Gå til innhold

Dersom hormonene har skylda...

Anbefalte innlegg

Gjest har migrene
Skrevet

Ja, dersom de er årsaken til migrenen - er det noe som kan gjøres for at det skal bli bedre da? Kan legen finne noe ut?

Skrevet

Jeg vet ikke om det kan påvises ved prøver? Legen min tok ihvertfall ingen prøver av meg, men han sa det var sannsynlig at hormonene påvirker migrenen.

Jeg ble mye bedre da jeg kuttet ut all hormonbasert prevensjon (gikk over til kobberspiral) og i tillegg startet med forebyggende medisin. (Zelo-Sok).

Gjest har migrene
Skrevet

Jeg vet ikke om det kan påvises ved prøver? Legen min tok ihvertfall ingen prøver av meg, men han sa det var sannsynlig at hormonene påvirker migrenen.

Jeg ble mye bedre da jeg kuttet ut all hormonbasert prevensjon (gikk over til kobberspiral) og i tillegg startet med forebyggende medisin. (Zelo-Sok).

Jeg bruker ikke prevensjon.

Jeg ville helst unngått forebyggende medisin og heller funnet årsak og gjort noe med det. Er det umulig? *sukk*

Vet noen andre om det kan tas tester og/eller gjøres noe med det om det er hormonbasert?

Gjest J.R.-07
Skrevet

Jeg bruker ikke prevensjon.

Jeg ville helst unngått forebyggende medisin og heller funnet årsak og gjort noe med det. Er det umulig? *sukk*

Vet noen andre om det kan tas tester og/eller gjøres noe med det om det er hormonbasert?

Har desverre ingen gode råd,sliter med det samme selv. Er så lei av leger som bare dytter på meg smertestillende og ikke prøver og gjøre noe annet. Har lurt litt på om jeg skal prøve akupunktur. Har du prøvd det?

Er ganske utslitt av å ha vondt i hode 14 dager hver mnd.Først i mens uka ,så rundt eggløsning.

Ønsker deg lykke til:)

Gjest har migrene
Skrevet

Har desverre ingen gode råd,sliter med det samme selv. Er så lei av leger som bare dytter på meg smertestillende og ikke prøver og gjøre noe annet. Har lurt litt på om jeg skal prøve akupunktur. Har du prøvd det?

Er ganske utslitt av å ha vondt i hode 14 dager hver mnd.Først i mens uka ,så rundt eggløsning.

Ønsker deg lykke til:)

Håper du også blir bedre.

Jeg har prøvd øreakupunktur, og jeg tror det var litt positivt. (Men det er vanskelig å si, for jeg må følge med i uker for å vite.) En kollega tar akupunktur jevnlig på grunn av hodepine (ikke migrene).

Jeg går fast til naprapat (det er også på grunn av bekken/nakke).

Gjest aksal
Skrevet

Kjenner ei som hadde stor nytte av akupunktur. Ble kvitt migrenen for noen måneder. Når det startet på igjen tok hun ny behandling.

Gjest J.R.-07
Skrevet

Håper du også blir bedre.

Jeg har prøvd øreakupunktur, og jeg tror det var litt positivt. (Men det er vanskelig å si, for jeg må følge med i uker for å vite.) En kollega tar akupunktur jevnlig på grunn av hodepine (ikke migrene).

Jeg går fast til naprapat (det er også på grunn av bekken/nakke).

Kanskje verdt å prøve akupunktur ...Ellers sliter jeg også med nakke og bekken,så vi er visst enda mer i samme "bås":)

Gjest har migrene
Skrevet

Kanskje verdt å prøve akupunktur ...Ellers sliter jeg også med nakke og bekken,så vi er visst enda mer i samme "bås":)

Det er verdt å prøve noe for å kanskje bli bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...