random1365380890 Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Etter jeg dusjer lukter det kloakk på badet hele dagen, betyr det at noe må gjøres nedi sluket eller noe? Skal jeg ringe vaktmesterservice? Jeg leier leiligheten og de har egne folk som ordner ting i boligbyggerlaget. Eller kan jeg gjøre noe selv? 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Tror du skal ringe vaktmesteren,det der er jo veldig ubehagelig. 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Jeg ville prøvd å tømme klorin i sluken. Si meg, har du vaskemaskin på badet? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Jeg ville prøvd å tømme klorin i sluken. Si meg, har du vaskemaskin på badet? Hjelper det altså! Har samme problemet selv og jeg har akkurat renset sluken, og jeg har ikke vaskemaskin på badet... Aldri opplevd det før. 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Hjelper det altså! Har samme problemet selv og jeg har akkurat renset sluken, og jeg har ikke vaskemaskin på badet... Aldri opplevd det før. Det kan skje at slik lukt kommer fra vaskemaskinen også dersom den står der. Da kan man tømme klorin i maskinen og la det stå en stund før man kjører en tom kokevask. Det er rørene som trenger rens ja. Godt det er noe som kan hjelpe Hadde du en fin kveld i går da? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Det kan skje at slik lukt kommer fra vaskemaskinen også dersom den står der. Da kan man tømme klorin i maskinen og la det stå en stund før man kjører en tom kokevask. Det er rørene som trenger rens ja. Godt det er noe som kan hjelpe Hadde du en fin kveld i går da? Ja,det hadde jeg Traff en nabokone og vi hadde det svært festlig. Deilig å komme ut å få pratet fra seg litt! Men hvorfor kommer det vond lukt fra sluken, når jeg har renset den? Har selvfølgelig ikke klorin i hus, men det skal kjøpes fort! 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Ja,det hadde jeg Traff en nabokone og vi hadde det svært festlig. Deilig å komme ut å få pratet fra seg litt! Men hvorfor kommer det vond lukt fra sluken, når jeg har renset den? Har selvfølgelig ikke klorin i hus, men det skal kjøpes fort! Du bruker sikkert ikke så altfor varmt vann når du dusjer. Kjøp klorin, tøm i sluken og la den ligge noen timer før du heller kokende vann i sluken. Eller skru opp varmen på varmtvannstanken for anledningen. Eneste jeg kan komme på i farten. Det varme vannet hjelper for å få løsnet på "dritten". Fint at du hadde det festlig 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Du bruker sikkert ikke så altfor varmt vann når du dusjer. Kjøp klorin, tøm i sluken og la den ligge noen timer før du heller kokende vann i sluken. Eller skru opp varmen på varmtvannstanken for anledningen. Eneste jeg kan komme på i farten. Det varme vannet hjelper for å få løsnet på "dritten". Fint at du hadde det festlig Skal gjøre akkurat som du sier For det må vel være bakterier som gir vond lukt. Ja, det er deilig å komme seg ut av stuen avogtil. Bare det å stelle seg fra innerst til ytterst er morsomt, med musikk til 0 Siter
morsan Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Du kan prøve Plumbo eller Mr Muscle i sluket. 0 Siter
Gjest V.V.H. Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Sånn hadde vi det også i mange år.Da vi skulle pusse opp badet,viste det seg at det mangla vannlås i sluken.Nå er det ordnet og kloakklukten borte,deilig. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Du kan prøve Plumbo eller Mr Muscle i sluket. Jeg kjøpte faktisk Plumbo. Det vil ikke ødelegge noe ned i rørene da? Det er plastrør eller noe sånt, he, he. *helt grønn jeg* 0 Siter
morsan Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Jeg kjøpte faktisk Plumbo. Det vil ikke ødelegge noe ned i rørene da? Det er plastrør eller noe sånt, he, he. *helt grønn jeg* Hmmmm... ville ihvertfall lest på flaska først. Men nå for tiden har vel alle plastrør, eller?? Og da skulle man jo trodd at Plumbo var beregnet for det. Eller Mr Muscle, som har en mer sånn seigtflytende gele istedenfor pulver. Vi har ihvertfall brukt slike remedier i dusjsluk. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Sånn hadde vi det også i mange år.Da vi skulle pusse opp badet,viste det seg at det mangla vannlås i sluken.Nå er det ordnet og kloakklukten borte,deilig. Ja, hvis det går an å glemme å sette inn vannlås, kan det være løsningen for "random"... Vi har et bad vi sjelden bruker dusjen i, og med jevne mellomrommå jeg helle en skvett vann i sluket der ellers stinker det (da har vannet i låsen fordampet). 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Hmmmm... ville ihvertfall lest på flaska først. Men nå for tiden har vel alle plastrør, eller?? Og da skulle man jo trodd at Plumbo var beregnet for det. Eller Mr Muscle, som har en mer sånn seigtflytende gele istedenfor pulver. Vi har ihvertfall brukt slike remedier i dusjsluk. Jeg har hørt rørleggere som ikke vil bruke plumbo fordi det kan legge seg som sement i rørene, altså tette seg enda mere. Om det er sant kan jeg ikke uttale meg om. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Hmmmm... ville ihvertfall lest på flaska først. Men nå for tiden har vel alle plastrør, eller?? Og da skulle man jo trodd at Plumbo var beregnet for det. Eller Mr Muscle, som har en mer sånn seigtflytende gele istedenfor pulver. Vi har ihvertfall brukt slike remedier i dusjsluk. Plastrør av typen A.B.S, Polypropylen, Polyetylen og PVC, men hvordan finner jeg ut hva slags rør jeg har...? Er livredd for å etse bort hele sluken, he ,he. Kanksje det blir et åpent hull ned til leieboernes bad 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Hmmmm... ville ihvertfall lest på flaska først. Men nå for tiden har vel alle plastrør, eller?? Og da skulle man jo trodd at Plumbo var beregnet for det. Eller Mr Muscle, som har en mer sånn seigtflytende gele istedenfor pulver. Vi har ihvertfall brukt slike remedier i dusjsluk. Mener å ha hørt at de sluk-rens'ene man kjøper hos rørleggeren virker mye bedre enn plumbo... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Mener å ha hørt at de sluk-rens'ene man kjøper hos rørleggeren virker mye bedre enn plumbo... Jepp. Eg brukte ei hel flaske gelePlumbo i sluken på badet, men rørleggeren kom med noe han hellte nedi som skule være "100 ganger" sterkere enn Plumbo. Ps. Eg har kobberrør. 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Vannet fordamper i sluken og en åpning viser seg. Derfra kommer lukten. Hos oss forlenget vi et rør nedi og fikk vannstanden lenger opp. Dermed er lukten vekk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Det kan skje at slik lukt kommer fra vaskemaskinen også dersom den står der. Da kan man tømme klorin i maskinen og la det stå en stund før man kjører en tom kokevask. Det er rørene som trenger rens ja. Godt det er noe som kan hjelpe Hadde du en fin kveld i går da? Av og til er det en liten eim av kloakk på badet mitt, ved vaskemaskina - du mener det kan komme fra selve maskina altså? Har luktet inni den, men kjenner ingenting der. Tømmer jeg bare et par dl klorin rett i maskina (eller i pulverskuffen?) og kjører en tom 95-graders vask altså? Har prøvd å klore sluket uten at det hjalp nevneverdig. 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Av og til er det en liten eim av kloakk på badet mitt, ved vaskemaskina - du mener det kan komme fra selve maskina altså? Har luktet inni den, men kjenner ingenting der. Tømmer jeg bare et par dl klorin rett i maskina (eller i pulverskuffen?) og kjører en tom 95-graders vask altså? Har prøvd å klore sluket uten at det hjalp nevneverdig. Et par dl inn i selve trommelen ja, og kokevask etterpå. Hvis det ikke kommer lukt fra maskinen så kan du nok bare starte koekvask med en gang. Men det skalder jo aldri med en rens i maskinen heller da. Rørene har ikke vondt av det. Det var en reperatør hos meg som sa dette, lukta forsvant greit den Vi må med jevne mellomrom kjøre kokevask. Hos meg blir mye vasketpå 40 og 60 grader, så det var nok grunnen til lukten mente han. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.