Gå til innhold

Brussel - har du vore der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokon her som har vore i Brussel? Og er det ein bra by å reisa til på storbyferie i mai?

Om du har vore der, har du noko å anbefala med tanke på ting å sjå og gjera..? Og i kva del av byen er det greit å bu?

Blir veldig glad for gode tips :-)

Skrevet

Brussel er veldig fint. Det er bare å glede seg. Kan desverre ikke anbefale noe sted å bo. Vi kjenner en som bor der, og bodde hos ham de to gangen vi var der.

Ting å gjøre...det er så mangt! Brussel er kjent for sitt store øl-utvalg og sin ekstremt gode sjokolade. Om du er glad i disse tingene er det vel verdt å ta en kveld på en bar, og bare teste ølen. De har veldig mye rart, I tell you. Sjokolade er en historie for seg selv. Overalt finner du små bakerier som lager fersk sjokolade/konfekt. De mest berømte merkene er Godiva og Neuhaus. Jeg kan på det sterkeste anbefale sistnevnte! Husk at sjokoladen er så fersk at den bare holder seg god noen dager. Så spis, spis ;)

Sightseeing-messing er det bare å velge og vrake. Brussels arkitektur er mangfoldig, og du kan oppleve mange epoker bare ved å gå litt rundt omkring. Steder enhver turist visstnok må ha med seg er EU-kontorene, hovedplassen med rådhuset, og Atomuim (litt usikker på om det er slik det skrives). Om du har barn kan du ta dem med på et lite og artig badeland ikke så langt fra Atomium. Det er ikke noe sted for voksne å leke seg der dog, så ta med en bok/mat eller noe (om du har barn som klarer seg selv that is).

Brussel er ikke den beste byen hva happenings angår. De har noen få fine museer, som f.eks. tegneseriemuseet og byens svar på nasjonagalleriet. Sistnevnte er helt enormt stort. Jeg tenkte jeg skulle på sett litt på 1-2 timer og endte med å løpe rundt omkring :P Det er også masse fine kirker der, så ta en titt på de. Over elva ligger det visstnok et slott og en kjempefin park også (i samme retning som atomium). Det har jeg desverre ikke fått med meg, men om det blir en tur til så skal jeg definitivt dit. Han vi kjenner der nede sier at området rundt elva er litt skummelt, og det er vel også verdt å få med seg.

Ellers...nyt oppholdet. Våren er veldig fin i Brussel, så det er bare å kose seg! Og: beware de innpåslitne tiggerne i sentrum ;)

Skrevet

Fin og stor by, var der i mars/april. Har du tid bør du ta en tur til Brugge i tillegg - det var et fantastisk fint sted!

Skrevet

Brüssel er nydelig.

Jeg har bare vært på korte turer dit (bodde i Nederland), men storkoste meg hver gang vi var der. (Shoppet.)

Manneken Pis må du jo få med deg. Grand Place også.

Spis belgiske vaffler!!!

Blåskjell også, om du liker det.

Drikk øl - mye godt Belgisk øl selv for en som ikke liker øl :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...