Gå til innhold

Sier du en eller et appelsin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men hun er litt sjarmerende og selvironisk. Og jeg glemmer aldri hennes "jeg er så moderne, jeg skriver med kulepenn".

Men du: Så du den nye serien "Armywives" på TV2 i går kveld? Der var det mye snacks for en uniformdigger som meg. Nam nam. Jeg savner fortsatt "Brothers and sisters", men vil gjerne være positiv til nye serier. Og denne virket ganske bra.

Ja, jeg er helt enig med deg når det gjelder Liv Ullmann - jeg har bare fått mer og mer sansen opp gjennom årene.

den nye serien fikk jeg ikke med meg. Jeg er også litt svak for uniformer - kanskje jeg skal prøve å hekte meg på? Reprise til helgen kanskje??

• Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Babette

16

• Bookworm

13

• hidi, the scorpion

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her må jeg si som i den gamle reklamen for Oil of Ulay: Ja, men ikke nødvendigvis.

Jeg har en følelse av at Liv Ullmann sier et appelsin. Hun snakker så gammelmodig.

Hun sier nok "Nu skal jeg spise et appelsin fra Brasilien" :-)

Skrevet

* Ler så jeg får maten i vrangstrupen*.

Ja, og hva med Dronningen? Et appelsin blir vel kankskje litt koldt ute på øen, men de som kommer fra Portugalien er utsøkte.

Skrevet

Ja, jeg er helt enig med deg når det gjelder Liv Ullmann - jeg har bare fått mer og mer sansen opp gjennom årene.

den nye serien fikk jeg ikke med meg. Jeg er også litt svak for uniformer - kanskje jeg skal prøve å hekte meg på? Reprise til helgen kanskje??

Du kan jo sjekke programmet på Tv2 Zebra, kanskje går den i reprise ganske kjapt.

Skrevet

Ja, og hva med Dronningen? Et appelsin blir vel kankskje litt koldt ute på øen, men de som kommer fra Portugalien er utsøkte.

Hehe, det er vel galt å le av det, men giiid så merkelig det høres ut:-)

Skrevet

*knegg*

Skrevet

Ja, dronningen er en klassiker på disse tingene. Skandinavien, Belgien osv.

Men hun kan ihvertfall klappe i takt, da, i motsetning til svigerdattra! ;-)

Skrevet

En vagina, f.eks ;-)

Og da heter det vaginaen, og ikke vaginaa:-)

Skrevet

Her må jeg si som i den gamle reklamen for Oil of Ulay: Ja, men ikke nødvendigvis.

Jeg har en følelse av at Liv Ullmann sier et appelsin. Hun snakker så gammelmodig.

Kjønnene på substantivene har ikke noe med gamle dager å gjøre.

At noen bruker andre kjønn har med dialekter å gjøre.

Skrevet

Kjønnene på substantivene har ikke noe med gamle dager å gjøre.

At noen bruker andre kjønn har med dialekter å gjøre.

Ikke i dette tilfellet. Eller muligens er "et appelsin" både dialekt og eldre form.

Skrevet

Her skriver vi fks.

Han syntes ho var eit hespetre, og bad ho dra dit peppern gror!

Her ville eg vel sagt: Han totte hu va et hesplatre og ba ne dra dit peparn gror!

Eg seier visst både ho/hu/o og ene alt etter som, kanskje etter kor trykket er i setninga!

hidi, the scorpion
Skrevet

Her ville eg vel sagt: Han totte hu va et hesplatre og ba ne dra dit peparn gror!

Eg seier visst både ho/hu/o og ene alt etter som, kanskje etter kor trykket er i setninga!

For en vidunderlig dialekt! Jeg hadde ledd så tårene trillet, om jeg hadde hørt deg si det ;)

Skrevet

Jaja, det er nå innholdet som teller. :-)

Du sa det på en flott måte du.

Skrevet

For en vidunderlig dialekt! Jeg hadde ledd så tårene trillet, om jeg hadde hørt deg si det ;)

Jeg er oppvokst avsides uten naboer, så jeg deler vel ikke dialekt med så mange. I tillegg har jeg vel forandret språket da jeg har bodd flere andre plasser senere.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er oppvokst avsides uten naboer, så jeg deler vel ikke dialekt med så mange. I tillegg har jeg vel forandret språket da jeg har bodd flere andre plasser senere.

Nydelig var det, lell ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...