Gå til innhold

Trenger sårt noen tips fra kloke Dolère!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yepp! Forslaget var godt ingen tvil om det! Geir er en klok fattet mann med erfaring fra feltet har jeg skjønt.Men jeg er også mann og vil se saken fra partenes side (50 -50) og siden jeg også har erfart dette og aksepterte at man faktisk må velge å svelge svære kameler så har jeg den erfaringen i dag at jeg er glad på min datters vegne at jeg ville ha fred og lot mammaen få det lille extra som bostedsadresse for min datter.Slike ting er jo bare proforma.

Siden jeg også er en følsom mann så orket jeg ikke krige lenger! Jeg ville ikke min datter så vondt at jeg på ren skjær egosime skulle forringe vår livskvalitet for å ri kjepphester for min egen egosismes del.

Nå var jo jeg 99% sikker på at min ex ikke ville flytte med min datter fordi dette ville medføre enda mere sorg og fortvilelse for alle.Nå er det et ordtak som sier at man lager ikke lykke av andres ulykke og det tror jeg på faktisk.

I denne saken skal bostedsadresse for ungene deles pga ren skjær egoisme og sikring slik at mor ikke kan eller skal flytte! Noe hun vitterlig ikke vil heller.Hun er lykkelig der hun er som alenemor.Og hun har vært veldig snill i hele saksgangen tvers igjennom med sin samboer.Dette er bare "beinhuking" av ex samboer pga ren djevelskap siden han sitter igjen aleine.

Og søsken mener jeg ikke skal ha delt adresse fordi det blir rett og slett for "klønete" for alle parter! Dette er noe fixfakseri av oss foreldre som roter til noe for å føle "forelderrollen"ivaretatt! Det beste er at omsorgsdelingen blir fulgt med harmoni og en "delt" familie kan funke på en best mulig måte i ettertid med glade barn og foreldre som resultat.

Jeg skjønner at du vil hjelpe henne, men det er ikke slik alltid at man hjelper best ved å gi støtte på at den andre parten er vanskelig. Det er ikke sikkert han er så vanskelig som du tror, men han er naturlig nok like opptatt av ungene sine som henne.

Det er naturlig at du blir farget av hennes syn når det kun er hennes versjon du hører, men om du vil hjelpe henne synes jeg du kan nevne forslaget til Geir. Det vil skape trygghet for begge parter.

Hun mener det helt sikkert nå at hun ikke vil flytte noen gang, men ikke en gang hun selv kan vite hva hun mener i fremtiden.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kåre Kruttlapp

12

• hidi, the scorpion

6

• Lillemus

3

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Intuitivt synes jeg ikke det høres lurt ut med en formell liksom-avtale og en uformell praktiserende avtale. Men har egentlig ikke peiling, det er kanskje sånn folk gjør for å hente inn kroner fra felleskassa?

Skrevet

Jeg skjønner at du vil hjelpe henne, men det er ikke slik alltid at man hjelper best ved å gi støtte på at den andre parten er vanskelig. Det er ikke sikkert han er så vanskelig som du tror, men han er naturlig nok like opptatt av ungene sine som henne.

Det er naturlig at du blir farget av hennes syn når det kun er hennes versjon du hører, men om du vil hjelpe henne synes jeg du kan nevne forslaget til Geir. Det vil skape trygghet for begge parter.

Hun mener det helt sikkert nå at hun ikke vil flytte noen gang, men ikke en gang hun selv kan vite hva hun mener i fremtiden.

''Hun mener det helt sikkert nå at hun ikke vil flytte noen gang, men ikke en gang hun selv kan vite hva hun mener i fremtiden.''

Og tro meg - det kan snu seg fort! *Sender lengselsfulle tanker ut forbi bygrensa*

Skrevet

''Hun mener det helt sikkert nå at hun ikke vil flytte noen gang, men ikke en gang hun selv kan vite hva hun mener i fremtiden.''

Og tro meg - det kan snu seg fort! *Sender lengselsfulle tanker ut forbi bygrensa*

Nemlig, men og jeg synes det er flott at du setter ungenes behov for kontakt med pappen, fremfor eget egne behov:)

Skrevet

Nemlig, men og jeg synes det er flott at du setter ungenes behov for kontakt med pappen, fremfor eget egne behov:)

Jeg klarer ikke å rive ungene ut av skolen heller, ikke når jeg så hvordan Snuppa slet den første mnd i første klasse og nå trives hun kjempegodt. Så inntil videre blir jeg kjæreste-pendler. :o)

Skrevet

For det første så vil eg si at barnas far er smart som ikkje vil skrive under på at mor har flyttet (fra felles bolig, som far nå bor i?) ut med barna, når mor allerede nå sier at det kun er en intensjonsavtale om 40/60 og at den ikkje er juridisk bindene tyder jo på at ho akter å bryte den (om/når ho måtte ønske)!?

Eg vil foreslå at de lager _to_ avtaler, den ene for barn 1 (fks. 6 åringen) som far kan ha 40% samvær med og mor har den daglige omsorgen for, da kan han skrive flyttemelding til folkeregisteret for barn 1.

Den andre avtalen for barn 2 (fks. 9 åringen) der de lager en avtale på at MOR skal ha 40% samvær og at barnet bor hos far, og han har den daglige omsorg for.

Så kan de praktisere den ordningen som passer deres familie best, fks. at _begge_ ungene er 40% hos mor og 60% hos far, eller omvendt.

Da vil nok _ingen_ av de flytte bort med kun 1 av barna, for ikkje å skille disse.

Dette fører til trygghet og forutsigbarhet for begge parter, og begge blir rekna som aleneforsørgere for hver sitt barn, den som tjener mest vil også måtte betale mest i bidrag til den som tjener minst.

Voila, kun _vinnere_ og ingen tapere! :-)

Hvis jeg forstår det lange resonnementet ditt rett, handler det om at mor 'har' et barn på papiret og far det andre. I praksis er barna sammen hos hhv mor og far på skift, feks 40/60 eller hva de nå blir enige om. Ja?

Dette betyr vel en ekstra barnetrygd til mor og en ekstra til far hvis jeg ikke tar feil (eller kanskje bare én ekstra?). Litt svindel mao iom at barna faktisk bor sammen hele tiden (hos mor eller far). Tror uansett mange ordner seg på denne måten.

Skrevet

Jeg klarer ikke å rive ungene ut av skolen heller, ikke når jeg så hvordan Snuppa slet den første mnd i første klasse og nå trives hun kjempegodt. Så inntil videre blir jeg kjæreste-pendler. :o)

Synes dere har ordnet dere bra jeg og det er skjelden jeg hører om at det går så knirkefritt som hos dere.

Gjest ViViola
Skrevet

Hvis jeg forstår det lange resonnementet ditt rett, handler det om at mor 'har' et barn på papiret og far det andre. I praksis er barna sammen hos hhv mor og far på skift, feks 40/60 eller hva de nå blir enige om. Ja?

Dette betyr vel en ekstra barnetrygd til mor og en ekstra til far hvis jeg ikke tar feil (eller kanskje bare én ekstra?). Litt svindel mao iom at barna faktisk bor sammen hele tiden (hos mor eller far). Tror uansett mange ordner seg på denne måten.

Svindel med barnetrygd blir det vel ikke, når de har ansvaret for hvert sitt barn? Den som har ansvaret skal jo handle inn alt av klær og utstyr, og det er vel det barnetrygden er ment som et bidrag til?

Skrevet

Du har rett i alt du skriver.

Ps! To ekstra barnetrygder, en til hver av foreldrene.

Begge får også skatteklasse 1.

Litt svindel....tja...Eg tror det er så mange positive sider (spesielt for barna) at de veier opp for "svindelen", det er nå tross alt vi som betaler inn pengene og det er tross alt bedre å betale litt ekstra for å legge til rette for lykkelige barn og foreldre, med tanke på den kostnaden det motsatte fører med seg.

Ps! Nå drar eg til fjells! :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Litt svindel....tja...Eg tror det er så mange positive sider (spesielt for barna) at de veier opp for "svindelen", det er nå tross alt vi som betaler inn pengene og det er tross alt bedre å betale litt ekstra for å legge til rette for lykkelige barn og foreldre, med tanke på den kostnaden det motsatte fører med seg.

Du er en klok mann, Geir!

Ha en flott fjelltur ;)

Skrevet

For ikke å si skatteklasse 2... ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Som det jo blir, ja ;)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

God tur din kloke røver! Takk for svaret ditt! Imponert over din vurderingsevne egentlig! Hmm!

Skrevet

Du er en klok mann, Geir!

Ha en flott fjelltur ;)

Takk!

Eg hadde en fin tur..

Skrevet

Du har sikkert rett. :-)

Eg aner ikkje sjøl åssen skatteklasse eg er i, har aldri satt meg inn i hva som er hva, men poenget var at _begge_ foreldrene havna i den skatteklassen som er mest gunstig.

Skrevet

God tur din kloke røver! Takk for svaret ditt! Imponert over din vurderingsevne egentlig! Hmm!

Takk. :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Takk!

Eg hadde en fin tur..

Så deilig ;)

Jeg skal snart ut å gå en tur! Liker å gå i mørket...

Skrevet

Så deilig ;)

Jeg skal snart ut å gå en tur! Liker å gå i mørket...

Ut på tur aldri sur! :-)

Det er rein medisin å gå tur, både for kropp og sjel.

Skrevet

Mange takk min venn!

Eg har to spørsmål eg gjerne skulle hatt svar på før eg prøver meg på ett nytt svar.

Du skriver at mor har flytta ut "med barna", og at de ikkje har vært gift.

Men som Atene spør om...Har far skrevet under på flyttemelding til folkeregisteret, om at barna har flytta til ny adresse med sin mor?

Har de felles foreldreansvar?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ut på tur aldri sur! :-)

Det er rein medisin å gå tur, både for kropp og sjel.

I know!

Akkurat nå lytter jeg til opera, og det er bare vidunderlig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...