Gå til innhold

Hundebæsj i andres søppeldunk

Anbefalte innlegg

Gjest hundeeieren
Skrevet

Jeg kaster ofte hundebæsj i andres søpppeldunk når vi går tur. Selvsagt godt knytt i svart pose. Jeg synes det er så ekkelt å gå med en slik bæsjepose. Hvordan gjør andre hundeeiere det? Reagerer folk på om man gjør dette? Tar jo ikke så store plassen.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg kastet også i andres dunker. Må da være bedre enn å la det ligge. Men noen klarer vel å reagere på dette og.

Gjest søppeldunk- og hundeeieren
Skrevet

Vi bor ved et populært turområde, og jeg er DRITTlei av at alle synes at vår dunk er felleseie i fhd til de stinkende, svarte posene. Særlig ille når det er varm sommer.

Jeg har hund selv, bruker ikke andres dunker, og syns det er en selvfølge at alle hundeeiere plukker opp avføringen fra hundene sine og kaster den enten i egen eller i offentlig dunk. Om noen syns det er for ekkelt å bære på, så får de heller vurdere om de virkelig bør ha hund. Det er rett og slett en uting å bruke andres dunker.

Mener jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Vi bor ved et populært turområde, og jeg er DRITTlei av at alle synes at vår dunk er felleseie i fhd til de stinkende, svarte posene. Særlig ille når det er varm sommer.

Jeg har hund selv, bruker ikke andres dunker, og syns det er en selvfølge at alle hundeeiere plukker opp avføringen fra hundene sine og kaster den enten i egen eller i offentlig dunk. Om noen syns det er for ekkelt å bære på, så får de heller vurdere om de virkelig bør ha hund. Det er rett og slett en uting å bruke andres dunker.

Mener jeg.

Så du bærer heller posen 2 km, enn å kaste den hos andre? At noen kaster posen hos deg mener du er en grunn til at man ikke skal ha hund? Herregud. Sært.

Gjest ViViola
Skrevet

Hm, det ville jeg nok synes var merkelig om noen gjorde hos oss, ja. Det har jeg aldri opplevd heller, selv om jeg har flere venner med hund.

Men - om du ikke synes det gjør noe å kaste det i andres dunker når det er godt knyttet, hvorfor kan du ikke da bære det i hånda, godt knyttet? Ser flere turgåere rundt her som bærer disse små, svarte posene, det ser ut til å gå helt fint det?

Gjest søppeldunk- og hundeeieren
Skrevet

Så du bærer heller posen 2 km, enn å kaste den hos andre? At noen kaster posen hos deg mener du er en grunn til at man ikke skal ha hund? Herregud. Sært.

Ja, jeg bærer heller posen. Og om du velger å lese resten av innlegget som du gjør, så gjerne for meg.

Poenget mitt er at man får jammen ta med seg ulempene med å ha hund på kjøpet, og ikke belaste andre med det. Jeg tror m angehadde reagert om mødre på trilletur hadde kastet bæsjebleier i andres dunker, men hundedritt skal liksom være helt ok? Jeg betaler for renovasjonen min, legger hundedritten i en lukket pose, og vil ikke ha en drittluktende dunk fordi andre vil slippe noen km med "ekkelhet".

Skrevet

Jeg reagerer ikke på det hvertfall. Søppel er søppel. Våre søppeldunker står ved populær gjennomfartsvei, og tipper det er mange som bruker dem, men det er ikke noe jeg følger med på akkurat...

Da jeg selv hadde hund kastet jeg alltid posene i nærmeste søppelbøtte. Ingen dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Jeg synes det er helt i orden. Jeg skal da ikke oppi søppelkassen uansett, og vil ikke merke noe til det.

Skrevet

Ja, jeg bærer heller posen. Og om du velger å lese resten av innlegget som du gjør, så gjerne for meg.

Poenget mitt er at man får jammen ta med seg ulempene med å ha hund på kjøpet, og ikke belaste andre med det. Jeg tror m angehadde reagert om mødre på trilletur hadde kastet bæsjebleier i andres dunker, men hundedritt skal liksom være helt ok? Jeg betaler for renovasjonen min, legger hundedritten i en lukket pose, og vil ikke ha en drittluktende dunk fordi andre vil slippe noen km med "ekkelhet".

''Jeg tror mange hadde reagert om mødre på trilletur hadde kastet bæsjebleier i andres dunker''

Jeg tror at de som reagerer negativt på andres bleier i sin søppeldunk er de samme som får hetta av hundeposer der.

Skrevet

Dersom jeg hadde hatt hund selv, ville jeg nok ha passet på at ingen så meg ihevrtfall - tror nok det ville føltes litt invaderende.

Men om det legges en hundebæsj i ny og ne i vår dunk, gjør det meg ingenting. Legger sikkert ikke merke til det engang.

Jeg er sjeleglad for hver bæsj som plukkes opp, og vil mye heller ha den i en sammenknytt pose i søppeldunken min enn slengendes ute et sted. I nabolaget er det en del mini-friområder som er alt for små til å kalles "skog", og enkelte hundeeiere ser ut til å mene at det er greit å gå fra hundebæsjen der, uten å tenke på at områdenes lille størrelse og nærhet til boligområdene gjør at det er masse unger som leker der:-(

Jeg har også sett at noen kaster bæsjeposene i slike grønne søppeldunker som henger rundt omkring, med den følge at fugler klarer å plukke ut posene slik at de ligger slengt på bakken rundt dunken:-(

bedre med dunk _med_ lokk:-D

candyqueen_83
Skrevet

''Jeg tror mange hadde reagert om mødre på trilletur hadde kastet bæsjebleier i andres dunker''

Jeg tror at de som reagerer negativt på andres bleier i sin søppeldunk er de samme som får hetta av hundeposer der.

Enig. Så lenge den er pakket inn så går det helt greit. Men man trenger selvfølgelig ikke kaste i den samme søppelkassa hver gang da.

Gjest katteeier
Skrevet

Jeg kastet også i andres dunker. Må da være bedre enn å la det ligge. Men noen klarer vel å reagere på dette og.

Jeg er enig med søppeldunk- og hundeeier. Hvis en privat søppeldunk står strategisk til i forhold til der mange lufter hundene sine, er det sikkert mange som ser sitt snitt til å putte bæsjeposen oppi der. Jeg hadde blitt rimelig sur hvis min private søppeldunk hadde blitt full av hundedritt fra x antall hundeluftere som ikke gadd å bære med seg bæsjen hjem. Tenk deg den lukta om sommeren!

Jeg hiver aldri søppel i andre folks søppeldunker uten tillatelse, har folkeskikk nok til å vente til jeg kommer hjem eller til en offentlig søppeldunk.

Hadde jeg vært søppeldunk- og hundeeier, hadde jeg jaggu meg satt hengelås på søppeldunken.

Skrevet

Nå bor ikke jeg slik til at folk kaster ting hos meg, men har bodd slik før. Jeg vil jo si at det å plukke opp bæsjen er bedre enn å la den ligge og skulle det resultere i at jeg fikk en pose (avogtil) i dunken min, så er det ok. Men dersom jeg bodde der "alle" går med hundene sine, og at alle kastet dritten i min dunk, da hadde jeg ikke likt det.

Det som kan være kvalmt, selv om posen er godt knyttet, er at posen kan sprekke når dunken skal stues til de grader for å få plass til siste posen før dunken tømmes.......

Jeg har hatt hund, og jeg kastet aldri posen i andres dunker når jeg tenker meg om.

Skrevet

Enig. Så lenge den er pakket inn så går det helt greit. Men man trenger selvfølgelig ikke kaste i den samme søppelkassa hver gang da.

Enig.

Skrevet

Jeg er enig med søppeldunk- og hundeeier. Hvis en privat søppeldunk står strategisk til i forhold til der mange lufter hundene sine, er det sikkert mange som ser sitt snitt til å putte bæsjeposen oppi der. Jeg hadde blitt rimelig sur hvis min private søppeldunk hadde blitt full av hundedritt fra x antall hundeluftere som ikke gadd å bære med seg bæsjen hjem. Tenk deg den lukta om sommeren!

Jeg hiver aldri søppel i andre folks søppeldunker uten tillatelse, har folkeskikk nok til å vente til jeg kommer hjem eller til en offentlig søppeldunk.

Hadde jeg vært søppeldunk- og hundeeier, hadde jeg jaggu meg satt hengelås på søppeldunken.

Jeg er enig i at det er stor forskjell på "en bæsjepose en gang i blant" og "mange bæsjeposer fra alle mulige turgåere".

Skrevet

Jeg kaster søppel i andres søppelkasser hvis jeg trenger det. Når jeg går forbi en, ikke hvis min er full..

:o)

Gjest katteeier
Skrevet

Jeg kaster søppel i andres søppelkasser hvis jeg trenger det. Når jeg går forbi en, ikke hvis min er full..

:o)

Sånt er utrolig frekt, spør du meg. Så irriterende å finne dunken full når man kommer og skal hive søpla.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg synes ikke noe om å få en hundebajspose i søppelkassa mi, men setter større pris på at den er der enn at den ligger i oppkjørselen min.

Skrevet

Sånt er utrolig frekt, spør du meg. Så irriterende å finne dunken full når man kommer og skal hive søpla.

Vi snakker om et sjokoladepapir o.l. Ikke en hel ukes oppsamling.

Skrevet

Bedre at det havner i min søpledunk enn at det havner på klærne og skoene til mine unger og dras utover i min gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...