Gjest har migrene Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Ja, dersom de er årsaken til migrenen - er det noe som kan gjøres for at det skal bli bedre da? Kan legen finne noe ut? 0 Siter
Kalevala Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Jeg vet ikke om det kan påvises ved prøver? Legen min tok ihvertfall ingen prøver av meg, men han sa det var sannsynlig at hormonene påvirker migrenen. Jeg ble mye bedre da jeg kuttet ut all hormonbasert prevensjon (gikk over til kobberspiral) og i tillegg startet med forebyggende medisin. (Zelo-Sok). 0 Siter
Gjest har migrene Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Jeg vet ikke om det kan påvises ved prøver? Legen min tok ihvertfall ingen prøver av meg, men han sa det var sannsynlig at hormonene påvirker migrenen. Jeg ble mye bedre da jeg kuttet ut all hormonbasert prevensjon (gikk over til kobberspiral) og i tillegg startet med forebyggende medisin. (Zelo-Sok). Jeg bruker ikke prevensjon. Jeg ville helst unngått forebyggende medisin og heller funnet årsak og gjort noe med det. Er det umulig? *sukk* Vet noen andre om det kan tas tester og/eller gjøres noe med det om det er hormonbasert? 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Jeg bruker ikke prevensjon. Jeg ville helst unngått forebyggende medisin og heller funnet årsak og gjort noe med det. Er det umulig? *sukk* Vet noen andre om det kan tas tester og/eller gjøres noe med det om det er hormonbasert? Har desverre ingen gode råd,sliter med det samme selv. Er så lei av leger som bare dytter på meg smertestillende og ikke prøver og gjøre noe annet. Har lurt litt på om jeg skal prøve akupunktur. Har du prøvd det? Er ganske utslitt av å ha vondt i hode 14 dager hver mnd.Først i mens uka ,så rundt eggløsning. Ønsker deg lykke til:) 0 Siter
Gjest har migrene Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Har desverre ingen gode råd,sliter med det samme selv. Er så lei av leger som bare dytter på meg smertestillende og ikke prøver og gjøre noe annet. Har lurt litt på om jeg skal prøve akupunktur. Har du prøvd det? Er ganske utslitt av å ha vondt i hode 14 dager hver mnd.Først i mens uka ,så rundt eggløsning. Ønsker deg lykke til:) Håper du også blir bedre. Jeg har prøvd øreakupunktur, og jeg tror det var litt positivt. (Men det er vanskelig å si, for jeg må følge med i uker for å vite.) En kollega tar akupunktur jevnlig på grunn av hodepine (ikke migrene). Jeg går fast til naprapat (det er også på grunn av bekken/nakke). 0 Siter
Gjest aksal Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Kjenner ei som hadde stor nytte av akupunktur. Ble kvitt migrenen for noen måneder. Når det startet på igjen tok hun ny behandling. 0 Siter
Gjest J.R.-07 Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Håper du også blir bedre. Jeg har prøvd øreakupunktur, og jeg tror det var litt positivt. (Men det er vanskelig å si, for jeg må følge med i uker for å vite.) En kollega tar akupunktur jevnlig på grunn av hodepine (ikke migrene). Jeg går fast til naprapat (det er også på grunn av bekken/nakke). Kanskje verdt å prøve akupunktur ...Ellers sliter jeg også med nakke og bekken,så vi er visst enda mer i samme "bås":) 0 Siter
Gjest har migrene Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Kanskje verdt å prøve akupunktur ...Ellers sliter jeg også med nakke og bekken,så vi er visst enda mer i samme "bås":) Det er verdt å prøve noe for å kanskje bli bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.