Gå til innhold

Lurer på hva dol'erne hadde svart hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...en dame på dol hadde skrevet følgende innlegg:

''I dag har vi barnefri for første gang på et halvt år, og de siste par ukene har mannen min hver dag sagt at "til fredagen må vi dra ut på by'n".

Jeg har jo sagt ja det kan vi, men i dag kjenner jeg at denne jobbeuka har vært skikkelig tøff, og det har vært så mye styr med sjuke barn og fritidsaktiviteter i tillegg, og jeg føler nå at jeg egentlig for sliten til å orke å gå ut blant folk.

Har mest lyst til å bare være hjemme. Nå når huset er tomt, kan vi jo kose oss her hjemme bare vi to, lage en romantisk kveld med mat og "nogo attåt", hvis du skjønner hva jeg mener...

Men mannen min ble ganske sur da jeg foreslo det, og sa at jeg jo hadde lovt å bli med ut på by'n. Jeg blir lei meg over at han ikke forstår hvor sliten jeg er.

Og når jeg er så sliten som jeg er _før_ vi går ut, er det ikke særlig sannsynlig at jeg orker noe "ekteskapelig moro" når vi kommer hjem igjen utpå natta... :-(''

NB - jeg understreker at dette er IKKE ment som kritikk av trådstarter i den andre tråden, men et spørsmål til alle dem som uten forbehold har svart henne at mannen hennes var en kjiping om de ikke kan se at slike saker - i hvertfall på generelt grunnlag, om enn ikke i den konkrete saken - kan ha andre sider enn det rene "han har brutt en avtale"

Skrevet

Nå er det en viss forskjell på "Vi skulle ut og spise" og "å bli med ham ut på byen og komme hjem utpå natta"... I alle fall for meg.

Men du har litt rett, på den annen side kunne de jo tatt en liten tur ut og dratt hjem tidlig hvis det var sånn at han var sliten?

Skrevet

Svaret ville kanskje blitt: "Dump han!" he.he..

Skrevet

Nå er det en viss forskjell på "Vi skulle ut og spise" og "å bli med ham ut på byen og komme hjem utpå natta"... I alle fall for meg.

Men du har litt rett, på den annen side kunne de jo tatt en liten tur ut og dratt hjem tidlig hvis det var sånn at han var sliten?

Jeg skjønner at man blir skuffet over brutte avtaler, men mange som svarte kom ikke kun med trøst, men tips om å ta med seg en venninne ut på byen istedet. Spørsmålet er jo hva som er hovedpoenget med denne kvelden - å være barnefri sammen med mannen sin, eller å ha anledning til å gå ut. Og å gå ut med en venninne på en fredagskveld kan man saktens gjøre selv om man ikke er barnefri, ved at mannen blir hjemme med barna.

Skrevet

Svaret ville kanskje blitt: "Dump han!" he.he..

*knegg*

Skrevet

Hun skreiv ikke noe om syke barn da men.

Jeg hadde uansett gått med min mann når det var snakk om så lenge siden det var avtalt. Et halvt år siden siste barnefri... Jeg skulle ha vært meeget dårlig før jeg ble hjemme. Sengehyggen er vel ikke det viktigste å orke bestandig? Det har de jo 364 andre dager å gjøre på i året ;)

Skrevet

Hun skreiv ikke noe om syke barn da men.

Jeg hadde uansett gått med min mann når det var snakk om så lenge siden det var avtalt. Et halvt år siden siste barnefri... Jeg skulle ha vært meeget dårlig før jeg ble hjemme. Sengehyggen er vel ikke det viktigste å orke bestandig? Det har de jo 364 andre dager å gjøre på i året ;)

Nei, hun skrev ikke noe om syke barn, men poenget var å få fram at to personer ofte kan ha ulik forståelse av den samme hendelsen - vi vet at hun er opptatt av avtalebruddet, men vi vet jo ikke hva _han_ tenker om saken.

AneM1365380603
Skrevet

Da den tråden kom spurte jeg mannen min om hva han ville sagt om jeg avlyste så sent. Jo, han ville blitt skuffet. Jeg tror vi hadde klart å inngå kompromiss der, for vi ønsker begge at den andre skal være fornøyd.

Skrevet

Nei, hun skrev ikke noe om syke barn, men poenget var å få fram at to personer ofte kan ha ulik forståelse av den samme hendelsen - vi vet at hun er opptatt av avtalebruddet, men vi vet jo ikke hva _han_ tenker om saken.

Det er alltid to sider av en sak ja. Det kunne sikkert vært skrevet mere :) Men ja, jeg skulle reist ut når det kom en anledning som det. Slukt smertestillende, eller febernedsettende osv for å få det til. Så lenge det gjelder mannen min.

Skrevet

Det er alltid to sider av en sak ja. Det kunne sikkert vært skrevet mere :) Men ja, jeg skulle reist ut når det kom en anledning som det. Slukt smertestillende, eller febernedsettende osv for å få det til. Så lenge det gjelder mannen min.

''Slukt smertestillende, eller febernedsettende osv for å få det til. Så lenge det gjelder mannen min.''

Men hvis den samme mannen hadde bedt _deg_ om dere ikke heller kunne være hjemme, slik at _han_ slapp å ta smertestillende, hadde du sagt ja til det?

Skrevet

Omtrent slik:

Mannen din er en dust som ikke vil være hjemme med deg og kose seg med god mat på en fredagskveld. Han må jo forstå at du er sliten etter en slik uke og at du har behov for kose deg og slappe av hjemme nå når dere endelig har barnefri.

Synes mannen din høres ganske egoistisk ut. Han trenger og strammes opp litt.

Skrevet

Omtrent slik:

Mannen din er en dust som ikke vil være hjemme med deg og kose seg med god mat på en fredagskveld. Han må jo forstå at du er sliten etter en slik uke og at du har behov for kose deg og slappe av hjemme nå når dere endelig har barnefri.

Synes mannen din høres ganske egoistisk ut. Han trenger og strammes opp litt.

Nettopp! ;-) Jeg tror ganske mange ville svart noe tilsvarende!! ;-)

Skrevet

''Slukt smertestillende, eller febernedsettende osv for å få det til. Så lenge det gjelder mannen min.''

Men hvis den samme mannen hadde bedt _deg_ om dere ikke heller kunne være hjemme, slik at _han_ slapp å ta smertestillende, hadde du sagt ja til det?

Hmm........ Vi hadde nok blitt enige :) Vi har ikke problemer med barnevakt så jeg kan ikke sette meg helt riktig inn i det, men skuffelsen hadde vært stor. Hadde jeg vært dårlig og planen var en fest, da hadde jeg sendt han avgårde, hva skal han sitte med en sliten kone etter? Det gjør man jo stadig vekk.

Skrevet

Hmm........ Vi hadde nok blitt enige :) Vi har ikke problemer med barnevakt så jeg kan ikke sette meg helt riktig inn i det, men skuffelsen hadde vært stor. Hadde jeg vært dårlig og planen var en fest, da hadde jeg sendt han avgårde, hva skal han sitte med en sliten kone etter? Det gjør man jo stadig vekk.

Jeg har for all del intet problem mes å skjønne skuffelsen over avtaler som går i vasken!

Jeg husker da jeg hadde baby på 8 mnd og dro hjem til min mor en helg med baby men uten mann. Jeg hadde avtalt å gå ut på byen en kveld med to venninner på mitt gamle hjemsted mens mormor skulle være barnevakt. Men begge venninne avlyste!! Jeg ble dritskuffa. Ble liksom ikke det samme å sitte hjemme med moren min og kjæresten hennes.

Men dersom jeg hadde vært hjemme med mannen min og barnet likevel skulle overnatte i annet hus, så hadde vi jo hatt et godt alternativ!

Skrevet

Nettopp! ;-) Jeg tror ganske mange ville svart noe tilsvarende!! ;-)

:o)

Skrevet

Jeg har for all del intet problem mes å skjønne skuffelsen over avtaler som går i vasken!

Jeg husker da jeg hadde baby på 8 mnd og dro hjem til min mor en helg med baby men uten mann. Jeg hadde avtalt å gå ut på byen en kveld med to venninner på mitt gamle hjemsted mens mormor skulle være barnevakt. Men begge venninne avlyste!! Jeg ble dritskuffa. Ble liksom ikke det samme å sitte hjemme med moren min og kjæresten hennes.

Men dersom jeg hadde vært hjemme med mannen min og barnet likevel skulle overnatte i annet hus, så hadde vi jo hatt et godt alternativ!

Så skuffende at de ikke kunne, den forstår jeg godt. Javisst, man kan gjøre det riktig koselig hjemme :) Det er ikke alltid vi drar ut fordi om barna er borte. ;)

Skrevet

Så skuffende at de ikke kunne, den forstår jeg godt. Javisst, man kan gjøre det riktig koselig hjemme :) Det er ikke alltid vi drar ut fordi om barna er borte. ;)

Og så må jeg jo si at etterhvert som de blir større og større, så får man jo midnre og mindre kveld alene sammen, så da er det ekstra stas å være hjemme alene! :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg hadde sikkert svart det samme som i forrige tråden. Men, det er ett men her ;o) Jeg er veldig preget av en oppvekst der ting ble planlagt, og så trakk den ene seg rett før. Sånn halvtimen før.

Altså, hadde den som ikke ville ut forklart hvorfor, hadde jeg nok blitt hjemme. Hadde den bare sagt, nei jeg vil ikke allikevel, hadde jeg gått ut selv.

Jeg er veldig for og kommunisere og bli enige, men jeg er ikke tankeleser. Og får og få frem det poenget har jeg faktisk bare dratt ut jeg, som planen var. Nå kommuniseres det bedre, jeg kan f.eks si at jeg har veldig lyst ut og spise og hvorfor, han kan si hva han har lyst til og hvorfor.

Øh og ja, jeg ville ut og spise i morgen, men har ikke helt fått sambo med meg, mulig derfor jeg svarte at "bare gå ut!" ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1206743866' post='3837110]

Jeg hadde sikkert svart det samme som i forrige tråden. Men, det er ett men her ;o) Jeg er veldig preget av en oppvekst der ting ble planlagt, og så trakk den ene seg rett før. Sånn halvtimen før.

Altså, hadde den som ikke ville ut forklart hvorfor, hadde jeg nok blitt hjemme. Hadde den bare sagt, nei jeg vil ikke allikevel, hadde jeg gått ut selv.

Jeg er veldig for og kommunisere og bli enige, men jeg er ikke tankeleser. Og får og få frem det poenget har jeg faktisk bare dratt ut jeg, som planen var. Nå kommuniseres det bedre, jeg kan f.eks si at jeg har veldig lyst ut og spise og hvorfor, han kan si hva han har lyst til og hvorfor.

Øh og ja, jeg ville ut og spise i morgen, men har ikke helt fått sambo med meg, mulig derfor jeg svarte at "bare gå ut!" ;o)

Ja, jeg er veldig med på det du sier om å kommunisere! Jeg hadde en kjæreste for lenge siden som var elendig på det - ikke så mye mht brutte avtaler og slikt, men at han skulle 'holde igjen' opplysninger/forklaringer for å gjøre seg mystisk eller spennende eller noe slikt. Slitsomt.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja, jeg er veldig med på det du sier om å kommunisere! Jeg hadde en kjæreste for lenge siden som var elendig på det - ikke så mye mht brutte avtaler og slikt, men at han skulle 'holde igjen' opplysninger/forklaringer for å gjøre seg mystisk eller spennende eller noe slikt. Slitsomt.

Jeg får spader av slikt. Sambo er ikke så ille, men generelt i miljøet her er det mye slikt. Så kom jeg som en virvelvind og krevde kommunikasjon ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...