Gå til innhold

Feit og mislykka

Gjest Louvisa feit men fortsatt verdt noe som menneske?

Anbefalte innlegg

Gjest Louvisa feit men fortsatt verdt noe som menneske?
Skrevet

Jeg er feit. Har begynt å trene. Er den største på treninga og klarer ikke så mye som de andre. Vurderer også andre treningssenter med mer å velge i. Men blir litt sliten av at alle skal tilby slankeopplegg. Jeg vil gå dit for å trene. Jeg vet hvilken mat som er usunn og ikke. Jeg er nesten redd for at de skal kaste seg over meg og tilby meg slankeopplegg. Hvor det står stemplet i øya på de, du er ikke god nok, du må forbedres. Jeg synes heller at man skal kan få respekt for at man begynner å trene.

Jeg blir kjempesliten av at alle feite nå skal slankes enten de vil eller ikke. Synes det begynner å gå på menneskeverdet løs. Det er snakk om fedme opp og ned i media. Noen var jo også god og rund før. Nå er det liksom toppen av mislykkhet.

Er heller ikke så sikkert på at det smøre mislykkastempelet på feite folk er det som skal til heller for at de skal klare å snu!

Får sikkert masse teite svar her de som avskyr feite.

Men jeg synes faktisk feitehysteriet begynner å gå for langt.....

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er enig med deg, jeg ;)

Det er en skam, at noen blir behandlet annerledes pga utseende, og sette stempel på deg, fordi du er rund, er uhørt behandling. Jeg blir så sint her jeg sitter.

Flott at du er begynt på trening, utholdenhet, kommer med tiden ;) Begynte selv å gå turer, for snart ett år siden, og merker stor forskjell både på pust og utholdenhet. Om man er overvektig eller ikke, så er det viktig for musklene at vi beveger oss, så de ikke visner hen!

Bare løft hodet du, og vær stolt av deg selv og hva du gjør ;)

Skrevet

''Men jeg synes faktisk feitehysteriet begynner å gå for langt.....''

Til en viss grad er jeg enig med deg, det er for mange som slettes ikke er overvektige, men som tror de er det.

På den andre side er det jo mange flere overvektige nå enn tidligere og da snakker jeg ikke om de som er bare "litt gode og runde", men de som faktisk grenser til eller er sykelig overvektige.

Å si at man hater noen fordi de er feite er jo helt på trynet, jeg vet av flere overvektige som har strålende personligheter og som alltid får meg til å smile og bli glad når jeg treffer dem! Og det finnes tynne personer som har en personlighet som gjør at jeg ikke ville tatt i dem med ildtang engang. Og omvent i begge leire, vekta har da ingenting med den saken å gjøre?!

At du har begynt å trene står det stoooor respekt av! Du føler nå at du ikke klarer så mye som de andre, men bare vent! Fremskrittene kommer, om de ikke er så store så kommer de på rekke og rad og snart dukker det opp folk der som ikke klarer det du klarer! Garantert! :o) Kjempeflink er du!

Gjest D*lilith
Skrevet

Forstår deg godt,ikke lett å være overvektig i dagens samfunn...alle skal jo være pene,tynne og vellykka..

Har veldig lyst å gå ned i kilo jeg også,for føler meg ikke vel slik jeg er nå,og det forventes liksom at man skal være tynne i dag.

Føler at de som er tynne er mere verdt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Forstår deg godt,ikke lett å være overvektig i dagens samfunn...alle skal jo være pene,tynne og vellykka..

Har veldig lyst å gå ned i kilo jeg også,for føler meg ikke vel slik jeg er nå,og det forventes liksom at man skal være tynne i dag.

Føler at de som er tynne er mere verdt.

Selv om vi er slanke, så er det ikke slik, at vi ikke strever med komplekser, vi også....

Jeg har min lille runde mage, som plager meg i ny og nè, men jeg retter ryggen og innser at det er bare slik jeg er skapt!

Trimme, bevege seg er godt for alle, slik at musklene i kroppen vår ikke visner hen ;)

Gjest liten løve
Skrevet

Å være overvektig i dagens samfunn blir sett på som en større karakterbrist enn alkoholisme. Alkoholisme det er jo en sykdom (det er iallefall klagen) og sykdom, det kan man jo ikke noe for.

Mens matmisbruk det er helt forferdelig. At ikke folk kan kontrollere det de spiser, det er skammelig. Og det er liksom ikke en sykdom. Som om ikke maymisbruk er beslektet med annet misbruk, og dermed også er sykelig. Selvfølgelig er det det. Og det er nok også slik at de fleste med betydelig overvekt enten sliter med en eller annen form for spiseforstyrrelse (matmisbruk) eller er genetisk disponert for overvekt. Dessuten går også matvaner i arv.

Det eneste som er lavere på listen enn overvekt det er narkomani. Det er jo kriminelt, og derfor er det lavest.

Nei, hadde jeg skulle øke i anseelse så må jeg visst bytte over til alkoholmisbruk og bli "syk".

Gjest D*lilith
Skrevet

Selv om vi er slanke, så er det ikke slik, at vi ikke strever med komplekser, vi også....

Jeg har min lille runde mage, som plager meg i ny og nè, men jeg retter ryggen og innser at det er bare slik jeg er skapt!

Trimme, bevege seg er godt for alle, slik at musklene i kroppen vår ikke visner hen ;)

Ja det er vel det da : )

Det er bare så vanskelig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja det er vel det da : )

Det er bare så vanskelig.

I know!

Men ingen bør pirke på andre uansett, er min mening, de fleste gjør så godt de kan ;)

Icora Panter
Skrevet

Jeg synes det beviser at du gjør noe når du er på treningssenter.. Du trener jo faktisk. Og folk har inge ting med å presse deg til noe som helst.

Jeg har ingen ting imot at folk er litt overvektig, men det er klart at jeg noen ganger tenker det må være bedre helse messig å være slankere. (Da tenker jeg på ganske store personer, som man tydelig ser sliter både med gangen, pusten osv)

Og da kommer i tillegg tanker om at de som er "godt på vei" burde gjøre noe med det før det er for vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...