Gå til innhold

Pussing av babytenner


gresshoppe

Anbefalte innlegg

Jeg har en 6-maaneder gammel soenn som har 5 tenner. Jeg pusser dem med en toeyfille om morgenen og om kvelden, med knapt synlig mengde tannkrem(for barn-0.075 mg natriumfluorid). Han har nettopp begynt aa spise ett groetmaaltid og et frukt-/

groennsaksmaaltid om dagen. Problemet er at han fremdeles vaakner 1-2 ganger om natten for aa amme. Boer jeg pusse tennene hans etter hvert nattmaaltid? Jeg vet at for mye fluor er skadelig, men jeg har selv aldri hatt hull, og er ganske fanatisk naar det gjelder tannhelse! Hvordan kan jeg best ta vare paa min soenns tenner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei gresshoppe.

Jeg synes du er flink og har omsorg for ditt barns tannhelse.

Glem ikke at lek og moro også er en del av læringen når det gjelder tannhelse.

Personlig har jeg et avslappet forhold til amming om natten, sukker i morsmelk og hull i melketenner.

Under normale forhold fungerer dette helt greit.

Nå¨r tiden kommer er det et regelmessig og fornuftig kosthold og en god tannhygiene som er helt avgjørende for ditt barns tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...