Gå til innhold

Benskjørhet

Anbefalte innlegg

Gjest trolline
Skrevet

Hva går behandlingene ut på?

Kan man forebygge..trene?

Er det forskjellig Grad på sykdommen?

Når er man arbeidsudyktig?

Fortsetter under...

Gjest søk på google
Skrevet

Jeg vet ikke så mye, men har kollega som arbeider som vanlig.

Gjest benstruktur som en ungdom
Skrevet

Man merker vel ikke at man har benskjørhet før man brekker noe.

Mamma har hatt brudd i ryggen noen ganger og det gjør fryktelig vondt. Hun kan ta Ibux/Paracet inntil 3 ggr daglig til de verste smertene er over.

Legen anbefaler nok kalsium. Det er vel lurt også å ta magnesium og D-vitamin.

Mamma fikk resept på Fosamax, men hun får sånn fryktelig diare få minutter etterpå, så hun vil ikke ta en.

Jeg går utfra at du kan finne tips innen alternativ medisin også, men mamma vil bare ta det legen anbefaler, og han snakker sjelden om antioksidenter, vitaminer og mineraler...

Gjest trolline
Skrevet

Man merker vel ikke at man har benskjørhet før man brekker noe.

Mamma har hatt brudd i ryggen noen ganger og det gjør fryktelig vondt. Hun kan ta Ibux/Paracet inntil 3 ggr daglig til de verste smertene er over.

Legen anbefaler nok kalsium. Det er vel lurt også å ta magnesium og D-vitamin.

Mamma fikk resept på Fosamax, men hun får sånn fryktelig diare få minutter etterpå, så hun vil ikke ta en.

Jeg går utfra at du kan finne tips innen alternativ medisin også, men mamma vil bare ta det legen anbefaler, og han snakker sjelden om antioksidenter, vitaminer og mineraler...

tusen takk for svar:0) Min nabo var innom, med disse spørsmålene og jeg har ingen peiling på denne sykdommen.

Stakkars din mor! Og jeg som er pinglete..når jeg har litt tannverk:( Har notert det du skrev. :0)

Skrevet

tusen takk for svar:0) Min nabo var innom, med disse spørsmålene og jeg har ingen peiling på denne sykdommen.

Stakkars din mor! Og jeg som er pinglete..når jeg har litt tannverk:( Har notert det du skrev. :0)