Gå til innhold

Husker vi å stille klokka...?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du har jo så mye annet å tenke på om dagen! Ikke bry deg om klokken du, Vi skal minne deg på det ;)

Akkurat nå har jeg ikke så mye og tenke på, for jeg glemmer jo alt ;o)

Bra dolerne passer på, slik at klokkene blir stilt. Har ingen planer søndag, så det er ingen krise, guttungen er på vift igjen så det blir rolig hjemme.

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

36

• Bookworm

15

• morsan

7

• Loralei

7

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Har smerter i hele kroppen ja, spesielt i store muskelgrupper, men også i ledd... Har i tillegg migrene og spenningshodepine, så ja, mye vondt i hodet som selvfølgelig forverres ved dårlig søvn. Skikkelig ond sirkel. I tillegg følger utmattelse, konsentrasjonsproblemer, dårlig hukommelse, humørsvininger - lista over symptomer ved fibro er lang som et vondt år, og jeg krysser dessverre av på de fleste av dem.

Det høres bare helt forferdelig ut!

Hvordan utredning går du gjennom?

Skrevet

Så godt at du er en en av de heldige ;)

Bare husk å stille klokkene når du kommer hjem ellers kan det føre til full forvirring senere....!

Jepp... skal på jobb på ettermiddagen også, så da er det best å komme på tiden.

Men i fjor høst var jeg også heldig. Da jeg fikk sove en time lengre, og de stakkarne jeg skulle avløse, måtte jobbe en time ekstra... :-)

Skrevet

Det høres bare helt forferdelig ut!

Hvordan utredning går du gjennom?

Er ferdig med utredning og diagnosen er stilt, det eneste som gjenstår er utredning for å se om utmattelsen skyldes at jeg er hardt angrepet av fibro'n eller om jeg kan ha ME i tillegg.

Utredningen er veldig omfattende, og det tok 7 år før diagnosen var stilt. Alt av røntgen, CT, MR, kreftutredninger, revmatologiutredninger, nevrologutredninger, psykologutredninger - tja, hva er det jeg ikke har vært igjennom tro? :-)

Så har jeg veldig klare symptomer på FM, typiske symptomer og triggerpunkter... Revmatologen sa hun sjelden hadde sett et så klart tilfelle, og var sjokkert over at jeg hadde brukt så langt tid på å få en diagnose...

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206651952' post='3836015]

Akkurat nå har jeg ikke så mye og tenke på, for jeg glemmer jo alt ;o)

Bra dolerne passer på, slik at klokkene blir stilt. Har ingen planer søndag, så det er ingen krise, guttungen er på vift igjen så det blir rolig hjemme.

Godt. Benytt sjansen til å hvile deg. Jeg vet du ikke har det så lett for tiden, men vi er her uansett hvordan humøret ditt skifter. Det er bare å blåse det ut!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jepp... skal på jobb på ettermiddagen også, så da er det best å komme på tiden.

Men i fjor høst var jeg også heldig. Da jeg fikk sove en time lengre, og de stakkarne jeg skulle avløse, måtte jobbe en time ekstra... :-)

Noen er bare født med litt flaks, vet du ;)

Skrevet

Noen er bare født med litt flaks, vet du ;)

I tillegg har jeg bare elektroniske klokker som stiller seg selv også....

Tror jeg må være født med gullskje i munnen, ikke bare sølvskje... ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Er ferdig med utredning og diagnosen er stilt, det eneste som gjenstår er utredning for å se om utmattelsen skyldes at jeg er hardt angrepet av fibro'n eller om jeg kan ha ME i tillegg.

Utredningen er veldig omfattende, og det tok 7 år før diagnosen var stilt. Alt av røntgen, CT, MR, kreftutredninger, revmatologiutredninger, nevrologutredninger, psykologutredninger - tja, hva er det jeg ikke har vært igjennom tro? :-)

Så har jeg veldig klare symptomer på FM, typiske symptomer og triggerpunkter... Revmatologen sa hun sjelden hadde sett et så klart tilfelle, og var sjokkert over at jeg hadde brukt så langt tid på å få en diagnose...

''Utredningen er veldig omfattende, og det tok 7 år før diagnosen var stilt. Alt av røntgen, CT, MR, kreftutredninger, revmatologiutredninger, nevrologutredninger, psykologutredninger - tja, hva er det jeg ikke har vært igjennom tro? :-)''

Jeg fikk dignosen tidlig, men nektet for at det ikke var noe å gjøre, så jeg har vært gjennom det samme som du! Var også på psykosomatisk avdeling på Rikshospitalet flere ganger, og da falt dommen...

I løpet av de fjorten årene med smerter, og enslig forsørger for tre, har jeg gått på gymnas, høyskole og jobbet for trygdekontoret, med legeerklæring på at ting må skje i mitt tempo etc.

Så jeg vet hva du gjennomgår....Det er en forferdelig slitsom prosess. Får du noen form for behandling?

hidi, the scorpion
Skrevet

I tillegg har jeg bare elektroniske klokker som stiller seg selv også....

Tror jeg må være født med gullskje i munnen, ikke bare sølvskje... ;o)

Bare nyt å være født med gullskje, det unner jeg deg glatt ;)

Skrevet

''Utredningen er veldig omfattende, og det tok 7 år før diagnosen var stilt. Alt av røntgen, CT, MR, kreftutredninger, revmatologiutredninger, nevrologutredninger, psykologutredninger - tja, hva er det jeg ikke har vært igjennom tro? :-)''

Jeg fikk dignosen tidlig, men nektet for at det ikke var noe å gjøre, så jeg har vært gjennom det samme som du! Var også på psykosomatisk avdeling på Rikshospitalet flere ganger, og da falt dommen...

I løpet av de fjorten årene med smerter, og enslig forsørger for tre, har jeg gått på gymnas, høyskole og jobbet for trygdekontoret, med legeerklæring på at ting må skje i mitt tempo etc.

Så jeg vet hva du gjennomgår....Det er en forferdelig slitsom prosess. Får du noen form for behandling?

Per i dag finnes det ingen god behandling for fibro, men forskjellige ting hjelper forskjellige personer. Jeg prøver mye, mest medisiner fram til nå. Bruker per i dag morfin, for å prøve å bedre nattesøvnen.

Ellers det er symptombehandling og trening/aktivitet som er poenget, jo roligere jeg er, jo mere smerter har jeg... Og det kombinerer dårlig med utmattelsen...

hidi, the scorpion
Skrevet

Per i dag finnes det ingen god behandling for fibro, men forskjellige ting hjelper forskjellige personer. Jeg prøver mye, mest medisiner fram til nå. Bruker per i dag morfin, for å prøve å bedre nattesøvnen.

Ellers det er symptombehandling og trening/aktivitet som er poenget, jo roligere jeg er, jo mere smerter har jeg... Og det kombinerer dårlig med utmattelsen...

Hvile kan være smertefullt, men man trenger det så sårt! Hjelper morfinen deg til å sove da? Har aldri prøvd det selv.

Jeg tar helst ikke noe å sove på, men så kan jeg sove når som helst på døgnet. Likevel er det utrolig sjeldent at jeg sover på dagen, det føles på en måte "galt"....

Er du hjemme hele dagen foreløpig eller...?

Skrevet

Hvile kan være smertefullt, men man trenger det så sårt! Hjelper morfinen deg til å sove da? Har aldri prøvd det selv.

Jeg tar helst ikke noe å sove på, men så kan jeg sove når som helst på døgnet. Likevel er det utrolig sjeldent at jeg sover på dagen, det føles på en måte "galt"....

Er du hjemme hele dagen foreløpig eller...?

Jeg føler ikke at jeg tar noe å sove på jeg heller, morfin er jo rent smertestillende:-) Men hjelper ikke så mye da, synes jeg...

Er på arbeidsutprøving, og jobber derfor et par-tre timer et par dager i uke, alt ettersom formen... Men dagene kan fort bli lange, men jeg finner meg nye hobbyer og interesser som passer formen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg føler ikke at jeg tar noe å sove på jeg heller, morfin er jo rent smertestillende:-) Men hjelper ikke så mye da, synes jeg...

Er på arbeidsutprøving, og jobber derfor et par-tre timer et par dager i uke, alt ettersom formen... Men dagene kan fort bli lange, men jeg finner meg nye hobbyer og interesser som passer formen.

Jeg har også vært på arbeidstrening, og fant det utrolig meningsløst... Jeg måtte jo avbryte studiene på Høyskolen! Jeg ville jo mye heller studert, om jeg kunne klart det, men når jeg ikke engang klarte det! Men måtte gjennom det pga sinnsyke regler og lover....

Håper inderlig at de ikke sliter deg helt ut. Synd, det skal ta så lang tid, før de forstår hva slike smerter kan medføre, i en allerede tung hverdag.....

Mista nikket
Skrevet

Jeg må huske det. Skal på tidligvakt på søndag

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg må huske det. Skal på tidligvakt på søndag

Skal forsøke å minne deg på det;)

Mista nikket
Skrevet

Skal forsøke å minne deg på det;)

Takk:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg håper inderlig at du ikke tok mitt svar negativt. Jeg så i ettertid at det kunne høres ut som jeg anklaget deg for noe, men det var ikke meningen!

Smertestillende, er så absolutt bra å ha for hånden, når smertene herjer som verst.

Klem fra

Skrevet

Godt. Benytt sjansen til å hvile deg. Jeg vet du ikke har det så lett for tiden, men vi er her uansett hvordan humøret ditt skifter. Det er bare å blåse det ut!

Takk *klem*

Jeg hviler jeg, men blir litt rastløs. Har sett så mye på tv3 sine dårlige såpeoperaer at jeg skjemmes ;o)

Nå går vi mot vår, og det gleder jeg meg til. I dag skulle jeg egentlig ha ligget på ei strand i Egypt, men vi kom oss jo ikke avgårde siden ting er som de er. Har booket ny tur i november, så vi kommer på den stranda til slutt :o)

Reagerer du på været? Sånn smertemessigt? Her snør det i dag, og jeg er blitt så var for værskiftninger, først nå skjønner jeg hva bestemora mi har snakket om i alle år ;o)

Skrevet

Hei, blander meg litt jeg om det er OK?

Blir du kvalm av morfinen? Jeg spyr som en gris jeg, og har ikke funnet noen god måte og ikke bli så kvalm på. Nå er det jo ikke så ofte jeg må ta, men har blitt litt i det siste, og det kommer nå en periode med mer. Og, æh, jeg er ikke flink til å kaste opp *flau* Jeg blir helt satt ut *enda mer flau*

Jeg følger litt med deg jeg, for FM er en av de diagnosene som er svært vanlig hos dem som har samme diagnose som meg, men jeg blir ikke utredet enda for jeg er ikke gammel nok, og har ikke sterke nok plager, enda.

Skrevet

Jeg håper inderlig at du ikke tok mitt svar negativt. Jeg så i ettertid at det kunne høres ut som jeg anklaget deg for noe, men det var ikke meningen!

Smertestillende, er så absolutt bra å ha for hånden, når smertene herjer som verst.

Klem fra

Nei nei, ta det med ro, jeg tok ikke noe negativt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...