. Sier du en eller et kompliment? Jeg sier et, men har hørt begge. Et kompliment 0 Siter
KaVa Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Tror jeg i alle fall :-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en strikk. Men jeg takker deg for at du også har hørt et appelsin, du har gjenopprettet mitt gode rykte. Sier du en eller et kompliment? Jeg sier et, men har hørt begge. Et strikk og et kompliment... 0 Siter
Gjest Korell Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en strikk. Men jeg takker deg for at du også har hørt et appelsin, du har gjenopprettet mitt gode rykte. Sier du en eller et kompliment? Jeg sier et, men har hørt begge. Selv om man har hørt noe, betyr det jo ikke at så mange sier det. Jeg har hørt noen si en jente, men det betyr jo ikke at flere enn akkurat den tullingen sier det. 0 Siter
pekkaline Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. Et strikk, en strikkegenser 0 Siter
Katt-ja Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Det heter et strikk Bokmålsordboka sier en strikk.. Kanskje det er lokale varianter. Familien jeg kjenner som sier et er relatert til Telemark/Vestfold.. (http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=strikk&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j) 0 Siter
KaVa Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. Jeg sier et strikk (et hoppestrikk/gummistrikk etc) 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Jeg sier en appelsin. Men har hørt folk si et også. Men hva med strikk? (hoppe-, bukse-, hår-) Var borti en familie i påsken som hårdnakket påsto at det het et strikk? Jeg sier en. Jeg sier en strikk,men har hørt folk si et også. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Bokmålsordboka sier en strikk.. Kanskje det er lokale varianter. Familien jeg kjenner som sier et er relatert til Telemark/Vestfold.. (http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=strikk&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j) Sørlandet her òg ja I flertall bøyer jeg glatt til strikka, men det ville jeg aldri skrive... 0 Siter
filiokus81 Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Selv om man har hørt noe, betyr det jo ikke at så mange sier det. Jeg har hørt noen si en jente, men det betyr jo ikke at flere enn akkurat den tullingen sier det. *fornærmet på vegne av 235 000 bergensere* ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.